”Fort och fel”…

…eller vad man ska säga!

Husse lämnade bilen för däckbyte klockan sex i morse och en halvtimme senare var den klar. Lätt stressad körde han iväg men reagerade efter en liten stund på att något var fel. Det lät liksom inget om däcken som det normalt gör om dubbdäck. Snabbt kunde han konstatera att det var inte dubbdäck som satt på bilen utan vanliga vinterdäck. Dessutom var däckdimensionen fel.

Jag har ingen aning om vad som har hänt på Bilias/Toyotas däckhotell men någon har definitivt gjort ett misstag. Någon tid att rätta till det fanns inte i dag så nu är det bara att göra ett nytt försök och förhoppningsvis redan nästa vecka.

Med andra ord så promenerade jag helt i onödan tre kilometer i morse. Men motion lär ju vara nyttigt och någon större nöd gick det inte på mig.

Trevlig kväll!

misstaget

Categories: Uncategorized | 29 kommentarer

Inläggsnavigering

29 thoughts on “”Fort och fel”…

  1. Så irriterade, det verkar vara få som kan göra rätt i dag.😦

    Kram ♥

  2. Det låter ganska dåligt tycker jag. Har aldrig råkat ut för nått liknande

  3. yfronten

    Så ni kör med dubb där nere i söder. Vanliga vinterdäck ska ju funka men det får väl inte vara fel storlek heller?!

  4. Men, vilket slarv tänker jag. Lite extra jobb blir det ju för er också. Hoppas att ni får någon kompensation, kanske.
    Min bror i Farsta har också sina däck så där inhyrda där de byter vår och höst, men jag har aldrig hört att det har varit några problem, är kanske inte så vanligt.
    3 km att gå är långt om man är trött, annars går det bra.
    Trevlig kväll.
    Kram!

    • Tror inte heller att det är så vanligt men det går så klart att rätta till. Promenaden var uppiggande så jag klagar inte alltför mycket😀

      Kram och det samma!

  5. väldans, det har aldrig hänt mej…. dubbdäck behövs väl inte i Skåne (förbjudet att köra med vissa gator i Göteborg, böten)

  6. ”Fanns ingen tid att rätta till det idag?” Jag skulle ha gått i taket!!!

    Fast det var ju en himla tur att däcken satt kvar åtminstone…

    • Jag också men Husse muttrade något om ”att han hade ett arbete att sköta”! Det är nog inga problem för man kan gå ner i dimension men avvikelsen får inte vara för stor.

  7. Verkar konstigt! Att inte den som fått fel reagerat? Vi kör friktionsdäck, men ibland skulle jag önska dubb, eftersom jag kör mycket småvägar. Men ärligt talat är det inte ofta det skulle behövas. Men det säger jag inte till Maken, då gruffar jag mer om att vi inte har dubb😉

  8. Men så tokigt det blev – även om motion är jättebra!
    Kram

  9. Låter konstigt. Förstår jag rätt då jag antar att Ni hade Era vinterdäck på ett däckhotell å att de däck Ni nu har på bilen typ är någon annans däck? Irriterande.
    Blir dock lite förvånad då jag trodde bilarna i Skåne icke framfördes med dubbdäck,
    dubbdäck trodde jag i min enfald var mest förekommande norr om Dalälven.

    • Nja… Så enkelt är det inte. Vi har däcken på däckhotell men så krockade vi med rådjur och fick byta bil och då beställde vi nya dubbdäck samtidigt. Då gick något snett… Här finns en del som kör med dubbdäck men jag tror att vinterdäck är vanligare!

  10. Ojoj, sådär får man inte handskas med däck på hotellet! Jag har också däckhotell, men en gång hade någon satt på rätt sida.
    Dock har jag vinterdäck utan dubbar. Det räcker för mig.
    Fredagskram❤

    • Skulle det förmodligen göra för oss också men blir det skarpt läge så föredrar jag dubbar. Kör bara landsväg och där fyker snön rejält…

      Kram

  11. Så slarvigt! Låter som en typ märkesverkstad också! Annars finns ju fördelar med däckhotell, allt fixat, förvaring och byten. Här krånglade ju kalibreringen av däcken men det blev rätt till slut.

  12. Dubbdäck är ju bra om man nor lite utanför städerna, men här i huvudstaden får dubbdäck inte användas på flera gator så då blir det klurigt att ”bära” bilden t.ex. över Hornsgatan. Nu har vi ju ingen bil kvar men när jag jobbade utanför stan och bodde i stan blev det riktigt roddigt om det kom mycket snö.
    Hoppas nu däcken kommer på plats.
    Kram!

    • Vi bor utanför staden och jag jobbar även på landet så därför föredrar jag dubbdäck. Annars hade det varit dubbfritt. Men vi får väl se hur det går…

      Kram

  13. Så dåligt, visst kan alla göra fel ,-)
    Men slarvigt!
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

  14. Ojdå, och jag som skrev att det är så bra med däckhotell och däckbytarservice. Tråkigt men även lite synd om den stackars person som gjorde fel. Jag kan ändå tycka att de skulle ha fixat till det samma dag.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

