Då var vi framme…

…vid den sista dagen i november måndag.

En månad som jag vanligtvis tycker är ganska seg men 2016 har den nästan bara sprungit förbi. På något vis känns det som om det har att göra med Bosse som hela månaden har hållit oss sysselsatta med sin trevliga korsordstävling. Någon seger blev det inte för min del även om chansen teoretiskt fanns inför den sista deltävlingen. Men för att använda ett känt citat så ”Nära skjuter ingen hare”. En andraplats är jag dock nöjd med och jag klev upp några placeringar från tidigare års slutresultat.

Hur som helst så har det varit roliga och kluriga frågor som har kantat denna månads liv i bloggvärlden. Så nu är frågan bara vad man ska göra klockan 18.00 ikväll? Det har liksom blivit en vana att sätta sig vid datorn just den tiden redo för att snabbt kunna avlägga sitt svar. Jag skulle i alla fall vilja ge Bosse en stor eloge för alla trevliga tävlingar som han ordnar. Kan tänka mig att tar en hel del tid så en lugnare bloggmånad är verkligen honom välförtjänt.

På det personliga planet hoppas jag på en kort och lugn dag i gruvan. Alternativa aktiviteter möjliggör för mig att kompa ut lite av den övertid som jag samlat på mig i samband med alla elevsamtal. Lite vardagslyx att kunna storhandla i lugn och ro utan att behöva stressa hem. ”Om Anders slaskar ska julen braska”. I dag är det upp till bevis hur det blir…

Hoppas du får en fin onsdag!

lista

Categories: Uncategorized | 46 kommentarer

Inläggsnavigering

46 thoughts on “Då var vi framme…

  1. Vi kan nog inte lita på Anders i det fallet. Tycker det brukar stämma dåligt😉
    Önskar dig en bra dag! Blås inte bort!

    • Nej, Anders har jag slutat på att lita på för länge sidan och inser att vädret blir som det blir. Vi ska i alla fall hålla oss här i närheten över juldagarna så vi slipper köra några längre sträckor.

      Tack och det samma! Minst sagt friska vindar…

  2. Jaa Du november har verkligen rasslat i väg otroligt snabbt.
    Jag hoppas Du får en bra onsdag, kram

  3. Ja, vart tog november vägen? kram

  4. Bosse är bra på att hålla igång, en tillgång för bloggvärlden.
    Ha en bra onsdag!

  5. Grattis till andra plats. Äldste sonen följer med till sjukhus och hälsa på min dansande mor som plötsligt knappt kan gå… inte lätt med två trappor utan hiss.

  6. Ingrid

    Grattis till andraplatsen! Han är verkligen fyndig, den gode Bossr.
    Hoppas dagen kommer att motsvara förväntningarna!
    Kram, Ingrid

  7. Grattis till andraplatsen! Och även stort grattis till dottern som fick lägenheten! Så roligt för henne!
    Och visst har november gått fort….
    Ha en fin dag!
    Kram

    • Tack! Ja, november har verkligen rasslat på snabbare än snabbt och i morgon är första vintermånaden här. Fast kanske inte hos er förstås…

      Kram

  8. Ja du jag grattis till din plats o visst går tiden fortare om något skoj händer🙂 hoppas du får en fin dag på alla vis här blåser det halv storm:/ kram❤

  9. En stor eloge till Bosse som sysselsatt oss.🙂 Grattis till andraplatsen.🙂
    Sista novemberkram ♥

  10. 2016 har verkligen sprungit förbi lär jag hålla med om och den mörka november lika så! Grattis till andraplatsen och hoppas du hittar på någon annan trevlig kvällssyssla nu!:)

    Hoppas du har en bra dag i gruvan och får åka och handla i fred sen!:)

    • Tack! det gör jag säkert för man är inte direkt sysslolös men det har blivit en vana😉

      arbetsdagen var föredömligt kort så nu är skåpen fyllda igen😀

  11. Grattis till en andra placering!
    Gillar to-do-listan hårt!

  12. Om du som är ung tycker novembertiden går fort, hur ska det då bli för dig som pensionär…:-) När jag arbetade tyckte jag november var mörk, trist och lång. Nu när jag har möjlighet att ta vara på ljuset tänker jag faktiskt inte så mycket negativt om november. Tycker månaden flyter på bra…🙂 Om en månad har mörkret vänt och vi går åter mot ljusare tider. Visst är det en härlig tanke!

    • Sju resor värre befarar jag eller hur man ska se det. Vem vet. Klokt att ta vara på ljuset för jag tror det är det som får mig att uppleva november som en ganska så dyster månad. Men visst går vi mot ljusare tider och när det vänder så märks det snabbt. Tilltalande tanke😀

  13. Och jag som inte tittat in hos Bosse på länge, jag har missat tävlingen!
    Snart vänder det och vi går mot ljusare tider.
    Jag försöker ändå leva i nuet och njuta av varje dag, för alla årstider har sin charm. Nu är det levande ljus och hyacinter som gäller.
    Kram till dig!

    • Visst måste vi leva i nuet och adventstiden är verkligen fin. Så en dag i taget är det som gäller även om jag får säga att sommaren tilltalar mig mer.

      Kram!

  14. Stort grattis till din silverplats! Bra jobbat! Jag har haft så mcyket annat så denna tävling fick vara för mig. Men jag har senare följt med och läst frågorn aoch en del har jag kunnat.
    Bosse lägger verkligen ner sin själ i att underhålla oss med tävlingar och utmaningar av skilda slag och visst är det roligt. Jag uppskattar verkligen hans energi och kreativitet .
    Skönt att du kan ta ut lite tid för att storhandla lite tidigare och följdaktligen kansk enå hemmets lugna vrå tidigare än vanligt.
    Kram från ett Sockholm som varit soligt hela dagen.

    • Tack! Min tur var onekligen att frågorna kom på kvällen. Hade det varit dagtid hade jag kunnat ge upp direkt för då finns inte tiden att bevaka datorn. Ja, det gör han verkligen och energin är imponerande minst sagt.

      Det kändes väldigt smidigt att landa in här hemma strax efter lunch och sedan ta det relativt lugnt resten av dagen. Här hos oss är det mulet och blåsigt som det oftast är vid denna tid.

      Kram och ha en bra kväll!

  15. Ja, då är det väl bara att säga GRATTIS en gång till🙂

    Här är det varken brask eller slask. Fast just nu hör jag hur Anders slaskar lite i badrummet…😉

    Ha ett bra avslut på månaden!

  16. Detta året har gått alldeles för fort!! :O

  17. Det var så skönt, vi hade studiedag idag. Ett välbehövligt break. På tal om to do lista. Kram.

  18. Kan inte förstå att det redan är sista dagen i november!

  19. Ja tiden har gått otroligt snabbt denna höst, har tänkt varje vecka ”att nästa vecka är det nog inget speciellt” men vet inte än om den veckan infunnit sig än…
    Kram

  20. Grattis till andraplatsen😀 kul! Ni har varit många som tävlat. Jag har inte hunnit, haha. Inte klokt. Men jag har heller inte hunnit med dagen, ligger efter med bloggpromenader. Men jag har ju gjort annat. Så glad att det finns att göra, för långtråkigt är det sista.
    God kvällskram❤

    • Var sak har sin tid och allt hinner man inte. Det har varit tur för mig att många tävlingar varit kvällstid för annars hade det inte funkat.

      Kram tillbaka❤

  21. Stort GRATTIS till dig i Bosses tävling, bra jobbat, där gällde det att vara snabb ,-))
    det var inte jag! ,-)
    Silverplats, kanonbra! Hoppas du vinner nu också!
    Ha det så fint KRAM Primrose ,-)

    • Tack! Ja, det gällde att vara snabb och helt lätt var det inte alltid. Ibland svarade flera inom samma minut så det var verkligen hårfint.

      Kram och det samma😀

  22. November har varit ovanligt bra, särskilt början då det var vitt och fint🙂
    Grattis till en fin andraplats. Det kan inte bli så väldigt mycket bättre.

    • Tack! Jag är supernöjd med min placering och vinnaren ledde stor del av tävlingen och var en värdig sådan. Men jag lyckades koppa i kapp. Dock räckte det inte hela vägen. Viktigast av allt är dock att det varit kul😀

  23. God morgon – kul att det blev en jämn kamp ända in till mål. Grattis till andraplatsen och grattis till segern i den andra vinstkategorin! Nu håller jag tummarna för att vi vinner på våra lotter!

    • Tack! Grattis själv än en gång. Du ledde stora delar av tävlingen och jag var lite trög i starten men klättrade långsamt men säkert uppåt så jag är nöjd. Men visst var det kul att det var öppet in i det sista! Nu ser vi fram emot trevliga följdvinster😀

      Ha en bra dag!

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

