Black Friday…

…verkar ha kommit hit för att stanna!

I går kändes det som om jag blev mailbombad hela dagen. Det ena erbjudandet efter det andra trillade in och det var bara att shoppa loss om jag gittes och ville!

Nu ville jag inte det utan nöjde mig med att köpa en guidebok om London. Tjänade kanske trettio kronor på köpet men slapp i alla fall att köa i kassan.

Första gången jag stötte på Black-Friday var när jag var i Brasilen. Då besökte vi ett större mall vilket var en synnerligen intressant upplevelse. Bara att komma in krävde köande i tre filer. Priserna var extremt bra för det handlade om trettio till femtio procents rabatt på allt. Inga förtäckta eller fejkade ordinariepriser utan verkligen läge för fynd.

Men det mest intressanta var när vi skulle köra hem. Tror det tog oss drygt en halvtimme att komma ut ur P-huset trots att vakter fanns på plats. Skyltar meddelade att det var förbjudet att tuta men det var en kakafoni av signalhorn hela tiden. Trots att min shoppingkondition var god så var det en lättnad att komma hem.

En vecka senare åkte vi dit igen och då köpte jag väskan som jag stod och höll i men inte kom till skott med…

God natt och god morgon!

karu

 

 

Categories: Uncategorized | 56 kommentarer

Inläggsnavigering

56 thoughts on “Black Friday…

  1. Så mycket mejl med erbjudande som det kommit, suck…. 😬
    Jag vägrar Black Friday.

    Godnatt och godmorgon.

    Kramb❤

  2. Black Friday startade i USA redan typ 1947, men jag köpte bara nytt bilbatteri, ingen rea där… Fantastiska nya guideböcker om London hittar jag för en astrid på loppis.

    • Nej, när det gäller biltillbehör är det sällan rea… Boken kostade bara 74 kronor så jag tvekade inte😀 Kostar att köra sex mil också…

  3. Go´morron säger jag då, som nästan aldrig läser bloggar på kvällen (förutom Bosses då :))
    Jag är nog både gammalmodig och lite bakåtsträvare – jag gillar inte alls detta amerikanska påfund och vägrar både Black Friday och Halloween.
    Så bra att det ordnade sig med hotell till Londonresan!
    Ha en trevlig helg!

    • Halloween firas inte alls här heller men jag märker hur stort det är hos mina elever. En generationsfråga helt enkelt. Black Friday var roligt att få uppleva i Brasilien men på hemmaplan avstår jag.

      Tack och det samma!

  4. Förstår att du var glad när du kom ”hem”.
    Jag är också en bakåtsträvare som aldrig varit förtjust i Halloween och svarta fredagen vet jag inte ens vad det är. När är jag född? Artonhundratalet?
    Undra när det blir London. Flyg dit va?
    Adventskram

    • Halloween avstår vi helt men det är en generationsfråga. Bland skolbarn i dag är det stort så den traditionen är definitivt här för att stanna. Det räcker med att vara född på nittonhundratalets andra hälft för att inte hänga med😉 Ja, det blir flyg och det blir i vår.

      Kram

  5. Ja, för mig får Blacken leva sitt eget liv🙂
    En minneshsitoria från Brasilien, i synnerhet vägen ut från parkeirngshuset🙂
    Fin lördagskram

  6. Gillar inte att trängas så webben funkar bra för mig🙂 kram

  7. Ingrid

    Vilken härlig bild! De har verkligen gått loss.
    Många mejl blev det igår, men samtliga hamnade i papperskorgen.
    Trevlig lördag!
    Kram, Ingrid

  8. Huvva… Jag får rysningar av bara tanken på det där kaoset. Undrar varför jag har en sån längtan till Ullared? Nån romantiserad bild av det hela och skygglappar för verkligheten som jag sett på bild, kanske…😉

    Fint fynd ändå med guideboken🙂

    Ha en fin lördag!

  9. Jo Du igår var det mailbombning utan dess like, dock köpte jag noll… jag var inte ens på affären å handlade mat igår, det enda jag gjorde av med pengar på var att jag betalade räkningarna…
    Gillar Din bild🙂
    Du fyndade ju lite då det gäller guideboken å slapp trängseln🙂
    Nu strax skjutsa Elin till Stallet å sedan till mina föräldrar.
    Ha en fin lördag, kram

    • Guideboken är jag nöjd med för det kostar en slant att köra sex mil för att köpa den. Annars var det skönt att slippa trängas med folk och bara ha det lugnt och skönt i soffan!

      Kram och ha en bra lördag😀

  10. JA igår plingade det verkligen till hela tiden, kom mig inte för att shoppa någor. Kollade outnorth.se på kvällen som hade upp till 80% på vissa saker.
    Men visst är det många som kör hela helgen, så kanske det inte är kört🙂
    Kram

  11. Det kom verkligen mängder av erbjudanden på mailen igår. Undrar vart det ska sluta med all reklam på mail? Det blir inte lätt att leta fram det man verkligen behöver läsa, privatposten.

  12. Gomorron!!!
    Eftersom jag inte är någon större shoppare blev det inte så mycket,men tjänade in några £ på att beställa kopior av foton denna dag.
    Ha en fin advent!

  13. Orka jaga extrapriser! Borde köpa julklappar så, men nää. Det är för tålamodsprövande. Idag har jag dock nätshoppat. Hittade en klänning på MQ som jag tyckte var fin till jul och dop. Slut på nätet. Tänkte kolla den i butik idag, tills Sonen nämnde att folk fortfarande jagar reaprylar idag. In på nätet nu, nu fanns den, i de två tänkbara storlekarna. Så jag klickade hem dem. Slapp frakt när jag beställde båda. Framför allt slapp jag trängas och att se mig i en provrumsspegel! Högsta vinsten🙂

    • Grattis till klänningarna! Smidigt och bra. Själv såg jag en fin klänning som jag skulle kunna tänka mig till julen. En lite mörkare variant av den jag hade på bröllopet och dessutom långärmad. Men i dag orkar jag inte köra dit utan håller mig nog hemma…

      Ha en bra lördag!

  14. Ha ha ja både mail o sms såå tröttsamt, men vad gör man? ja det är nog här för att stanna tror jag med..önskar dig en fin lördag kram

    • Visst är traditionen här för att stanna. Se bara på Halloween. Det är djupt förankrat hos dagens barn och ungdomar. En generationsfråga helt enkelt!

      Kram

  15. Dom mailen har jag sluppit, skönt nog.
    Jag går gärna inte på detta med reklam men ibland kan vi faktiskt göra kap på rea. Då känner jag lyckorus, än om det inte är någon stor summa det gäller.
    Jag kommer också ihåg detta du skrev om tutande i Brasilien. En gång som vi var där var det val och det var ett evinnerligt biltutande i ett. Rätt så påfrestande. Brasilianarna kan verkligen använda signalhornet.
    Trevlig lördag och kram till dig.

    • Visst var det påfrestande och helt annorlunda än vad vi är vana vid i Sverige. Men samtidigt så var det också kul att få uppleva något helt annat! Visst blir man nöjd när man tjänar lite på att handla billigare för varför betala mer än nödvändigt…

      Tack och det samma önskar jag dig!

      Kram

  16. Jag gillar nytänk, men ändå inte. Gillar inte att ta efter amerikanska seder.
    Vill gärna ”tjäna” på ett köp, men det ska vara uttänkt och kvalitet. Nu blev det ingen stadstur igår ändå.
    Trevlig lördag och kram❤

    • För min del spelar det ingen roll vilket land seden kommer ifrån utan mer vad den innebär. Halloween firar vi inte men jag ser att hos dagens barn är det djupt förankrat och helt klart en generationsfråga.

      Tack och det samma❤

      Kram

  17. Igår handlade jag endast mat till helgen! Inga extrapriser där…

    Förra året hade jag ingen koll på att det var Black Friday innan jag kom till köpcentret. Köpte några juulklappar då, i år ratade jag dagen, trots att jag visste.

    Det där med köande och trängsel till o från och inne i butiker är inte min grej. Då avstår jag och går en annan dag.

    Trevlig helg till dig!

    • Kan bara hålla med. Att stå i evighetslånga köer och trängas med andra det passar inte mig heller. Så det fick vara även för min del. Utomlands var det liksom en annan helhetsupplevelse…

      Tack och det samma!

  18. Nej, det är nog bättre att hålla sig undan Black Friday! Men du fyndade ju en bok om London i alla fall🙂
    Ha en fin lördag!
    Kram

  19. Vi lyckades undvika köpcentra igår. Jag kan förstå om folk passar på att handla billigt men jag gillar inte riktigt fenomenet
    Trevlig helg!

  20. Hjälp så många mejl jag fått. Jag undrade om det är jag som kund eller enbart mina pengar som är attraktiv. Men nog var det många som ville att jag skulle handla.

  21. Det märktes (tyvärr) på elevantalet på morgonen att det var Black Friday. Kan inte ha varit en slump. Kram.

  22. Vi var i stan i torsdags för att slippa eländet. Min shoppingkondtion är sämre än sämst så Black Friday är inte för mig! Kram

  23. Det har verkligen varit hypat!

  24. aktuella London-tips, promenader, restauranger, shopping, sevärdheter: http://londonist.com

  25. yfronten

    Hua, jag hatar bilköer! En lärarkollega firade Black Friday på Ullared och jag är inte alls avundsjuk. Ska se på måndag om hon överlevt…

  26. Jag tittade inte ens utan klickade bort dem ett efter ett. Kanske kan man göra stora fynd men det troliga är att man bara gör av med pengar på sånt som man inte annars skulle ha köpt.
    En otrolig bedrift bara att orka köa för att komma in och sedan för att komma ut. Men det var ju också en upplevelse som blir ett minne🙂

    • Jag hade aldrig gjort det på hemmaplan men i Brasilien var mitt tålamod stort. En annan grej liksom och då hade det inte kommit till Sverige.

  27. Jag som normalt älskar reor är inte särskilt förtjust i Black friday. Det blir så överdrivet. Folk blir som galna. Jag höll mig långt i från några butiker då🙂 Kram

  28. Skulle varit och köpt nya byxor, men betalar hellre mer än trängs med folk. Men det är på både gott och ont.
    Ha det bra kram

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

