Idag är det dags…

…för bilen att få vinterskorna på!

Vi var lite sent ute med att boka tid och när kylan slog till fanns det inte en tid att uppbringa. Men det gick bra ändå för det kalla vädret kom snabbt av sig tack och lov.

Eftersom det är Husses uppgift att ombesörja detta så får jag åka kollektivt i morgon. Det gör mig inget alls så länge jag inte har massor med böcker och annat att släpa på. Bussen stannar inte alls i närheten av gruvan så det blir en tidig avresa och därefter en rejäl promenad men det går det med.  Däremot så hämtar Husse mig när jag slutar vilket känns smidigt och bra.

För övrigt är det fredag igen vilket som vanligt känns väldigt skönt. Visst har veckan varit bra men det är lite för mycket på arbetsfronten så det ska bli skönt med ett par dagars återhämtning.

Hoppas du får en bra start på helgen!

40284494-tire-change-service-stock-photo

Categories: Uncategorized | 50 kommentarer

Inläggsnavigering

50 thoughts on “Idag är det dags…

  1. Skönt med fredag kram

  2. Skönt att det är fredag tycker jag. Jag är trött. Maken ligger och sover, han blev sjuk och kunde inte följa med på kalaset i onsdags. Hade varit skönt att inte heller ha gått upp tycker jag. Beckmörkt ute.
    Ha en fin fredag!

    • Vilken otur att maken blev sjuk just när det var kalas men säg den bacill som kommer lägligt. Visst är det grått och dystert så en sovmorgon hade inte suttit fel alls…

      Tack och det samma!

  3. Å jo nog känns det bra att det är fredag alltid, ha en bra dag, kram

    PS Hur har det gått med råttan i toaletten?

  4. Skönt att få på vinterkängorna på bilen och skönt att det är fredag🙂

    Ha en toppendag innan helgen stundar🙂

  5. här är det jag som fixar vinterdäck, besiktigar, tankar och besöker verkstan 😊

  6. Hoppas du inte blev dyngblöt. Skönt att vädret vände. Vi fick tid först nästa fredag.
    Du får ha det så mysigt i helgen. Synd att de dagarna springer iväg fortare än de andra fem. Mysko.🙂
    Fredagskram Bosse Ammare

  7. Hoppas du slipper vårt busväder, blåst och regn och kyla. Eftersom du byter däck på verkstad så blir det inga bekymmer med eventuell kalibrering. Kravet på det överraskade mig med den nya bilen.

  8. Vinterskodd och kla rblir bilen, du åker kollektivt och maken hämtar hem dig till fredagsmyset .-)
    Ha en fin kväll!
    Kram

  9. Bra att bilen får vinterskorna på idag. Känns lite tryggare att köra om det skulle bli halt!
    Ha en fin fredag!
    Kram

  10. Vinterskor, nu på våren?😉
    Här ösregnar det….

    Kram ♥

  11. Ja du vi har inte heller fått tid fick 22 nov men kanske säljer vi den på söndag om vi har tur🙂 kram å fin fredag❤

  12. Medans du gör dig redo för en ledig helg så börjar min arbetsvecka i morgon. Jag jobbar helg den här helgen tyvärr😦
    Vad smidigt att kunna ta bussen även om den stannar en bit ifrån. Jag har en halvmil till närmaste busshållplats så jag får ta bilen för att kunna åka buss😉 Härligt att få skjuts hem!🙂
    Trevlig helg
    Kram

    • Jag har tre km från bussen till jobbet så helt optimalt är det inte. Men det går i nödfall…

      Trevlig helg själv även om den innebär jobb.

      Kram

  13. Omskodda bilar är inte dumt när kylan slår till. Den kan minsann vara lurig – det kan vara bra att ha i åtanke. Men vem var beredd i år?!
    Morgonpromenad är faktiskt inte så dumt och tid för återhämtning är något verkligt fint. Hoppas du får en riktigt härlig helg.
    Kram!

    • Halkan är verkligen lurig och som sagt, vem vet när den slår till? Det var en uppfriskande promenad så ett gratis motionspass är redan avklarat. Inte fel alls😉

      Önskar dig det samma!

      Kram

  14. Tur att vinterdäcken kommer på, man vet ju aldrig när vintern slår till igen. Själv har jag min enligt schemaläggningen, långa fredag idag. Sedan blir det att hasta iväg som en tokig till fredagslektion i ridskolan. Så både en bra och dålig fredag på en och samma gång.

  15. Fredag är det och jag förstår att ett par dagars mer eller mindre arbetsfri tid känns behövligt.
    Bra med vinterskor på bilen för man vet aldrig när snön kommer tilbaka.
    Här i Stockholm är det grått och regn idag men perfekt för att göra så lite som möjligt.
    Önskar dig en bra fredag och skönt att få åka bil hem.
    Kram!

    • Det är lika bra att vara förberedd för man vet aldrig när halkan slår till. Tyvärr blev det fel med däcken så det blir till att ta nya tag. Så du är på plats i huvudstaden igen!

      Önskar dig det samma.

      Kram

  16. Jag bytte igår torsdag, hade tid förra veckan men kunde då inte köra till däckfirman pga snön 😆 nu känns det lite säkrare trots plusgrader. Det lär ju bli minusgrader igen🙂

  17. Här var man ute i bra tid och fick på vinterskorna på bilen meeen nu känns det mindre roligt när allt regnat bort och man sliter dubbarna mot asfalten!😋 inte helt lätt att träffa rätt alla år! Hoppas du får en välförtjänt återhätning i helgen!☺

    • Håller med. Det är verkligen en avvägning när det är lagom att byta. Vi har sällan snö så egentligen borde vi kanske inte ha dubbdäck. Men de är bra när det är riktigt halt… Tack det hoppas jag och det samma!

  18. (svårt att locka den cyklande maken att fixa bilen – hans bil!🙂

  19. Det skriver jag under på. Det ska bli skönt med helg. Kram.

  20. Nya vinterskor är inte dumt alls för både bil och människor!
    Fredag är inte heller så dumt!🙂 Kram

  21. Skönt att bli hämtad och skönt att det är Fredag! ,-)
    Ja här kom däcken på i sista minuten, skönt att ni fått på era ,-)
    Här är det 2 veckors väntan för dom som inte kom i tid!
    Ha en härlig Helg!
    KRAM från mig Primrose ,-)

  22. Vi har varit lata i flera år och har däckförvaring. Dom byter och säger till när däcken är för utslitna också. Helt klart värt pengarna

  23. Ja, det var verkligen på tiden, så du slipper halka omkring. Ha en riktigt skön fredag. kram

  24. Hannele: Bilen står på Husse och hundarna står på mig men finansieringen är gemensam😉

  25. Det är så smidigt att ha däcken på hotell och att kunna sitta i ca 20 min och fika medan någon rask pojke byter däcken på min bil. Kostar lite men den prioriteringen gör jag gärna🙂
    Hoppas helgen är så lugn som du önskar och att det blir en lugnare arbetsvecka nästa vecka.
    Kram.

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

