Mitt flow fortsatte…

…så strax efter lunch var alla fönster putsade.

Fem minuter senare friskade vinden i och det började ösregna. Bara så typiskt men jag hann i alla fall njuta några minuter av min arbetsinsats. Hur som helst så ser man i alla fall ut nu utan några större besvär vilket det var lite si och så med tidigare.

När jag ändå var i farten tvättade jag köksgardinerna så den röda julvarianten kommer inte upp. I stället får våra vita hänga kvar och jag satsar på vita amaryllis i år. Det känns dock lite vemodigt att säga hej då till pelargonerna som vuxit till sig rejält och som blommar hejvilt. Men jag satsar på att försöka övervintra dem och hoppas på nybörjartur. Dessutom smög jag upp en och annan ljusstake även om jag vet att det är i tidigaste laget men jag kunde inte motstå…

Annars måndag igen vilket känns skumt för visst var det väl fredag alldeles nyss?

Hoppas du får en bra start på veckan!

kontr

Categories: Uncategorized | 50 kommentarer

Inläggsnavigering

50 thoughts on “Mitt flow fortsatte…

  1. Härligt med nyputsade fönster…skulle behövt göra det här också men sparar det nog till våren!😋 Aldrig för tidigt för ljusstakar tycker jag, är ju så mörkt när snön försvinner!

  2. Det var en flitig dag du hade! Jag hade Yngsta o B5 hela dagen här igår, han har illvrålat de senaste dygnen, så avlastning behövdes och fästmannen jobbade. Vi hamnade på akuten till sist, men de kör ”man vet aldrig vad som är hönan och vad som är ägget”-principen, det kan jag bli irriterad av!
    Inga ljusstakar upp förrän till helgen här…

    • Aj då, stackars liten. Tyvärr är det svårt att veta vad som är vad men jag hoppas att det ska lugna sig. Vår äldsta dotter skrek alltid så när andra föräldrar var rädda för att barnen inte skulle vakna var jag rädd för att hon inte skulle somna. Bäst sov hon när köksfläkten var i gång…

      Aha, du hör till den principfasta typen😉

  3. Ja Du helgen rann i väg snabbt, det är väl så då man har roligt… några putsade fönster eller något adventsfix skedde icke här hos oss, gårdagen innebar bilkörning – lämning/hämtning – av Elin då hon både var på stallet och på bio🙂 sedan besök hos mina föräldrar, hundpromenad å som grädde på moset besök av Js dotter med man som tillbringade eftermiddag/kväll med oss.
    Ha en fin måndag, kram

  4. Vita Amaryllis är underbart fina😀

  5. Så vackert, gör inget om man tjuvstartar nu, det är så mörkt ute.
    Vit Amaryllis härligt ,-)
    Ha en fin vecka du med ,-)
    KRAM Primrose ,-)

  6. Alltså… Lite förmildrande omständigheter finns till den där tjuvstarten. Om man nu putsat och fejat och under tiden fått fri tillgång till fönsterbrädorna, då är det lika bra att passa på!
    Fast, ja… Tjuvstart är det ändå…😉

    Ha en braig start på den nya veckan – snart är det fredag igen🙂

  7. Flow i fönster, flow i regn och flow i vit gardin🙂
    Flowig kram

  8. Min mor har alla år haft sina pelargoner i sin varma lägenhet, bara vattna mindre.

  9. Jag har börjat tycka mer och mer om vitt, fast jag är den där röda människan😀
    Måndagskram

    • Vitt är fint och stämpeln att det skulle vara begravningsblommor har tack och lov försvunnit. Men det hindrar inte att rött är fint och hör julen till😀

      Kram

  10. Fönsterputsning har det varit här med. Känns lite roligare att julpynta i fönstren då. I veckan kommer adventsstakarna fram och jag ska försöka att inte tända dem förrän på söndag. Ha en fin vecka.

    • Visst ser det bättre ut när fönsterna är rena så jag fick offra mig. Tycker förresten att hela hemmet ser renare ut med nyputsade fönster!

      Tack och det samma!

  11. Ja jag tänkte på dig när jag såg regnet o dina fönster så trist, ja att slänga blommor som lever är svårt tycker jag men kanske har du tur o plats till dom🙂 kram å fin måndag❤

    • Lite snopet var det allt men vädret kan man inte lita på. Slänger dem det gör jag inte så förhoppningsvis kan de få plats någonstans…

      Kram och det samma!

  12. Så är det – måndag, fredag hela tiden!
    Fönsterputsning är ett aber enligt mig. För stor arbetsinsats för att sedan regn och andra partiklar nästan genast krusar resultatet. Men det är ändå gott att få det gjort. Å´ härligt är det att få lysa upp mörka november med advent. Helt okej att tjuvstarta för en god sak.
    Ha en fin måndag!
    Kram Mia!

    • Visst är det skönt att få fönsterna putsade men det kändes nästan som om jag jobbade i motvind. Både bildligt och bokstavligt talat😉 Jag smyger helt enkelt fram advent!

      Ha en bra dag du med!

      Kram

  13. Man får vara glad när man hamnar i ett sådant flow, även om regnet sedan ställer till det. Tycker att det är måndag alldeles för ofta.

  14. Jodå, det var det, fredag alldeles nyss.
    Typiskt det där med att tvätta fönstren och så vips kommer regnet. Men, de är rena under regndropparna, eller hur?
    Vi kommer kanske att sätta upp ljusstakar till helgen, om jag får bestämma.
    Trevlig måndag och kram till dig.

    • Precis så tänker jag för visst är de rena under regnet och det gör stor skillnad! Klart att ljusstakarna ska upp till helgen😀

      Kram och det samma!

  15. Du får gärna skicka hit lite flow, för jag känner mig osedvanligt lat. Jag fick nog fula vanor i Stockholm.😉
    Ha en fin dag!
    Kram, Ingrid

  16. Sitter och kliar mig i händerna efter att få sätta upp min belysning….🙂

    Kram ♥

  17. Så fint. Jag hoppas komma dithän att jag börjar pynta … snart. Kram.

  18. Så typiskt att det börjar regna precis när man putsat fönsterna😦
    Men skönt ändå att ha det gjort! Och stjärnan blev jättefin🙂
    Här nere hänger man inte riktigt med i vilken årstid det är….tycker ju fortfarande det är sommar!!
    Kram

  19. svar Jag har ju tid å möjlighet att hälsa på mina föräldrar,
    visst kan det kännas lite jobbigt ibland…
    men det känns bra att veta att jag gör vad jag kan medan de lever.

    Min pappa har alltid funnits å varit bered på att hjälpa, stötta mig så för mig är det en självklarhet.
    Min pappa har ju alltid varit den av mina föräldrar som stått mig närmast.

  20. Visst är det typiskt att just när fönstren är pusades så ska det regna. Men nu är det ju gjort i alla fall. Bra så!
    Vad gäller gradiner ås har jag aldrig bytt just till julgardiner men jag brukar byta i vardagsrum och sovrum när oktober kommer till lite mer hösaktiga varianter. Men ligger efter i år. Vi har inte varit hemma. Men i vecka så…
    Även ljusstakarna ska få komma fram och balkongbeöysningen.
    VIta amaryllis tycker jag om och även röda, men i år blir det inga. Kanske efter nyår…Vi kommer ju att resa bort om ett par veckor.
    Så även ”tomtedjävlarna” får sova i sina lådor denna jul. Kan inte hjälpas.
    Och du, snart är det fredag igen.
    Kram!

    • precis! det är gjort och fönsterna är i alla fall renare än tidigare. vädrets makter rår man inte på. Jag tycker om såväl röda som vita men omväxling förnöjer. När det gäller gardiner byter jag inte i andra rum eller rättare sagt i vardagsrummet för det är det enda rummet med gardiner.

      Ska man resa bort är det inte någon vits med att satsa på blommor som kanske bara vissnar ändå. Några tomtar brukar vi inte ha framme utan det blir mest ljus och blommor. annat var det när barnen var små…

      Så sant som det är sagt!

      Kram

  21. yfronten

    Vilken fin stjärnljusstake! Lycka till med övervintringen. Svärmor räddade några stora plantor som en väninna tänkt slänga och vi har övertagit en. Tyvärr står den nu i hörnet där vi har tänkt ha julgran så vi får också möblera om lite.

  22. Så som du har slitit så är du värd att få tjuvstarta lite. Jag har inte alls varit duktig men har i alla fall börjat stryka och sätta upp julgardiner. Några grannar har ljusstakar i sina fönster men där håller jag på traditionen. Tidigast lördag kväll tänds julbelysningen hos mig🙂

    • Förr var jag väldigt principfast men nu ser jag mellan fingrarna när det gäller vissa saker! Men inte alla ska kanske tilläggas för så inkonsekvent är jag😉

  23. Härligt med flow, men mindre kul med regn när man precis putsat fönster

    Hoppas med hon skall svara bra på behandlingen när den kickar igång.

  24. Ja men just ja det blir advent till helgen, dags att börja på kolla igenom saker och ting i källaren🙂
    Kram

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

