Jag måste erkänna…

…att jag är glad för att jag var i Stockholm förra veckan och inte denna!

Snö i november är verkligen inget för mig och definitivt inte i större mängder. Kanske kände jag mig lite gnällig när jag klagade på vårt två centimeter tjocka eller tunna snötäcke och sonen berättade att hos dem gick snön till knäna. Såg framför mig hur ”our dog from Brazil” rörde sig under snötäcket likt en ubåt men han trivdes tydligen som fisken i vattnet och matte med. Här söder om landsvägen verkar vintern komma av sig igen inom kort vilket passar mig väldigt bra.

Gårdagen blev en lugn och skön dag. Nästan för lugn så på något vis kändes det som lugnet före stormen. Eller så har stormen helt enkelt bedarrat. Det är bara att avvakta och se…

Hoppas du får en fin torsdag!

Vinter i huvudstaden

shvt

Categories: Uncategorized | 49 kommentarer

Inläggsnavigering

49 thoughts on “Jag måste erkänna…

  1. Härlig bild där på slutet och visst är det mycke snö lite här och var just nu och redan i november.

    Kram

  2. Jag hoppas du har rätt, att vintern kommer av sig igen. Mer än en månad för tidigt! Usch och tvi!

  3. Vår lilla Saga försvinner i snön..och hon är ju vit också kram

  4. Ingrid

    Jag hoppas att de hunnit ploga klart tills jag kommer på onsdag i nästa vecka.
    Trevlig dag!
    Kram, Ingrid

  5. Måste vara exotiskt för brasilianarna med all den där snön🙂

    Hoppas att stormen har bedarrat och inte blåser upp igen!

    Ha en bra dag🙂

    • Ja, det är det verkligen! Sonens sambo kommer dock från södra Brasilien där det ibland är snö men inte i sådana här mängder.

      Tack och det samma😀

  6. Ja, det var bra att du hann besöka innan nedfallet🙂
    Gott att stormen i gruvan bedarrad det tolkar jag som gott jobbat🙂
    och idag snöar det igen här hos mig ….
    skottsvängen håller i sig ….
    Ha en fin dag!
    Kram

  7. Det är ju så vackert med snön istf det mörka trista, men jag gillar inte att det blir kaos i trafiken. Här i Göteborg är det vitt på taken men det är allt.

    Den här torsdagen blir lugn, tror jag. Inga möten som ”stör”.

    Jag förstår vad du menar med att bli orolig när det känns för lugnt. Istället för att kunna njuta full ut, undrar man (och väntar på) vad som ska riva isär lugnet.

    Härligt foto och färgen på himlen, lila :-)!

    • Just trafikkaoset är det som jag ogillar men annars är vintervädret fint i sig!

      Jag tror faktiskt att stormen har bedarrat och det känns väldigt skönt.

      Gillar också färgen som liksom gör något med bilden!

  8. Usch ja där har det kommit en hel del😦 så jag förstår att det var ju tur att det inte kom då du var där förseningar med tåg o allt inget kul alls…ha en fin dag i gruvan kram❤

  9. Ibland har man tur. Så skönt att du fick vara där när det var skapliga vägar och väder. Nu har det ju varit kaos och även här hemma med halkan, usch otäckt. Ha en bra dag kram

    • Usch ja, den första halkan verkar alltid komma som en chock för många. Det var ganska så isigt när jag körde hem i kväll…

      Ha en bra kväll!

  10. Ja, du hade tur med Stockholmsvädret. Vilken fin bild!🙂

    Kram ♥

  11. jag förstår, sett facebooksbilder, för mej är bara att skrapa vindrutorna.

  12. Ibland är turen med och den hade du verkligen med dig i förra veckan😀
    Vilken härlig bild!!
    Ha en fin torsdag, kram❤

  13. Vilken jättefin bild🙂
    Och vad härligt att de trivs i snön….även om de har fått alldeles för mycket av det för min smak!
    Skönt också att dagen blev lugn!
    Kram

  14. Ser mysigt ut och massor av lekmöjligheter med snö. Fast man fnissar lite när det snöat i Stockholm i flera dagar och stockholmarna har inte ”hunnit” få på vinterdäcken. Idag torsdag är det visst mest kaos överallt. Lagom är bäst.

    • Jag tror att stockholmarna blev lite tagna på sängen av den tidiga vintern. Det i kombination med den täta trafiken ställer lätt till det! Lagom står sig i längden ,-)

  15. Haha blev rejält snöväder här i stockholm… Minst sagt!😀

  16. Ja du valde rätt vecka verkligen. Fattar egentligen inte att det blir sånt kaos. Alla som ska röja snö borde väl ha tillgång till väderprognos?! Vi bor ju i ett land där det kan komma snö. Och inte tar man väl bilen med sommardäck vid sånt väder!?
    Önskar dig en fin dag 😊

    • Kan bara hålla med dig! När vädret är sådant så får man ta sig fram på annat sätt. Det enda som går hyfsat är vän tunnelbanan skulle jag tro…

      Tack och jag önskar dig en fin kväll🙂

  17. Jag är nöjd med den snömängd vi har just nu å behöver absolut inte mer, nu är det vitt, ljust å fräscht.

    Men jag förstår inte varför det alltid blir snökaos så fort det kommer lite snö söder om Dalälven.
    Typ samma förvåning varje gång, ingen beredskap.

    I morgon fredag ska Elin få träffa kurator,
    efter det hoppas jag på god bättring.
    Så här kan vi inte fortsätta att ha det.

    Jag hoppas Du har en lugn torsdag.
    kram

    • Kan bara hålla med dig men förmodligen hänger det ihop med att vanan vid vintervägar är inte lika stor. Folk får helt enkelt inte körvana vilket inte är så konstigt. Vissa vintrar snöar det kanske inte alls här och andra kan det vara en vecka med snö sammanlagt. Men som bilförare får man anpassa körningen efter väderlek och använda sitt huvud.

      Hoppas att kuratorssamtalen ger resultat så att ni kan få en förklaring till vad som orsakar Elins mående.

      Kram

  18. Här har vi bara lite pudersnö och klarar oss gott med det! Både dottern och sonen har varit i olika delar av Stockholm på jobb några dagar och kommer hem i kväll! Hoppas att tågen går som dom ska!🙂 Kram

  19. Nog valde du rätt vecka, eller ”höstlovet” valde rätt.
    Här är det verkligen vinter och det gör mig ingenting i vanliga fall, men då det kommer så mycket snö att det är svårt att ta sig fram, då är det jobbigt. De pratade om över 4 dm på ett dygn, jag vet inte, verkar mera tycker jag.
    Härlig bild du visar.
    Kram och trevlig kväll.

    • Höstlovet valde nog rätt för jag fick vackert anpassa mig. Men jag är glad för att jag slapp all snön i alla fall. Jag tror att det var mer än så på vissa ställen! Tack, den är fin😀

      Kram och det samma!

  20. Ja själv ska man ta tåget till huvustaden på lördag…bara att hoppas på att det funkar som det sa till dess och ta på sig kängorna!😋

  21. Mycket snö är det i Stockholm! Tittar på tv och det känns bra att jag inte är där just nu.
    I Stockholm tycker man det är kaos och i Norland är det vinter. Och en fördel i Stockholm hade ju varit om bussar haft vinterdäck på. Vintern komme rju varje år liksom.
    Skönt att du var i huvudstaden förra veckan.
    Bilden är helt ljuvlig!
    Saknar inte snön ett dugg.
    Kram!

    • Det kan knappast komma som en överraskning att det snöar vintertid så nog vore det på sin plats med vinterdäck. Som sagt, jag är nöjd och jag förstår att du inte saknar Stockholm just nu! Ja, det är en härlig vinterbild😀

      Kram

  22. Det har kommit ca en halv meter snö som nu tyvärr smälter bort . Det var så otroligt vackert igår med allt det vita. Jag gillar snö så det får det gärna vara men då ska det också vara några minusgrader det här med slask och tö är inte min grej.
    Kram och trevlig fredag

    • Håller med dig! Nästan lite synd att snön töar bort för tö och slask är botten. Snö och några minusgrader är däremot inte dumt alls. Hos oss är det tyvärr nästan alltid slask och tö.

      Kram och det samma!

  23. Helt underbar bild ,-)))) Borde skickas in till tidningen Härliga Hund! ,-))
    Ja här har vi snö och våra hundar älskar det, synd jag inte tog kameran med mig.
    Men tur kanske att du missade snön så du hann se mycket!
    Ha det fint KRAM Primrosde ,-)

    • Visst är det en härlig bild😀

      Ja, det var smidigt att det var barmark för annars hade jag nog inte sett hälften av vad jag/vi nu hann med,

      Kram och god morgon samt trevlig fredag!

  24. Läcker bild.🙂 Vi har inte haft något liggande. Men det var kaos när J skulle hem. Flyget var försenat från Arlanda. Så du hade tur med vädret i alla fall. Belgiskt öl lätt spännande. Mitt favoritöl i flera år var från Tjeckoslovakien. Pilsner Urquel. Smakade lika gott som lättöl som starköl. Orden hör inte till detta inlägg men … du förstår.
    Trevlig helg. Med eller utan snö.

  25. Jag hade hoppats på att få en vit första advent men verkligheten kom ikapp mig. Nu blir det till att torka smutsiga hundtassar igen. Som f d norrlänning har jag förundrat följt det kaos som snön innebar i Stockholm. Det ÄR verkligen skillnad på hur vintern hanteras i olika delar av landet. Det som är normalt i vissa delar blir till kaos i andra. Jag vet att det skrattas mycket däruppe åt sörlänningarnas oförmåga att snöröja och åt att de aldrig lär sig🙂 Nu är jag själv här och ser hur annorlunda det fungerar.
    Häftig bild och jag tror nog att de båda gillar snön🙂

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

