”Ordning är tillför idioter…

…genier behärskar kaos”!

Denna information satte sonen upp på dörren till sitt rum när han bodde hemma. Förmodar att det var en fin pik till Husse och mig när vi hade synpunkter på den röra som oftast rådde i hans rum.

Min gårdag skulle ungefär kunna beskrivas med samma ord för tisdagen blev inte alls en bra dag. I stället blev den en ”fortsättning följer” vilket innebar att jag fick lägga ner ytterligare tre timmars arbete på dokumentation och annat. I ett sådant läge är det guld värt att ha bra arbetskamrater men också en bra chef. Bestämde mig därför för att absolut inte kontrollera min e-post i går kväll  den sparar jag till i dag. Hade helt enkelt inte lust att förstöra en kväll till.

Som om det inte skulle räcka så började det dessutom att snöa vilket inte gillades alls. Även om snö är vackert hos andra så föredrar jag en mild vinter!

Nu hoppas jag på en lugn och fin onsdag och att det vita på marken försvinner helt…

God onsdag!

Dubai 2015

solstolar

Categories: Uncategorized | 48 kommentarer

Inläggsnavigering

48 thoughts on “”Ordning är tillför idioter…

  1. Här har det snöat som aldrig förr.

    Godmorgon

    Kram

  2. dokumentation är tråkigt, men kan vara viktigt… i fall

  3. Tittade ut när jag gick upp, såg ut som vanligt tyckte jag. Tittade ut igen från nedervåningen. Det är vitt😦 Usch, usch, usch! (Och det verkar finnas mer att uscha åt idag, om jag läser fb rätt.)

  4. Snöigt, men lite solsken på det, faktiskt.
    Hoppas du får en fin dag idag, trots vitt mögel på backen.
    Kram❤

    • Här har inte solen hittat oss och nu är det mest blask. Men nästan bättre det… Fast sol och snöfritt är nog det optimala😀

      Kram❤

  5. Du har att stå i med, tycker du gjorde ett bra val som avstod från mera på kvällen. Följer med en god tanke din dag i dag – du har mycket styrka i dig!
    Kram

  6. Hoppas stormen lugnar sig idag!

    Det där vita, det har vi inte sett till här ännu. Skulle bli mycket förvånad ifall det dyker upp…😉

    Ha en bra – och förhoppningsvis lugn! – dag.
    Kram

    • Just nu har den bedarrat men det kan också vara lugnet före stormen…

      Ha ha, nej det vita lär ni nog slippa😀

      Tack och det samma!

      Kram

  7. ha ha ja jag bjuder oxå på en sommarbild ..vem vill ha snö?? hehe ja ungdomar o deras tankar är lite charmigt🙂 kan inte låta bli att le🙂 hoppas du får en fin dag i gruvan kram

    • Nej, vem vill ha snö? Inte jag i alla fall. Men samtidigt så vet jag att många älskar vintern. Problemet är väl bara att den skånska sällan är så rolig…

      Kram

  8. Jag är glad att vi bara har 1 cm snö i Karlstad idag

  9. Ja, vissa dagar blir det bara inte bra, tyvärr!
    Här i södra Spanien skiner solen och det är ca 20 grader på terrassen.

  10. Hoppas verkligen att dagen blir lugn!
    Och snön gillar jag absolut inte heller😦
    Kram

  11. Undrar hur många idioter och genier som befinner sig ute i Stockholmstrafiken idag…

  12. Hoppas verkligen att din onsdag blir en bra dag!

  13. Har sett att Stockholm har fått mer snö än Norrlands Inland, ur led är tiden😉 Kul att även Skåne får uppleva lite snö å vinter så här års😉 nä allvarligt så förstår jag Dig då Ert snöoväder oftast blir mer allvarligt än då vi får snö, dessutom gör slask ingen människa glad.

    Tråkigt å besvärligt då saker å ting inte går som planerat, jag hoppas Du idag har en bättre skoldag.

    kram

    • Min kusin skickade en bild så jag såg att Stockholm har fått massor med snö! Här har det mesta töat bort vilket passar mig perfekt. Risk för ishalka finns dock i kväll så det gäller att köra försiktigt.

      Dagen har varit bättre men det känns som om det kunde vara lugnet före stormen.

      Kram

  14. Så tråkigt att det ännu är efterdyningar efter måndagens trassel och så då snö!
    Hoppas att allt reder ut sig och att snön försvinner.
    Kram, Ingrid

    • Tack, det får vi hoppas att det gör. Onsdagen har varit bra men det känns så märkligt tyst från visst håll. Nåja, får väl se vad som händer…

      Kram

  15. Lite kul sammanträffande att en av mina döttrar för några dagar sedan sa att hon hade läst att väldigt intelligenta människor oftast är slarviga, lata och en del annat. Kanske ligger det ett korn av sanning i det😉
    Klokt val att avstå från att läsa mail just då. Det är så lätt att ligga och älta saker som inte fått ett avslut och du behövde säkert sova i stället.
    Jag hoppas att snön försvinner i Skåne men ligger kvar i Östergötland så blir vi båda glada och nöjda🙂

    • Det kan mycket väl vara så faktiskt för om jag inte minns fel har jag hört det tidigare. Nåja, sonens förstånd är det inget fel på men jag vet inte om jag är beredd på att geniförklara honom😉

      Då bestämmer vi att vintern ter sig så😀

  16. Här verkar det inte som det vita tänker försvinna utan föröka sej…
    Hoppas kvällen blir fin!

  17. Helt rätt att du lämnade e-posten till dagen efter, vi har alla rätt till egen tid på kvällarna hemma och inte behöva fundera på jobb! Hoppas du sluppit ytterligare fortsättning idag iaf!☺
    Ja tänk om man kunde få slippa både snö och kyla…

    • Ja, egentiden behövs verkligen så posten fick vara. Dagen har varit lugnare men det känns ändå som om det är lugnet före stormen!

  18. Nja kaos kommer alltid att finnas…man ska bara lära sig hantera det.
    Hoppas att du fick en bra dag idag/annette

    • Ja, visst är det så och då gäller det att själv hålla sig lugn och samlad. Det brukar underlätta rejält. Onsdagen blev riktigt bra.

  19. Hoppas att kaoset reder upp sig, inget vidare när man inte kan sova pga kaotiska händelser… Men man brukar ju säga att efter stormen kommer lugnet eller kanske är det tvärtom men då borde ju ordningen komma efter kaoset och det låter trevligare så det kör vi på: Vi beställer helt enkelt ordning och reda!

    Kram och ha en fin fortsättning på veckan!
    Christina

    • I dag har det i alla fall varit lugnt och skönt men något säger mig att sista ordet långtifrån är sagt. Bara att avvakta och se vad som händer…

      Kram och det samma!

  20. yfronten

    Dubai ser ut som en bra idé! Hoppas att elevbråket snart är utrett.

  21. Bra för dig att det inte var denna vecka som du skulle besöka Stockholm, för nu är det mer eller mindre kaos här. Det har kommit alldeles för mycket snö. Bussarna, nästan alla, är inställda, men tunnelbanan går.
    Fin bild du har där på Stadshuset med omnejd, vackert.
    En enda ser jag där på solstolarna, fast där är det vackert blått.
    Ha en bra kväll och hoppas att det lugnar ner sig med kaoset eller att det löser upp sig.
    Kram!

    • Ja, det var verkligen tur att det inte var denna vecka jag skulle till Stockholm! Snön och jag är inte bästa vänner även om erkänner att det är vackert! Speciellt hos andra😉

      Tack, det ska det väl göra. Just nu är det tystnad som råder…

      Kram och ha en bra kväll du med!

  22. Mycket dokumentation blir det ibland och tid tar det, men så nödvändigt.
    Hoppas nu att visst lugn i övrigt kan råda denna onsdag och att ”bråket” har ebbat ut.
    Stor kram!

    • Ja, visst är det nödvändigt att dokumentera vissa saker och nu är det gjort. Onsdagen blev misstänkt lugn så vi får se vad torsdagen bjuder på…

      Kram tillbaka!

  23. Uj da, det osar frustration… du brukar inte vädra ogillande så mycket så jag förstår att det varit lite ”pys i öronen”-läge…. snö på det och Trump som president… en vecka som varit lagom skojs…. men jag håller tummarna att det blir bättre, på alla röriga plan. Hoppas det håller sig lugnt nu, ett tag. Kramiz

    • Nej, jag brukar inte det men ibland behöver man pysa ut lite… Tack och lov så är snön borta men presidenten lär vi få dras med!

      Kram

  24. Ett uttryck dom jag ofta hör här hemma.
    Skönt att du haft det lugnare, kramar

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

