När Husse får önska…

…så blir det fondue på filé!
Först en Caipirinha gjord på Cachachan som jag fick när jag var i Brasilien. Det blev väldigt gott när vi väl fick upp korken. Sedan blev det som sagt fondue på filé som serverades med många goda såser och därefter pannacotta till efterrätt. Av hämplingarna fick Husse en fin tröja och vi en bra kväll. Gott nog så!

Sedan fastnade  vi i soffan och framför teven innan döttrarna åkte hem.

En bra kväll på alla vis så nu säger jag god natt och sov sött innan det blir söndag!

troja

Categories: Uncategorized | 51 kommentarer

Inläggsnavigering

51 thoughts on “När Husse får önska…

  1. Det är så gott med fondue på filé!
    Vi promenerar till sonens familj på brunch🙂

  2. Så gott det lät, måste ha fondue snart.

    Fin tröja.

    Godnatt & godmorgon 🎶🎵🎷🎵

    Kram ❤

  3. Mmmmm … fondue – det som är såå gott!
    Snygg tröja🙂
    Ha en bra söndag!

  4. Lät både gott och mysigt🙂 kram

  5. Länge sedan jag smakade fondue. Detta lät gott😀 och finfin tröja!
    Skyltsöndagskram❤

  6. Åh! Fondue – så gott! Länge sen vi åt det nu, men det brukar i alla fall bli en gång per år när vi åker på skidresan med gänget🙂

    Snygg tröja!

    Ha en skön söndag🙂

  7. Fondue bourguignon på filé är så himla gott! Ostfonduen ligger i linje med det, men har man bott i Schweiz så har man!😉 För mycket eget pill enligt min i detta fall ”sämre hälft” Kram

  8. Låter som en riktigt trevlig kväll lär jag säga…och tröjan ser härligt gosig ut!☺

  9. Förstår det blev en riktigt trevlig kväll för er!
    Hoppas söndagen blir lika bra!
    Kram

  10. Låter som en perfekt dag❤ och en fin tröja fick han oxå🙂 hoppas din söndag blir skön kram❤

  11. Snygg tröja och god mat🙂 Fondue har jag inte ätit på 25 år. Minst.

  12. Det är år och da´r sen jag åt fondue. Riktig innesittarmat nu under vintern. Jag får plocka fram min fonduegryta igen, tror jag.

  13. Å nu undrar jag – var har jag min fondue gryta tro? Läste en bok av Maria Ernestam tror jag, som hette Caipirinha då visste jag inte vad det var. Och så var det hämplingarna som också är med🙂 Tröjan på Husse!
    Fina söndagen till dig!
    kram

  14. Caprina är en favorit hos oss och som vi första gången testade i Brasilien.
    Fondue på filé var det länge sedan jag åt, men tack för påminnelsen. Förr åt vi det hemma då och då och alltid på vinterns skidresor. Men inte behöver jag vara på skidresa för att äta det…
    Vilken fin kväll och trevligt att vara samlade, i alla fall mer än hälften.
    Och en snygg tröja till far är alltid trevligt.
    Trevlig söndag!
    Kram!

    • Husse åker inte skidor så den aktiviteten hamnade på hyllan när vi träffades. Tyvärr får jag säga för jag åkte mycket sidor när jag var yngre. Så ska vi äta fondue får det ske på hemmaplan😉 Det blev en bra kväll på alla vis och Husse är extra välklädd nu😉

      Kram och det samma!

  15. Fondue är så gott. Kram

  16. Maten kanske inget för mig som vegetarian men det smakar säkert gott Hoppas ni får en fin söndag

  17. Så gott! Och fin tröja!

  18. Låter som om Fars dag firades på lördagen. Men det kan väl göra detsamma, bara den firas något lite.

  19. Jag trodde att fonduegrytorna var undanställda för gott.😉
    Det låter som om ni haft en trevlig kväll och jag hoppas att söndagen också varit till belåtenhet.
    Kram, Ingrid

  20. Så gott det låter. Verkar som om det har varit en härlig dag.
    Fin tröja.
    Trevlig söndgskväll.
    Kram!

  21. Så gott det låter ,-) Snygg tröja! Det fick min gubbe av våra barn, snygga tröjor är en kanonpresent ,-)
    Grattis i efterskott till tjejen, båda mycket fina ,-))
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

  22. sockenvagenssota

    Det lät som en superb dag! Och foudue är jag bara SÅ gott 😊👍

  23. yfronten

    Filéfondue låter gott! En kompis bjöd på Tobleronefondue och jag vill gärna att hon gör det igen.🙂

  24. Låter som en väldigt bra dag.
    Vi i min ursprungliga familj är rätt dålig på att fira morsdag och farsdag, ja eller jag och min bror skulle ju kunnat styrt upp det till en tradition om vi blivit pushade av den andra vuxna i hushållet dessa helger.
    Nu i vuxen ålder känns det som att det är försent att påbörja, vet att det låter jättekonstigt men så känns det. Ibland kommer vi ihåg och ibland inte, det är inte så att de själva styr upp något – kanske just därför också intresset svalnat från oss barn…
    Kram

  25. Mysigt, fin tröja till far i huset. Sovgott och ha en bra dag i morgon👍😀🌼

  26. Fondue är ett pyssel, men gott🙂

  27. Fars dag kom och gick helt obemärkt. Har inga fäder i min närhet. Men jag instämmer i alla andras gratulationer till sina pappor och hoppas att alla blev glada och nöjda med dagen🙂

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

