Den sista lediga dagen…

…för denna gång gick med blixtens hastighet.

Först blev det en skön sovmorgon och en mjukstart av dagen men strax efter lunch gav vi oss i väg. Vi hade planerat att dels besöka svärmor, dels hälsa på yngsta fröken i hennes nya lägenhet. Så blev det inte utan besöket hos svärmor fick utgå. Yngsta fröken ville nämligen ha hjälp med att montera en och en halv möbel och den hela var en byrå.

Det blev Husses uppgift och det var verkligen inte gjort i en handvändning. Yngsta fröken packade upp, jag kom goda råd och var allmänt behjälplig. Det tog sin lilla tid men en hel del kom i alla fall undan så nu börjar det bli ordning på torpet.

Hur som helst så är lägenheten väldigt fin och ligger ”rätt” i stora staden. Förvisso bara ett andrahandskontrakt men någonstans får man börja när man vill flytta snabbt.

Väl hemma hade vi rester kvar från gårdagens middag vilket var såväl smidigt som gott. Därefter fick jag jobba lite eftersom jag förträngt den bok som jag borde läst delar av under lovet. Som man bäddar får man ligga…

Sex veckor och två dagar återstår innan det är dags att gå på jullov. Vis av skadan eller hur man ska se det vet jag att tiden kommer att gå fort.

Hoppas du får en bra start på veckan!

tavla

 

Categories: Uncategorized | 51 kommentarer

Inläggsnavigering

51 thoughts on “Den sista lediga dagen…

  1. så kan dagarna gå, sån byrå fick jag nyligen av sonen, för bred för dem nu 🙁

  2. Som infödd utflyttad, undrar jag för mig själv vad nyinflyttade anser ligga rätt? Överhuvudtaget vad som räknas till rätt nu för tiden… Du behöver givetvis inte svara på det här, bara en tanke som poppade upp. Ha en bra dag, här verkar det vara isbana, jag har sommardäck.

    • Vad som anses rätt är dels en smaksak, dels en generationsfråga skulle jag tro. Men lägenheten ligger i de västra delarna som är ett av stadens lugnaste områden. Yngsta fröken har alltså lämnat Hbg.

  3. Go morgon, andrahandskontrakt verkar vara melodin ifall man behöver ett boende… tänkte på detta med brist på bostäder då de nu ”asylsökande” som fått uppehållstillstånd ska placeras ute i kommunerna. Det är ju inte direkt gott om lägenheter.
    Ha en bra måndag, kram

    • Andrahandskontrakt gäller om man vill flytta snabbt och bo rätt. Men det är i alla fall inte lika svårt som i Stockholm. Alltid något. Ett dilemma vill jag påstå…

      Kram och det samma!

  4. Jag undrar nog mest över hur den halva möbeln såg ut?😉

    Skönt att hon fick nånstans att bo, även om det handlar om ett andrahandskontrakt.

    Ha en bra start på dom sex veckorna och två dagarna!🙂

  5. Så fint det blev, för jag antar att bilden ovan är från dotterns lägenhet.Tavlan gillar jag mest, men så är jag nog litet tavelnörd…🙂

    Drygt sex veckor till jul. Hua, ja, det kommer att gå fort även för en pensionär.

  6. Åhå dom där byråerna är inte busenkla att sätta ihop…hade en sån tidigare så förstår att det tog lite tid!😋 jag hoppas hela vintern försvinner i ett nafs så man kan njuta av vår snart!
    sv: November är verkligen en jättetråkig månad vädermässigt!!

    • Just byråar har en tendens till att vara jobbiga att skruva ihop. Men det gick! Här är så kallt i dag men ingen snö i alla fall. Vintern är inte min årstid och november är tyvärr oftast väldigt grå och dyster…

  7. Knepigt med boende i huvudstaden, har också dotter där. Idag kommer snön till Hjo, snart kommer tomten. Men kanske blir han överflödig i år. Åtminstone i fysisk form.

    • Bostadsproblematiken i huvudstaden är verkligen ett kapitel för sig. Även i stora staden börjar det bli rejält svårt tyvärr… Hit har inte snön hittat även om vi har nollgradigt. Tomten kommer dock i fysisk form. Så mycket vet jag redan😀

  8. Andra hand i Stockholm är ganska bra.
    Många har tredje eller fjärde hand… börjar bli osäkert då…

  9. Ja att få ett boende är inte alltid lätt, men det löste sig & det är viktigast ju🙂 låter som det snart är jullov he he tiden går fort …fin dag på jobb kram

  10. Sådana projekt kan ta sin tid.🙂
    De där veckorna kommer att gå snabbt.
    Kram Bosse

  11. En söndag där mycket skulle ske och då vill det till att ibland raskt omprioritera.
    Fint att ni kunde hjälpa yngsta dottern att komma i rdning och bra med ett andrahandskontrakt och att det gick att få till så snabbt.
    Och visst rusar veckorna på och det gör de även om man inte jobbar. Har inga problem med att få tiden att gå.
    Undrar hur man hann med tidigare men jobb, barn och allt annat.Men det gick utmärkt.
    Skyller nu lite på åldern….
    Gillar dock att ha en del att göra.
    Kram!

    • Det kändes väldigt viktigt att få hjälpa henne så att de kunde bli ordning på torpet. Ska man vara krass så minns inte svärmor vilken dag det blir besök så att skjuta på det var inget större problem.

      Kan bara hålla med! Jag undrar ofta hur man hann allt förr med tre barn och deras aktiviteter men på något sätt gick det. Jag tycker också om att ha saker att göra men har också insett att det är viktigt att kunna koppla av…

      Kram

  12. Jullov? Det har ju nyligen varit höstlov, så fort kan det inte gå.
    Fint att dottern fick hjälp. Det är inte det lättaste att montera ihop skåp och dyligt.
    Hoppas att du hann med att läsa in det du skulle.
    Kram!

    • Kan och kan, om mindre än tre veckor är det första advent… Så tiden den rasslar på. Allt hann jag inte läsa så resten får jag klämma i kväll.

      Kram och ha en bra dag😀

  13. Att montera ihop möbler tar sin lilla tid🙂
    Men skönt att hon fick den på plats i alla fall!
    Kram och trevlig dag!

  14. Ja här lyser solen. Det är kallt dock, för att vara i Göteborg. Minus fyra. Är med i årets NaNoWriMo, så jag skriver och skriver och skriver. Måste komma ifatt de ord jag inte skrev under helgen. Önskar dig en bra vecka!

    • Det är verkligen kallt för årstiden nu men jag hoppas fortfarande på en mild vinter. Då får jag önska dig lycka till med skrivandet.

      Tack och det samma!

  15. Ja jösses det där med att montera möbler kan verkligen dra ut på tiden. Har nästan en likadan byrå🙂

  16. Loven avlöser varann med fart när transportsträckorna är klara. Och med lite och mycket att göra så går det fort …
    Som man bäddar får man ligga så sant så sant ..
    Fin vecka har börjat hos mig … mycket snö …
    Ha en bra dag i gruvan!
    Kram

  17. Så gott för dottern att få hjälp med montering av möbler. Det är inte riktigt så enkelt som det framstår och när man köper omonterat får man inte alltid rätt information. Jag köpte en säng där det inte framgick att man för att få ihop den måste vara försedd med borr och skruvdragare. Nu har ju sonen sådan utrustning och han kom genast till undsättning, annars hade jag fått lägga madrassen på golvet.
    Ha en fin måndag!
    Kram, Ingrid

    • Nej, det är verkligen inte lätt att montera möbler och instruktionerna är inte alltid tillräckligt tydliga. Skönt att sonen kunde rycka ut och vara behjälplig så du slapp golvet😉

      Tack och trevlig kväll får jag väl säga!

      kram

  18. Det är gott med händigt folk i närheten. Och så praktiskt med en byrå, det gillar jag😀
    Det är ett krux när man är ensam kvinna och inte så värst händig. Men jag köper numera den tjänsten att få ihop en ny möbel.
    Fortsatt fin dag! Kram❤

    • Kan bara hålla med att det är ett krux när det gäller att få ihop möbler. Som ensam är det verkligen inte lättare så då är det gott att få hjälp.

      Tack och det samma!

      Kram❤

  19. Tittar in med en snabb Kvällskram. ❤

  20. Det kommer att gå galet fort. Bara den här dagen har flugit förbi. Nästan så att jag ville ställa in rasterna och bara ha lektioner idag för att hinna med 😉
    Kram.

  21. yfronten

    Byrån blev fin när den blev färdig! Det är lätt hänt att man förtränger jobbesaker när man är ledig…

  22. Nerräkning pågår förstår jag! Sedan vänder det och ljuset kommer tillbaka sakta men säkert! Kram

  23. Det är sannerligen inte lätt att hinna allt man tänkt sig. Klokt att prioritera där en hjälpande hand uppskattas och kommer väl till pass.
    ”Skrammelmat” är minsann inte det sämsta i vissa lägen.
    Å´ visst är det så; tiden rullar … på gott och ont.
    Önskar dig en fin vecka!
    Kram Mia

    • Kan man hjälpas åt så ska man självklart göra det. Vissa saker är verkligen inte lätta att fixa på egen hand så vi gjorde det gärna.

      Så är det ja, på gott och på ont…

      Tack och det samma önskar jag dig!

  24. Byrån blev fin och är säkert praktiskt för förvaring. Tavlan ovanpå är minsann inte fel!

  25. Det har alltid varit min uppgift att montera ihop möbler. Jag var den enda med tålamod och ork att följa anvisningarna. Jag tycker faktiskt att det är ganska kul också så det gjorde mig inget. Det ser ut att vara en välkänd byrå (malm) från stora möbelvaruhuset. Den är både snygg och bra så hon blir nog nöjd.
    Jag börjar känna lite julstämning nu när snön har kommit och snart är det advent. Den mysigaste månaden på hela året🙂

    • Visst är det en Malm! Finns redan två sådana här hemma så helt ovan var inte Husse men det var en del nyheter på monteringsfronten. Jag monterar sällan något utan överlåter det med varm hand! Även här snöar det men jag föredrar en mild vinter. Fast advent ser jag fram emot.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

