Visst är det typiskt…

…att vår fortbildningsdag infaller just i dag.

Den enda dag som jag slutar tidigt är onsdagar och vanligtvis kan jag traska hem strax efter tolv. Inte för att jag har lyckats med det en enda gång denna termin… Men i teorin finns möjligheten fast i dag är det definitivt kört.

Hur som helst så hoppas jag att det blir en dag fylld av vettiga och matnyttiga aktiviteter så att vi inte bara sitter av tiden. Förmiddagen lär visst bjuda på någon föreläsning och eftermiddagen åt datorfortbildning. Tyvärr måste jag köra hem på lunchen för att gå ut med hundarna. Husse är uppbokad och kan inte komma ifrån så äta det lär jag inte hinna göra. Men det går det med en dag.

I går tittade yngsta fröken på en lägenhet och ska tacka ja i dag så nu håller jag min tumme hårdare än hårt. Dessutom önskar jag henne en trevlig Stockholmsresa.

Hoppas du får en bra onsdag!

utb

Categories: Uncategorized | 50 kommentarer

Inläggsnavigering

50 thoughts on “Visst är det typiskt…

  1. Hoppas utbildningen blir bra och håller tummarna också då för dottern🙂 kram

  2. Håller tummarna för båda sakerna, allra hårdast för lägenheten!

  3. Håller tummarna för dottern din och att dagen blir givande så det känns meningsfullt. Kram

  4. Jag hoppas Du får en givande dag,
    jag håller tummarna å hoppas Din dotter får lägenheten.
    kram

  5. Hoppas det blir en givande dag.
    Fortbildning antar jag är det vi kallade studiedag när jag var i skolans värld i Sverige. Ibland var de bra,men ibland var det bara att sitta av tiden.

  6. Typiskt att de tog just onsdagen! Verkar bli en stressig dag för dig, utan en återhämtande lunch.

    Ikväll blir det Skrivcafé för mig. Arrangerar det varje onsdag kväll i Studiefrämjandets lokaler. Kul att träffa andra skrivälskare.

  7. så trist när man missar en kortare dag…. behövs ibland.

  8. Jag håller tummarna för allt.
    Kram❤

  9. Vad roligt att det fortfarande kallas fortbildning. I mitt yrke döptes det om till kompetenshöjning. och att den läggs på dagar då en antingen slutat tidigt eller på en ledig dag som jag hade i vården . ja det är ju som det är – men jag kunde välja att byta ledig dag så …
    Forbildat kram!

    • Här byter det namn lite då och då. För något år sedan så gick det under kompetensutveckling så kärt barn har väl många namn😉

      Kram

  10. Inte äta? Jösses… Jag skulle vara otroligt grinig på eftermiddagsaktiviteten. Nån macka måste du väl få i dig i alla fall?

    Håller tummarna för att det blir en bra fortbildningsdag, att du får nåt i magen och att dotterns lägenhet går i lås! Ja inte så att hon blir utelåst eller så, men att hon får den🙂

  11. Typiskt va men vad gör man?? håller tummen för din dotter🙂 hoppas dagen rullar på i snabb fart🙂 kram❤

  12. Hoppas att utbildningen blir bra och att den känns meningsfull!
    Kram, Ingrid

  13. Givetvis håller jag tummarna för att dottern får lägenheten och önskar henne en fin resa till Stockholm.
    Vad gäller studiedagen så hoppas jag attt den har ett bra innehåll…
    Är ju inte alltid fallet.
    Önskar dig hur som en bra dag!
    Halvsoliga hälsningar från Södermalm.
    Kram!

    • Tack för tummen! Man kan väl säga att det är ömsom vin, ömsom vatten så här långt!

      Tack! Jag skickar mulna hälsningar från Skåne😀

      Kram

  14. ”Håller tummarna”

    Kram ♥

  15. Japp. tummar och tår härifrån med. Så spännande med lägenheten.
    kramis

  16. Jag hoppas också att din dag blir bra! Och även att dottern får lägenheten🙂
    Kram

  17. Surt när möjlighet att komma hem i tid försvinner.
    Tumme för fröken!

  18. Jag hade aldrig klarat en dag utan lunch…inte en enda dag, om det vore så att jag kunde sova bort hela dagen vill säga!😋 hoppas du har en riktig givande dag och inte blir allt för hungrig mot eftermiddagen!

    Kram

  19. Håller tummarna för din dotter! Det betyder så nycket!

  20. Håller tummarna för att dagen blev bra och intressant. Kram.

  21. Å idag håller jag tummarna för din dotter!!! Själv är jag fortfarande lite chockad över vad vi har gjort?!
    Hoppas du haft en bra dag, och hann med någon lunch! Kram och ha en trevlig kväll!

    • Än har inte dottern fått besked så det krävs fortsatt tumhållning. Jag hann äta en proteinpudding på stående fot och det gick det med😉

      Ibland överraskar man sig själv😉 Grattis än en gång!

      Kram och det samma!

  22. Det händer saker i det Znoggska Palatset. Inte en lugn stund. Håller tummarna så att dottern snart kan flytta in i en ny lägenhet! Kram

  23. Ja det brukar kunna vara så eller så gör man som jag, den enda dag denna vecka då jag slutade 15 istället för 17 ja då erbjuder jag mig att jobba till 17 för att det bli smidigast så. Men också extrapengar🙂
    Kram

  24. yfronten

    Nej, äta måste man faktiskt! Hoppas att det var bra fortbildning! Lycka till med lägenheten!

  25. Förhoppningsvis har du i alla fall en macka som du kan äta i bilen på väg hem till hundarna. Dagen blir inte roligare om man är utsvulten.
    Kul att hon hittade en fin lägenhet🙂

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

