Klappat och klart…

…när det gäller paketen som ska resa söderöver.

Av förklarliga skäl blev det varken gjutjärnsgryta eller lexikon i tio band utan betydligt mindre saker. Klapparna ska inte bara resa till södra Brasilien utan det är en returresa tillbaka till huvudstaden. Utrymmet i resväskorna är begränsat och jag vet att sillburkar, glögg och annat tar en del plats.

Vi hann dessutom med ett besök på kyrkogården. Pappas dödsdag är förvisso först på måndag men då hinner jag inte in till stora staden så det fick bli så här. Gick lika bra kände jag och buketten var fin.

När jag ändå var i farten passade jag på att köpa julkort och vita amaryllis till köket. Blomsteraffären vid kyrkogården gör synnerligen fina arrangemang och är dessutom riktigt rimliga i pris. Väl hemma kom jag in ett flow och putsade alla fönster på insidan men efter att ha njutit av ”sonens kycklingrätt” var det noll flow och jag landade i soffan, Där satt jag gott resten av kvällen.

God natt och god morgon!

bukett

 

Categories: Uncategorized | 50 kommentarer

Inläggsnavigering

50 thoughts on “Klappat och klart…

  1. soffan tillåten om man sprungit i affärer halva dagen🙂

  2. Man måste ju få vila oxå!

  3. God morgon!🙂
    Kramar.
    Fint det blev på graven. ❤

  4. God morgon! Vad flitig du varit i ditt fönsterputsarflow, jag nöjde mig med att putsa ett fönster…

    Att landa i soffan kan vara gott, det gjorde du rätt i!

    Ha en fin söndag!
    Kram

  5. Goa görasaker dagen lång som späds på med flow och dalar efter matintaget – så bra det kan bli🙂
    Kram och ha en fin söndag!

  6. Verkligen en fin bukett!

    I och för sig behöver inte ett lexikon i tio band väga så tungt nuförtiden. Ryms nog på en liten USB-sticka…😉 Men skönt att dom julklapparna är i hamn i alla fall🙂

    Gomorron och ha en fin söndag!

  7. Skönt med ett sådant flow. Infinner sig alltför sällan här😉 Kram.

  8. Vilken otroligt vacker blomsterkrans ❤️ …
    /Kram pårej & ha en alldeles underbar dag!

  9. Så vackert du gjort på graven.
    Julkort måste jag köpa, hanns inte med förra året, första året som det inte blev av.
    Trevlig söndag kramen

  10. Klart Du är värd att inte soffläge efter en händelserik dag,
    Du fick mycket gjort, bra jobbat🙂

    Nu ska jag skjutsa Elin till stallet.

    kram

  11. Godmorgon, hoppas du får en härlig söndag kram

  12. Så fint det blev på graven!
    Och skönt att njuta nu när fönsterna är putsade och fina🙂
    Kram och trevlig söndag!

  13. Vila är underskattat!
    Fina blommor…

    Kram ♥

  14. Låter som en mixad dag🙂 en vacker bukett tycker jag🙂 att vila är viktigt hörde jag även på tv igår🙂 vi är dåliga på det även om kroppen behöver det mellan varven ..kram å fin söndag

  15. Så fint det blev på graven.
    Förstår att soffan var skön att inta efter en hel del spring.
    Har du hämtat ut lotterna ännu? Blev det i så fall vinst?
    Trevlig söndag.
    Kram!

  16. En stilla undring: måste man verkligen ta med sig sillburkarna till Brasilien? Kan man inte äta svärdfisk istället?

  17. Vilken energi! Fönsterputs nu när det är mörkt en stor del av dygnet. Måste säga att jag är imponerad men för min del får det vänta tills solen börjar titta in genom rutorna lite mer.
    Om de stora och tunga sakerna finns på önskelistan kan man ju skicka med foton på de julklappar som väntar när de kommer tillbaka🙂

    • Nej, det finns inte önskemål om tunga saker men vissa paket kan ändå bli skrymmande så denna jul får storleken stå i fokus. Här putsas fönsterna inte så ofta men ska ljusstakarna upp så är det en nödvändighet. Nu är nästan allt klart så det går framåt i alla fall😀

  18. Oj så flitigt det lät, men det gäller att passa på när man har flow!🙂 Har haft en vådligt flitig dag, men nu satte jag mig för att vila ryggen lite… tror bestämt att flitiga myran gick in och la’ sig för dagen🙂 Skall försöka få ner alla ljusstakar och annat adventspynt från vinden bara så har vi det avklarat också. Fortsatt go söndag! Kram

    • Man får passa på när energin infinner sig. Den höll i sig även i dag så nu är alla fönster rena och det är undanplockat på terrassen. Några surdegar som kommit undan😉

      Tack och det samma!

      Kram

  19. Soffläge hade du verkligen gjort dig förtjänt av. Flitig som en myra.
    Måste på något sätt försöka få in fönsterputs i min agenda.
    Kram och trevlig söndag.

    • Här putsas det inte så ofta men när ljusstakarna ska upp känns det som nödvändigt i alla fall. Nu är det gjort och då kom regnet.

      Kram och det samma.

  20. Det kan ibland vara en hjälp när man måste begränsa utrymmet om man ska upp i luften! Det är skönt med lite soffhäng ibland. Kram

  21. Vilken vacker bukett! Och inte gör det något att dagen inte riktigt stämde, den håller sig säkert fin länge.
    Ha en skön kväll!
    Kram, Ingrid

  22. Klart man är värd soffan på kvällen om man sprungit runt på dagen, annars också för den delen🙂
    Kram

  23. yfronten

    Mamma glömde att ta med födelsedagspresenten från oss på jordenruntresan, men den kan öppnas när de kommer hem. Fast det är ju roligast att öppna paket på rätt dag!🙂

  24. Full rulle sen igår, så först nu på kvällskvisten har jag tid till några bloggrundor.
    Låter fint planerat och till det bästa. Vila är också viktig.
    Söndagskvällskram❤

  25. Julklappar som ska fraktas fram och tillbaka få rinte direkt vra skrymmande, den saken är klar. Ohc dte är mycket som ska med i bagaget.
    Vi brukar lämna i förväg eller i efterskott om det är resor på G. Går bra det också.
    Fint med en bar blomsterbutik vid kyrkogården och kika bar att passa på att handla.
    Väldigt fin bukett till graven- ska ta mig en tur i veckan till mina föräldrars grav.
    Även här är dete soffhäng i kväll för det har varit milt sagr full fart hela dagen men många trevligheter.
    Önskar dig en bra vecka och njut i soffan.
    Kram!

    • Hade jag varit smartare så hade jag lämnat klapparna när jag var uppe hos dem men nu får det gå bra så här.Små saker fick det bli men nu är där var sitt paket till dem.

      Kram och det samma!

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

