Kanske blir det…

…julklappsinköp i dag.

Son med sambo firar jul och nyår i Brasilien och visst vill vi skicka med var sin klapp till dem. Sedan känns det i och för sig lite tidigt men nöden har ingen lag. Några önskningar har inte framförts så vi får gå på känsla men det ska nog gå bra. Tanken som räknas liksom. Yngsta fröken åker till huvudstaden nästa helg så då kan hon få ta med sig klapparna upp. Vi tvivlar nämligen att huvudstadsborna hinner ner på besök.

Kommer vi iväg till stan blir det dessutom ett besök på kyrkogården. Min pappas dödsdag är i veckan och då vill jag gärna lägga en blomma vid graven. Hör liksom till.

För övrigt fick vi en god nyhet i går. Yngsta fröken blev kallad till en visning på en lägenhet. Förstahandskontrakt, rätt stadsdel och hyfsad hyra. Förmodligen en del sökande men självklart håller vi tummarna. Bli man inte kallad har man ingen chans alls…

God natt och god morgon!

tomte

Categories: Uncategorized | 48 kommentarer

Inläggsnavigering

48 thoughts on “Kanske blir det…

  1. Jul i Brasilien, låter inte hel fel. Hoppas det gick bra med lägenheten.

  2. Jul i Brasilien låter spännande och främmande på en och samma gång!
    Ja, tänk vad tiden går fort….nästa helg är det advent och sen är julen här🙂

    Lycka till med inköpen🙂
    Kram

    • Det är ju sambons hemland och just kring jul är det härlig sommar där. Hon har inte varit hemma på tre år så jag förstår att de vill åka.

      Tack och kram

  3. Visst vill man hedra den döda med en blomma på graven. Så gör jag med !

    Härligt med jul i brasilien !
    KRAM

  4. jag har svårt att köpa saker bestämda datum, barnbarnen får vid behov ❤️

    • Till mig själv föredrar jag att handla när jag behöver något men till barnen fungerar det med bestämda datum! Barnbarn har vi tyvärr inga än…

  5. katolsk jul, det blir väl fisk?

    • Nej, det blir det inte! De har alltid kalkon och ris à la Malta och så blir det förmodligen lite svenska inslag som sill. Sambons familj har på morfaderns sida sitt ursprung i Tyskland.

  6. Här var det gott om det goda i ditt inlägg i dag; En trevlig sådan önskar jag dig och Husse och hundarna med🙂
    Kram

  7. Jag börjar köpa julklappar i augusti, så blir det inte så mycket stress.
    Ha en fin helg!

  8. Man måste ju börja i tid, men i vanlig ordning har vi inte kommit igång än😦
    Hoppas, hoppas, hoppas på kontraktet!!!!

    • Vi är inte heller igång med något men i morgon bara måste jag putsa våra fönster. Ska det upp några ljusstakar så är det en nödvändighet. Ja, det håller vi verkligen en tumme hårt för!

      Ha en bra lördag😀

  9. Jag börjar tvärt om bli stressad när jag inte har handlat alla klappar ännu så här dags … Lycka till med inköpen.
    Och med lägenheten! Kram.

  10. Ja klappar är ett måste ibland som i ditt fall, blir nog bra jag skall skriva upp vad som skall handlas så man slipper springa runt …ja det låter som du får en bra dag🙂 håller tummen för dottern kram❤

  11. Jag köper inte så många julklappar, vi har ett system. Men jag har redan tjuvstartat, lite kul. Men inte har jag julstämning, inte😀
    Lycka till med lägenheten! Kram❤

  12. Tackar för påminnelse om julklappar. Vi måste snart börja handla och fixa paketet som ska gå till son i USA. För övrigt är det inte lätt att hitta nåt till alla barnbarnen. Och de små måste ju få paket känns det som.

  13. INser att det börjar bli dag s förlite klappar. Men jag skjuter på det till efter första advent. Blir mest till barnbarnen och döttrarna och inga stordåd där heller, men klappar och presenter är roligt både att få och ge.
    Trevligt med Brasilien i jul och fint att komma till sitt hemland för det är ju inte nästgårds direkt.
    Gläds med er över dotterna kallelse till lägenhetsvisning. Chans finns och jag håller tummarna.
    Önskar dig en trevlig handlingsrunda och fortsatt fin lördag.
    Kram!

    • Nej, inte är det nästgårds och sonens sambo har inte varit hemma på tre år så jag förstår att hon längtar. Hennes mamma kommer hit ett par gånger varje år och även morfar har varit här men det blir ändå inte samma sak. Ja, chansen finns i alla fall och det är positivt!

      Tack och ha en bra lördag!

  14. Julklappar? Ja, det skramlar på fort nu inför julen. Jag brukar vara sen med julklappar och så blir det nog även i år, tyvärr. Ska i alla fall hem till sonen på en runda idag för att kolla in ev. önskelistor…🙂 Altid en början.

    Fira jul i Brasilien, det låter både spännande och härligt!

    • Jo men det låter väl som en bra början i alla fall. Vi brukar också vara sena numera…

      Sambon är från Brasilien så de ska besöka hennes familj

  15. Grattis till visning! Håller tummar och tår att hon får den!

  16. Jag köpte massor av julklappar igår – och jag har redan öppnat dom😉 Haha! Nejdå, vi har inte julklappar på julschemat. Lite trist just efter Kalle Anka (som vi inte heller ser…) men sååå värt det att slippa stressen med inköpen🙂

    Håller tummarna för lägenheten!

  17. Förhoppningsvis får Er dotter en lägenhet utan tillhörande råtta i toaletten😉

    Jag ska hämta min fars julklapp på måndag,
    han får alltid ett HÄLGE magasin i julklapp🙂
    tidningen har jag köpt av en kompis dotter som sålde jultidningar🙂

    kram

  18. Lite att hinna med förstår jag. Önskar lycka till med bestyr. Trevlig lördag önskar jag dej också. Kram

  19. Ja, det går fort nu till jul!
    Sist vi var hemma såg vi till att lämna en julklapp till mina föräldrar som de i sin tur får överlämna till Max och Frida på julafton eftersom vi är här nere!
    Men vad roligt med lägenhetsvisning…..då håller jag absolut tummarna🙂
    Kram och trevlig kväll!

    • Smidigt och bra att ha det ordnat när ni nu stannar i Spanien över julen.

      Håll en tumme för detta är verkligen ett tillfälle!

      Kram och det samma😀

  20. yfronten

    Det går lite olika till med olika mäklare och olika städer. Vi fick tjata för att få komma och titta på vårt hus innan vi köpte det… De ville visa det för flera samtidigt men det var inte så många intresserade så jag tycker att de borde nappat på att vi ville komma…

    • Detta handlar om en hyreslägenhet så värden kan godtyckligt välja… Så märkligt att ni fick tjata för att titta. Som säljare hade jag blivit irriterad eller så är det ett sätt att trissa upp intresset…

  21. Här har vi sedan flera år helt varit utan klappar. Det frigör både tid och pengar. Köper ett sällskapsspel istället, som vi sedan ägnar kvällen åt. I år jul med närmaste familjen på hemmaplan vilket gör planering och förberedelser enkla. Kram och trevlig helg.

    • Vi tycker att klappar hör till men vuxna ger vi inte till. Men ett sällskapsspel kör vi gärna och Bezzerwizzer är en favorit!

      Kram och det samma

  22. Håller tummen för yngsta fröken ,-)
    Spännande hoppas det går hela vägen nu!
    Ja en klapp med sig är ju kanon, då vet ni att den kommer fram.
    Håller med på dödsdagen vill man lägga en blomma, eller tända ljus hemma som idag då min man tvillingbror dog för 3 år sedan
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

  23. Ack ja…som vanligt har jag inte köpt en enda julklapp, är alltid sent ute…och blir alltid lite stressad, suck! Tänk om man någon gång kan vara ute i tid? Är det advent snart?! Mamma mia!
    Håller tummarna för dotterns hyreskontrakt! Kram

  24. Även om det är lite tidigt är det väldigt skönt att ha julklappsinköpen klara. Jag har både slagit in och rimmat lite redan🙂
    Måste kännas fint att ha möjlighet att hälsa på pappa och mamma relativt ofta. En stilla stund med eftertanke och minnen.

    • Det som är köpt är köpt helt enkelt. Visst är det skönt att gravarna är så pass nära som de faktiskt är. Men med facit i hand skulle man kanske valt en plats i lilla grannhålan…

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

