Ännu har vi inte…

…kommit till skott med bokning av vårens resa.

Förmodligen förvånar det ingen för jag brukar gå grundligt tillväga och ha ett par tre bokningar på gång. Men jag tror i alla fall att vi står fast vid London så nu gäller det bara att hitta ett bra hotell. Helst vill vi bo i Soho men där kostar det en del men närheten till allt känns smidigt. Jag gillar att ha gångavstånd till det mesta och ser gärna en stad till fots även om tunnelbanan i sig är väldigt smidig. Övriga gånger vi besökt staden bodde vi en bit bort från centrum och det vill vi inte göra denna gång.

På råttfronten inget nytt. Yngsta fröken hade pratat med fastighetsägaren som knappt trodde henne men det bör han nog göra. Stora staden är knökfull med råttor tyvärr och de ökar i antal. Minns när svärmor hade en råtta i badrummet och vaktmästaren där trodde inte henne heller men till slut fick de sätta någon form av lås i rören och då upphörde problemen. Tack och lov säger jag bara för det var riktigt äckligt och så lukten från dem…

Annars tisdag och en lång dag som avslutas med fortbildning. Har nästan läst allt men några sidor hanns inte med så jag får väl se om jag kan klämma in dem under lunchen…

Ha en bra dag!

pus

Categories: Uncategorized | 61 kommentarer

Inläggsnavigering

61 thoughts on “Ännu har vi inte…

  1. Härligt att planera resa🙂

  2. Åh så roligt, dit vill jag. Men får tålmodigt vänta tills gubben får vagnen ur och gör något åt sin fot och vrist. Han kan gå kanske 50 till 100m, sen gör det…. Ont. Han får operation så fort han säger till. Ha en bra dag och lycka till med bokningen kramar

  3. Roligt med reseplanering! Klokt att dra ut på den och njuta länge! ;- ) Råtta i toan låter ju superäckligt. Undrar hur man blir av med sånt?

    • Man sätter speciella lås i rören som då hindrar råttorna från att ta sig uppåt i huset. Hoppas de kommer till skott med det snarast möjligt.

  4. Roligt att planera en ny resa.
    Mindre roligt för Er dotter med den ovälkomna besökaren.
    Ruskigt är ju bara förnamnet.
    kram

  5. Skönt att läsa att det finns fler som drar ut på tiden av bokning av resor, helt otroligt att det inte är slutsålt när man väl ska till och boka🙂
    Kram

  6. Härligt med reseplaner sitter också och kollar resa🙂 kram

  7. Jag hoppas verkligen värden tar henne på allvar, det är ett stort problem på många ställen!

  8. Åååh… En resa skulle inte vara fel alls..!

  9. Usch för råttor. Har förstått att de bara blir fler och fler även här i Göteborg. Varje gång jag går in i hyresrummets soprum klampar jag högt, för att slippa möta sådana. Har iofs aldrig sett någon där, ens på håll.

    Åka till London är aldrig fel. Har en känsla av att det inte var så länge sen du var där?

    Önskar dig också en fin dag! Jag hoppas att vädret blir lite ljusare än det var här igår. Att se den stora månen var helt omöjligt.

    • Tvärtom så var det väldigt länge sedan jag var i London men vi var nyligen i Dublin och Edinburgh. Ser fram emot ett återbesök i alla fall.

      Här kunde man inte heller se den för det var gråare än grått och är så fortfarande.

      Ha en bra dag!

  10. Så roligt med en resa men planera för flera … den eller den eller denna kanske? Vill minnas att råttproblem i toaletter omtalades i media förra vintern. Önskar dig en fin fortbildning!
    Kram

  11. Åh, vad kul med en resa! London är alltid London; det är något speciellt med den staden, även om jag i övrigt skyr storstäder.
    Råttor inne är ett riktigt elände. Jag hade en kompis som fick in råttor som vandrade omkring under hennes gamla trägolv i huset. Hua! Hörde på radion en gång en råttexpert som sa att i städerna har vi inte längre än tre meter till närmsta råtta. Inget man vill tänka på precis.
    Kram 💕

    • London gillade jag mycket senast men det har nog hänt en hel del i staden.

      Råttor finns fler än vad vi tror trots att vi inte alltid ser dem. Helt klart ett problem i våra storstäder.

      Kram

  12. Dubbeldäckare är roligast att åka i London, varje större ica eller trädgårdsbutik har giftlådor för oväntade besök.

  13. Åhh, jag har inga resor på G. Och har aldrig varit i London och inte heller Paris. Men, den som lever får se.
    Ha en bra dag och kram❤

    • London har jag varit i tre gånger redan och Paris fem gånger. Den senare en fin stad men långtifrån någon favorit. Städer är svåra att jämföra men min favorit är nog Rom så h’är långt. En underbar stad…

      Kram och det samma❤

  14. Hmm… Jag tror nog på det där med ”London” först när jag ser bilder på dig framför Big Ben😉 Haha! Nejdå, hoppas ni hittar ett bra hotell. Inte lätt i London ifall man inte har den STOOORA plånboken… Man får betala mycket för litet där om man vill bo centralt, och det vill man ju helst göra.

    Hoppas det ordnar sig med det där råttlåset, och det snabbt!

    Lycka till med fortbildningen också, trots fusket med läxläsningen😉

    Kram och gomorron!

    • Det ligger onekligen något i det så det krävs kanske en selfie för att övertyga. Men än så länge är London en arbetsprodukt som vi jobbar vidare på och bo centralt, det vill vi köra. Kan dessutom få kosta en slant eftersom vi firar en födelsedag då!

      Det hoppas jag verkligen!

      Kram och god middag

  15. Åh vad härligt med en resa till London, sån häftig stad! Sist jag var där bodde jag i Bayswater, bra läge!
    Kram

  16. Härligt med reseplanering! Det brukar ordna sig till slut! London låter trevligt!
    Om råttor tycker jag INTE! Kram

  17. Tittade just på bilder från när jag var i London, firade min 30 års dag där.😉

    Kram ♥

  18. Kul med reseplanering, London är en härlig stad. Själv har jag planer på Amsterdam, många år sedan vi var där, då för ca 100 år sedan var det lite av min hemstad då jag jobbade på KLM, nu är jag sugen på att återförenas.
    Råttor fy attan riktigt läskiga djur som man absolut vill vara utan😦

    • Amsterdam är en fin stad också. Syster min jobbade och bodde där ett par år så då blev några besök för vår del. Skulle kunna tänka mig att åka dit igen!

      Råttorna däremot… Nej, säger jag bara.

  19. London känns väldigt härligt att ha planer för en gråmulen tisdag. Men råttor vill man helst inte ska komma där och störa angenäma tankar.
    Hoppas din ”långa” tisdag har plats för en lugn stund innan kvällen helt är över.
    Kram

    • London är aldrig fel och visst är det roligt att planera en resa. Råttorna vill jag dock helst bara låta bli att tänka på… Någon lugn stund lär det inte bli men vi får väl se.

      Kram och ha en bra dag!

  20. Jag går och funderar på om jag ska orka ge mig iväg på en resa till värmen i vinter. Det är lockande, men det börjar bli jobbigt tycker jag. Jag får väl klura på det ett tag till.
    Hoppas att den där råttan inte dyker upp igen!
    Kram, Ingrid

    • Det tål att fundera på men kanske vore det trevligt att komma iväg fram på vårkanten. Få lite lol och värme innan den svenska våren gör entré…

      Hoppas den drunknat en gång för alla.

      Kram

  21. Jag har egentligen inget emot råttor så länge de håller sig undan vill säga. Skulle få panik om de kom upp genom rören! Hoppas verkligen att det ordnar sig för dem.
    Tydligen ska man försöka hitta ett Premier Inn om man ska åka till London. Har en kompis som ska åka och när hon efterlyste boendetips så fick hon flera som rekommenderade den kedjan.

  22. Visst är det väl härligt även med planeringen av en resa? London har väl nåt för alla. Hoppas att du finner ett boende i bra läge
    Enda gången vi ser råttor nu är i Sthlm. Har sett dom springa över en gata mitt på ljusa dan. Ett stort bekymmer.

    • London har verkligen något för alla så det blir säkert bra. Råttor finns det tyvärr många av även i stora staden och antalet ökar mer och mer. Visst är det ett bekymmer.

  23. London är alltid trevligt och likaså att planera resor. Hotell i storstäder är svårt men bla. Tripadviser brukar kunna ha bra förslag. Vet att vi bott på ”Brown´s” ett väldigt bra hotell med gångavstånd etill det mesta. Priset har jag ingen aning om dock…
    Hoppas att Anticimex snarast rycker ut till dotterna hus för finns det en råtta så kan det finnas fler…
    Viktigt att sätta tyngder på vc-locket och sätta i proppar i handfat m.m-
    Kram och trevlig tisdag!

    • Tripadvisor lusläser jag alltid. Även om inte alla är överens så brukar omdömena ge en bra fingervisning. Nära till det mesta vill vi ha så jag noterar ditt tips. Lite får det kosta när man firar en födelsedag😉

      Finns det en råtta så finns det fler, den saken är säker.

      Kram och det samma!

  24. Spännande med en resa till London…jag är likadan och vill gärna se städer till fots!☺ hoppas ni hittar ett bra hotell snart då!

  25. Åh, London, en härlig stad att besöka. Jag har visserligen bara varit där två gånger men det var toppen vid bägge tillfällena.
    Bra det där att ha gångavstånd, det brukar vi också försöka att få tag i då vi väljer övernattningar i stora städer. Hoppas att ni får tag i ett hotellrum, centralt itll.
    Råttor i Stockholm. Ja, det tror jag att jag har läst om, men jag har inte sett några här i Sundbyberg, men de är ju snabba de små liven.
    Trevlig kväll.
    Kram!

  26. Låter härligt oavsett var & när det blir en resa är alltid skoj. Ohh råttorna får rysningar tur så har vi inga he he ja att ha nära till allt är skönt o tid sparas genom slippa ta färdmedel …ha en fin kväll kram❤

  27. sockenvagenssota

    London låter underbart, råttproblemet mindre kul… ska titta på någon skoj resa för familjen framöver tror jag bestämt även om det blir i krokarna… kram!

  28. Härligt med en resa att se fram emot.
    Mindre kul med råttor… Kram

  29. London skulle jag med vilja besöka någon gång🙂
    Fy för råttor. Hoppas hon blir trodd och får bukt med problemet. Dom kan förstöra mycket annars..
    Jag är likadan, vill gärna kunna ta mig till fots till det mesta.
    Kram

  30. yfronten

    Jag fattar inte hur du orkar ha flera bokningar på gång samtidigt, men det finns ju olika taktik. Vår Londonresa är faktiskt bokad via Resia pga presentkort.🙂 Annars bokar jag alltid själv.

  31. London är härligt! När bär det av?

  32. Planerandet och letandet är ju halva nöjet så det är klart att du ska dra ut på det så länge som möjligt🙂
    Jag skulle vara rädd för att sitta på toan om jag hade sett en råtta där. Vem vet vad som kan hända? Hoppas att det inte blir fler råttbesök.

  33. Kul med London! Vi åker dit den 1 juni och har bokat en lägenhet, super fräsch, eftersom vi åker hela familjen. Känns dom ett bra val, och till en låg kostnad. Ligger visserligen i Greenwich, så det får bli endel tunnelbana. Sök på Cutty Sark Greenwich på booking.com så hittar du lägenheten. Lycka till med planerandet! Kram❤️

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

