Tro det eller ej…

…men vårens resa är nu bokad och klar!

Det blev London och efter många om och men så hittade vi ett hotell som vi slog till med. Fast vi och vi, i ärlighetens namn så var det en kollega och van Londonresenär som tipsade om det. Hon hade själv bokat det inför en kommande resa så det i kombination med oftast gott betyg på Tripadvisor gjorde att vi slog till.

Vi kommer att bo alldeles intill Covent Garden på ett litet personligt hotell som beskrivs som ”en undangömd pärla”. Ingen lyx på något vis utan helt och rent med ett  centralt läge vilket vi lät avgöra. Husses enda aber är väl att hotellet inte erbjuder frukost men enligt alla experter så finns det gott om caféer runt knuten så vi lär inte behöva gå hungriga.

Förvisso kan hotellet avbokas upp till 72 timmar innan ankomst men det gör inte flyget så London, here we come! Ska bli väldigt trevligt att återse staden för även om jag har varit där ett par gånger så var det många år sedan…

Fast än är det långt dig och i dag beger jag mig som vanligt till gruvan. Hoppas på en lugn dag och anar en helg som närmar sig…

Har du någon resa på gång framöver?

Trevlig torsdag.

cg

Categories: Uncategorized | 66 kommentarer

Inläggsnavigering

66 thoughts on “Tro det eller ej…

  1. Härligt! Trevlig resa! Och japp, vi reser till Prag idag🙂

  2. Woho, härligt!

  3. Så skönt att ha bestämt sig. Nix, här reser vi inte. Men Stockholm måste vi ändå ta oss till och träffa Mellan!
    Angående lägenheten är det väl så att ett visst antal kallas till visning. Har man sämst plats i kön får man hoppas att de som står högre upp tackar nej?

  4. Skönt det har ordnat sig. Jag hoppas Du har en fin torsdag, kram

  5. Härligt, bra hotell är viktigt och läget kram

  6. Så roligt då planering och bokning är klar, steg ett på väg🙂
    Någon resa lär det bli🙂
    Goda torsdagen till dig!
    kram

  7. Så roligt, grattis. London är ett ställe jag vill åka till. Men gubben min måste få sin fot opererad först. Ha en bra dag kramar

  8. Åh vad härligt med en resa till London att se fram emot, en jättehärlig stad. Jag kommer att åka till Japan igen men tidpunkt är inte bestämt!
    Önskar dig en härlig dag

  9. London tröttnar man inte på, alltid något nytt att upptäcka.

  10. Ingrid

    Grattis till att ha kommit till beslut! London är en underbar stad och jag skulle gärna vilja åka dit igen.
    Ha en fin torsdag!
    Kram, Ingrid

  11. Om flyget inte är avbokningsbart, då är det nog London som gäller skulle jag tro🙂 Skönt att det är fixat nu va?🙂

    Det kan tänkas att vi kanske åker nån liten sväng framöver. Inte helt omöjligt🙂

    Kram och ha en skön torsdag!

    • Ja, det är London som gäller och det blir säkert bra. Länge sedan vi var där…

      Snarast väldigt möjligt skulle jag tro😉

      Kram och det samma!

  12. Vad kul att ni kommer iväg! Nu vet jag vem jag ska få hotelltips av om jag beger mig till London igen.

  13. Åh va roligt för er, bokar du hotell först sen flyg? ja vi har en resa i aug läänge till , men skall kolla efter flyg till svärmor snart i maj tänkte vi🙂 ha en fin dag i gruvan kram

    • Ja, denna gång bokade vi det separat. Annars gör vi oftast det samtidigt men priset fick avgöra. Härligt att besöka svärmor igen!

      Ha en bra dag du med.

      Kram

  14. Skönt att ha det bestämt och bokat…

    Kram ♥

  15. Det är många etapper i att komma iväg på en resa. Nu är ni närmare😀
    Jag är öppen för allt. Det närmaste jag har är ett par dagars SPA.
    Torsdagskram❤

  16. Så roligt att ni har bokat resan🙂
    Alltid kul att ha något att se fram emot!
    Kram och trevlig torsdag!

  17. Vad roligt att resan till London och hotell är bokat! Fint dessutom med hotelltips från någon som bott där och just läget i en strostad är ju extra viktigt.
    London är ju en stad som alltid är aktuell.
    Var förr där ganska mycket, men nu har det blivit andra resmål i stället.
    Men jag ska till lOndon så småningom och då tillbringa tid i deras krigsarkiv. Men dte jag söker är inte ”öppnat” ännu. Återkommer då om ert hotellell var bra. (Behöver ingen lyx …)
    Jodå, vi har ett par resor inbokade förutom pendlandet till den spanska sommarstugan .
    Och lika bra att passa på att resa så länge man orkar.
    Kram och trevlig torsag önskas från ett Stockholm som badar i sol idag.

    • Tips är alltid bra att få för välja hotell kan vara en djungel. Vi värdesätter ett centralt läge för då kan man utnyttja tiden effektivt och hinna desto mer. London är alltid värt ett besök. Med tanke på hur länge sedan vi var där så finns det garanterat hur mycket som helst att se och uppleva.

      Visst ska man resa så länge man kan!

      Kram från ett Skåne som också bjuder på sol. Då har yngsta fröken tur med vädret i alla fall. Förvisso jobbar hon men det blir inte bättre av regn!

  18. Trevlig resa! Ska bli spännande att läsa sen om er resa i bloggen och om ni blir nöjda med boendet. Vi planerar alltid för nästa Italienresa😊

  19. Vad roligt! Själv åker jag till Budapest på tisdag🙂

  20. (lite synd för halva grejen i England är att få äta en riktig frukost som håller en mätt halva dagen 😊)

  21. Vad kul att ha en Londonresa att se fram emot!

    Jag själv får vänta till sommaren 2017. Då åker vi till Portugal på rek.resa. Vi funderar på att flytta dit vintertid om några år. Har aldrig varit i Portugal. Blir spännande.

    • Så spännande det kommer att bli. Jag har aldrig varit i Portugal men yngsta dottern en gång. Själv skulle jag kunna tänka mig något söderöver men då Spanien lockar mig mer…

  22. så kul att åka till london! och hoppas hotellet är till belåtenhet. om och om det är måste du tala om vad det var för hotell. annars också, så vi inte hamnar där. själv funderar vi på italien i påsk. det är väl det närmaste vi har i resplanerna. till sommaren funderar vi på skottland (inspirerade av din resa) eller island, men island är ju så fruktansvärt dyrt!

    • Jag lovar att återkomma med en recension när vi varit där. Alltid bra med hotelltips. Skottland lär ni inte bli besvikna på för det är ett underbart land😉

  23. I London behövs det verkligen inget lyxhotell, man brukar vara så lite på rummet🙂 men självklart vill man ha det fräscht och så så rekommendationer är ju superbra. Länge sedan jag var där nu, kanske skulle vara dags igen snart🙂 Har ingen resa alls inplanerad i dagsläget. Kram

  24. Det var länge sedan jag var i London nu. Det kommer att bli hur bra som helst. Jag håller med Husse. Finns det verkligen hotell som inte har frukost, även om et bara är engelsk frukost.
    Jo, vi har resa inbokad. Hoppas den blir av. Vi kommer att resa en del nästa år om bara allt är ok. Kram

  25. Woho vad skoj att ni slog till!:) Vi har en vinter- och en vårresa bokad!

  26. Så trevligt, en Londonresa. Jag tycker om London, det finns mycket att se och uppleva där. Bo centralt är bra, nära till olika saker och behöver inte ta buss eller tunnelbana överallt.
    Vi har bara resa inom landet bokat, utomlands kanske det inte blir i år.
    Trevlig kväll.
    Kram!

    • Precis för vi uppskattar att kunna se delar av en stad till fots. Som vi bor nu så finns det möjlighet till det. Sverige erbjuder mycket fint att se så ni har säkert härliga dagar att se fram emot!

      Kram och det samma!

  27. Ja, minsann. En resa å jobbets vägnar som bär till Nordirland….och en planerad romantisk tripp med maken till Italien…men allt det här sker framåt vårkanten eller senvintern beroende på hur man ser tidpunkten…

    London låter ljuvligt!

    Ha det gott! Kram

    • det spelar ingen roll! Du har verkligen två trevligheter att se fram emot. Resor fram på vårkanten är alltid trevliga inslag😀 London är en trevlig stad så det blir säkert bra.

      Kram och det samma!

  28. London i maj ska jag iaf. Kommer bo i Kengsington, en under bar stadsdel som har nära till Parkerna och tunnelbanor.
    London har mycket att bjuda på och jag rekommenderar att kolla in de olika ställen som serverar mat för vissa har prisvärda frukostar som är 10 ggr bättre än hotellens

    • Vi bodde i Kensington när vi var där senast. Husse har redan kollat lite ställen som serverar frukost till en rimlig slant och dessutom får bra betyg på Tripadvisor. Sedan är det kul att bara testa sig fram. Flera hotell tar 25 pund för frukost och det tycker jag är för dyrt…

  29. yfronten

    Skönt att ha det bokat och klart! Jag åker till London på fredag, tjoho!

  30. Nu har ni något att längta till och det gör livet lite roligare🙂 Jag blir också lite sugen på att åka dit när jag läser om era planer. Det är mycket jag ska göra senare…

  31. Roligt med London. Vi var där oftare förr när en av mina bästa vänner bodde där. Men vi pratade faktiskt om det häromdagen att det vore skoj att åka dit.
    Nu blir det nog inte av på ganska länge för vi har en betydligt längre resa inbokad under våren. Något som vi verkligen ser fram emot.
    Det har sina fördelar att inte längre ha uppehållstjänst utan semester som man är friare att bestämma själv när man vill ta ut.
    Kram

    • Så spännande att ha en långresa att se fram emot! Visst finns det fördelar med semestertjänst och kunna vara ledig utanför loven. Fördelen med våra lägerskolor är att det genererar lite tidsmässig kompensation som kan tas ut under året…

      Kram och trevlig fredag!

  32. London! Var där i somras men fick inte nog😉 Men istället för London igen blir det Oxford i vår! Äldste grabben bor där – och han fyller 30, vilket absolut måste firas!
    Gillar starten på din blogg: ”Där en glad hundägare håller hov men ingen blir utskälld…”
    Önskar dig en fin första advent!

    • Klart att det måste bli Oxford då! Har man barn utomlands och barn som jubilerar så finns det inget att tveka om.

      Tack! Fast jag har insett att ibland morrar jag lite diskret😉

      Önskar dig det samma!

  33. Kul att resan är klar! Låter som ett bra hotellerbjudande och frukosten ordnar sig säkert. Här blir det amerikaresa för Roland i mars. Han ska hälsa på sonen i Seattle men jag stannar hemma. Får glädja mig åt hans besök.

    • Ja, det är skönt att ha resan i hamn. Så roligt för Roland att åka till Seattle men synd att du inte åker med. Nu vet jag inte anledningen och det behöver jag verkligen inte göra heller men det är en upplevelse att hälsa på barnen utomlands. Kan faktiskt inte förstå att jag lyckades ta mig själv till södra Brasilien jag som är så flygrädd. Men det gick och det är jag innerligt glad för. Är säker på att Mattias (för så heter han väl) uppskattar att få besök av sin pappa!

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

