Redan klockan fem…

…i går morse körde mobillarmet igång på högsta styrka och Aretha Franklins ”Respect” dånade ut i sovrummet.

I vanliga fall gillar jag låten och kan vänta en sekund eller två med att svara med så pass tidigt på morgonen kändes den inte alls tilltalande. I normala fall går jag upp lite senare men i går hade jag tid hos min hudläkare på stora sjukhuset och dit är det ändå en bit att köra.  Men upp kom jag och kom i väg i tid det gjorde jag också. Tur var väl det för regnet vräkte ner så tidvis gick det väldigt sakta på motorvägen.

Jag hann i alla fall fram precis i tid och besöket var snabbt avklarat. Godkänt för denna gång och återbesök om sex månader. En ypperlig egenskap som min läkare besitter är att han är punktligheten personifierad. Faktum är att man mycket väl kan komma in lite före utsatt tid vilket inte hör till vanligheterna men det gillas av mig.

I dag onsdag och när gruvpasset är avklarat står det storhandling på dagordning. Någon lista har jag inte hunnit skriva men vad gör väl det. Hungriga lär vi inte behöva gå för risken för spontana infall är stor.

Hoppas du får en bra onsdag.

lak

Categories: Uncategorized | 35 kommentarer

Inläggsnavigering

35 thoughts on “Redan klockan fem…

  1. Skönt att få godkänt! Så duktiga ni är som storhandlar. Vi har blivit totalt värdelösa på det, med följden att vi handlar varje dag nästan. Inte alls bra.

  2. Alltid bra med en okey stämpel🙂
    Idag blir det Umeå och återbesök på Sjukhuset med Elin och hennes arm…
    ja vi tar ju med hela Elin, inte bara armen😉
    Ha en bra onsdag, kram

  3. Skönt besked att få.🙂
    Vilken rivstart du har vid uppvaknandet. Själv föredrar jag något lugnare. Jag vet inte om det finns längre. Men just nu kom jag på att det var njutbart att vakna till ”Lugna favoriter” som gick på någon kanal.
    Lycka till med spontaninköpen. Hoppas allt går in i bilen.
    Härligt att läsa om en doktor som kan ta emot även lite före tiden.
    Kram Bosse som ska ta influensasprutan i dag. Brukar du ta den?

    • Det var för intensivt för min smak men vaknade gjorde jag i alla fall😉

      Goda besked är alltid positiva att får. Lycka till med vaccinationen. Jag har aldrig vaccinerat mig mot influensa och det blir inte i år heller. Jag avstod även svininfluensan för jag tyckte det var på tok för många oklarheter kring vaccinet…

      Kram och ha en bra dag!

  4. alltid gott att bli godkänd – det blir jag när jag betalar med kort 😊

  5. Härligt med den där OK-stämpeln! Den uppväger ju den tidiga starten på dagen med råge🙂

    Kram och gomorron!

  6. Ingrid

    Då slog du mig med en timme, för jag gick upp kl sex. Helt i onödan egentligen, för nu sitter jag här på Visby flyplats och väntar och väntar. Det är dimma på Bromma……
    Kram, Ingrid

  7. Vilken låt att vakna till! Gott att allt väl väl med besöket hos din hudläkare. Komma in före tiden har jag också varit med om någon gång då på en vanlig Vårdcentral för olika små åkommor. Stafettläkarna de jobbar undan snabbt sägs det. God dag i gruvan önskas och med storhandeln!
    kram

    • Här tror jag inte att det är stafettmetoden men visst är det bra när tiderna hålls. Även vi patienter har ju våra tider att ta hänsyn till.

      Tack och jag önskar dig en fin dag!

      Kram

  8. Skönt att få godkänt, dock inte lika skönt att gå upp kl 5 men vad gör man? handla är väl ok🙂 sen kan du slappa hela kvällen😉 ha en fin dag kram❤

  9. Så skönt att du fick godkänt….🙂

    Kram ♥

  10. Skönt att allt var godkänt!
    Hoppas du får en bra dag!
    Kram🙂

  11. Så bra att du passerade besiktningen och fick godkänt! Att det sedan är att gå upp i arla morgonstund är inte så mycket att göra åt. Och trots allt är ju låten ”Respect” uppiggande att vakna till, men det kan finnas gränser på huttigheten.
    Önskar dig en trevlig dag i gruvan.
    Kram!

    • Ärligt talat så är det ganska så skönt med en morgontid och slippa köra från mitt på dagen. Då är det dessutom snudd på omöjligt att hitta parkering precis utanför men det funkar på morgonen. Skönt med godkänt men också tryggt att man blir kallad igen.

      Kram och god natt för klockan har hunnit att bli mycket.

  12. Vilken fantastisk egenskap hos en läkare! Själv har jag vid samtliga tillfällen jag har besökt min vårdcentral, fått vänta 10-15 efter min tid, innan mitt namn blir uppropat.
    Tur att det gick bra🙂

    • Ja, det var skönt. Tror det hör till vanligheterna att man får vänta men numera vet jag att just denna läkare alltid är i tid. Tryggt dessutom att gå till samma varje gång😀

  13. Grattis till Godkänt😀 härligt! Man vill inte höra annat.
    He en skön kväll, kram❤

  14. Skönt att det gick bra hos läkaren🙂

    Så du brukar sova kl fem? Sjusovare där😉

    Ha en fin fortsättning på kvällen och en god torsdag!
    Kram

  15. Skönt att allt var bra för dig Jag var också uppe tidigt idag pga tandläkarbesök

  16. Det är inte dumt alls med ett OK fån en läkare! Då förlåter det väl den tidiga uppgången från sängvärmen! Kram

  17. yfronten

    Skönt att du blev godkänd. Klockan fem är jag död…

  18. Det är normal tid att vakna för mig🙂 Jag gillar mina morgnar så det är helt ok.
    Skönt att ha läkarbesöket avklarat för den här gången och bra att allt var som det skulle🙂 Håll fast vid den läkaren, det händer allt för sällan att man slipper vänta.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

