Vissa saker faller på plats…

…och i dag är ett lägenhetskontrakt i hamn.

Gott nog så!

Dessutom är det andra på gång så förhoppningsvis så ordnar det sig även för huvudstadsborna. Nog så viktigt för bostaden är liksom en förutsättning för anställningen. I alla fall när man arbetar i större städer.

Gårdagen ägnade jag åt tvätt, städ uppackning och lite annat som behövdes ordnas. Dessutom storhandlade jag vilket var synnerligen välbehövligt. Trots att bara Husse och yngsta fröken varit hemma så gapade kylskåpet tommare än vad det hade gjort på länge så en rejäl utryckning krävdes verkligen. Men nu är allt i hamn så vi lär inte behöva gå hungriga.

I dag tänker jag göra ingenting vilket bland annat innebär att läsa Jojo Moyes ”Toner i natten”. Inte hennes senaste bok men väl den senast utgivna i Sverige. Egentligen borde jag läsa lite kurslitteratur men den sparar jag till söndagen. Den dagen brukar ändå kännas så där när gruvan lurar runt hörnet. Dessutom ska jag till kyrkogården. Ska sätta vita blommor inför Alla helgons dag vid mammas och pappas grav och sedan kör vi vidare till svärfars och mormors.

Så ser min fredag ut. Hur blir din?

Ha en bra dag!

Skogskyrkogården

skogskyrkogarden

Categories: Uncategorized | 54 kommentarer

Inläggsnavigering

54 thoughts on “Vissa saker faller på plats…

  1. Det lät som sköna planer. Min fredag och helg innebär jobb. Så är det ibland, jag jobbar när andra är lediga.
    Önskar dig en bra helg!

    • Lagom planer i alla fall nu när ledigheten börjar närma sig sitt slut. Förmodar att du är ledig i veckan i stället.

      Tack och det samma!

  2. Vackert fotografi!
    Min fredag är fortfarande ett oskrivet blad. Mycket står på agendan men en del av det tänker jag nog strunta i och bara njuta av att vara ledig…men nog blir det en runda till kyrkogården fast det blir nog imorgon.

    Kram Och fin helg till dig!

  3. Låter rätt skönt här blir det ett besök till dottern sen inte mkt mer mys ikväll🙂 kram å fin fredag

  4. Jag tog kyrkogården igår och sätter ut de fina bilderna i morgon. Tänkte vädermässigt, där igår. Idag ligger ju snö på backen.
    Så idag blir det lugna gatan här. Trevlig fredag och kram❤

  5. Jojo Moye är fin avkoppling – fler och fler väljer bort fast gravplats: http://www.gp.se/livsstil/fler-och-fler-v%C3%A4ljer-bort-fast-gravplats-1.3861676

  6. Så skönt när saker och ting faller på plats! Roligt att det ordnar sig🙂
    Ha en fin dag!
    Här blir det marknad…..och tillhörande trevligheter🙂
    Kram

  7. Fint foto på Skogskyrkogården. Boende i Stockholm är inte det enklaste att ordna. Båda mina vuxna barn har efter många år nu bra boenden i huvudstaden vilket jag är tacksam för.
    Jag ska till vårdcentralen och ta lite prover, handla mat och sen kanske passa på att ta en promenad i det klara, fina soliga vädret. Trevlig helg!

    • Nej, boende är verkligen inte lätt så det måste vara skönt att det ordnat sig för dina vuxna barn. Hoppas allt går planenligt med vårdcentral och inköp. Tack och det samma!

  8. Gillar Jojo Moyes också, fast jag är en boklyssnare. Här har vi inte bestämt ännu vad vi hittar på idag.
    Tack för titten hos mig.
    Mamma C

  9. Har faktiskt en helt obokad dag idag…sjukt ovanligt så ska njuta fullt ut tänkte jag och bara göra det som faller mig in!😋 blir säkert lite städning och promenad i solen också så kommer jag säkert hamna framför datorn senare med några bebisbilder jag var och fotade igår!😊
    Härligt med fixat lägenhetskontrakt!

  10. Jag ska strax bre ett par baguetter, för Maken kommer snart, så ska vi köra och hämta husvagnen. Inte världens roligaste väder för det, men skönt att få hem den, så den kommer under tak snart!

  11. Viktigast på agendan idag är disco kl 18🙂 Jo Yes det är ju så klart Elin som ska i väg🙂
    Ha en fin fredag, kram

    PS konstigt att en lovvecka tar slut så fort😉

  12. Skönt när saker faller på plats!

  13. Åker tillbaka till storstaden.

  14. Hoppas att det blev en härlig lässtund! Jag tar min lite senare idag. Har lunchat med min lilla mamma på stan hittills denna fredag.

  15. yfronten

    Är det Skogskyrkogården i Stockholm? Dit vill jag någon gång. Och Moyes vill jag också läsa, jag gillar hennes böcker!

  16. Lyckliga de som bor på samma ställe flera generationer… gifta med en person… men så är det ju inte i alla familjer, långa avstånd…

  17. Nu har jag läst ikapp dina inlägg från Stockholm, jösses så mycket du hann med! ( såg ju dina fina bilder på instagram) Skogskyrkogården har jag inte ens varit på, men jag ser ju att den är så vacker! Men bor man åt andra hållet, så kommer man inte sej riktigt för att åka dit! På slottet var det också längesedan jag var, vilka klänningar!!
    Strindbergs blå torn har jag också besökt, även om det var länge sedan! Vad köpte du på Burberry tro?😉
    Denna fredag innebar sovmorgon, telefonärenden, en joggingtur och nu lite vila innan hela helgens nattpass står framför mej! Ha en trevlig helg!!!

    • Man får ligga i när man är på plats! Samtidigt så hoppas jag på många återbesök så stressa det behöver jag inte göra😉

      Jag köpte en handväska som jag tittat länge på. Once in a lifetime liksom!

      Hoppas nattpasset blir behagligt😀

  18. sist, så skröt jag att jag inte var förskyld. Nu är jag, vi, döende svanen, höhö
    kramisen på dig fina

  19. Härligt med kontrakt som är i hamn!
    Vår fredag är fylld av höstlovsäventyr!

    Kram Jenny

  20. Vilken fin bild som du har tagit vid Skogskyrkogården.
    Min mysing skjutsade dit mig idag så att jag fick tända ljus och lägga blommor vid min förra mans grav.
    Annars en lugn dag, blir sådana titt som tätt. Waran prov förstås för att se resultatet efter utdragningen.
    Jag fick också en tuss som jag skulle bita på i en timme, men fick som tur var med mig flera hem, för det gick igenom rätt snart.
    Trevlig helg önskar jag dig.

    • Då är graven fin inför kommande helg. Kan tänka mig att Waran gör att blödningen kvarstår längre så då gäller det att ta det lugnt. Inga tunga lyft eller så…

      Kram och det samma önskar jag dig!

  21. Lite att göra när en kommer hem ser jag.
    Min dag har blivit snöskottning, nu tända ljus och Sissel Kyrkjebö på stereon🙂
    En promenad till kyrkogården kan det bli i närheten där jag bor. Min mors och fasr grav är långt söder i Norge, men jag tänder ett ljus och minns de,
    Fin kväll till dig!
    kram

    • Det går precis lika bra att tända ett ljus och minnas. Trots allt så är det i tankarna som vi bevarar våra nära och kära…

      Önskar dig det samma!

  22. Lät bra med lägenheterna där – hoppas det ordnar sig även med det andra🙂

    Här har vi utmanat ödet ännu en gång och åkt ut med bilen fastän det är fredag. Varför väljer vi alltid just fredagar att motionera bilen?😉

    Ha en härlig fredagskväll!

  23. sockenvagenssota

    Så skönt att kontraktet är i hamn! Är ju verkligen en förutsättning som du skriver. Önskar dig en fortsatt mysig fredagkväll ❤️

  24. Min fredags kväll består av att hjälpa mannen min i sin nya lya…och en pizza och ett gott glas rött
    Trevlig helg på dig

  25. Välkänd vy på din fina bild. Jag har jobat idag. Haft ett bra möte och sedan tog jag lite filexledigt. Skön hemmakväll. I helgen blir det middag här hemma med goda vönner och så förstås ett besök på Skogskyrkogården.
    Kram och ttrevlig helg

    • Ja, att det är en välkänd vy det förstår jag. Vi klarade av kyrkogårdsbesöket redan i går och då tyvärr i ösregn…

      Kram och det samma!

  26. Lägenhetskontrakt är en klar förel och i Stockholm växer de inte på träd, men med tålamod och envishet och kontakter kan en del ordnas. Och givetvis ett jobb. Gratulerar till båda kontrakten.
    Millesgården är alltid fint och roligt att du också tyckte det. Har inte sett Tove Kanssonutställningen men bör hinna med den hemma innan jag reser vidare och då längre bort.
    Skogskyrkogården är fin och det är alltid givand emed en promenad här. Tack för en vacker bild därifrån.
    Jag bor så nära att jag inte ens bloggar om när jag varit där…Får nog ändra på det.
    Kram!

    • Ja, det är det verkligen! I sonen och sambons fall är det dock företaget som hyr lägenheten åt dem men det spelar ingen roll! Skönt att det är i hamn i alla fall även om de ändå kommer att leta efter något annat.

      Ja, Skogskyrkogården ligger verkligen nära era trakter och det man har inpå blir ibland en självklarhet. Men jag tyckte det var en väldigt vacker plats att promenera på. Jag hade dessutom tur med vädret…

      Millesgården återvänder jag gärna till i vår. Son med sambo köpte årskort så det blir inga problem att locka med sig dem😉

      Kram

  27. Det är alltid skönt när barnens problem löser sig. Min son har också precis fått en ny lägenhet efter att ha levt länge i ett väldigt omtyckt kollektiv. Det är lika spännande som när man själv flyttar.
    Jag har ca 70 mil till den kyrkogård som betyder något så jag tänder ett ljus här hemma i stället.

  28. Barnens bostadsproblem kan följa med länge, speciellt om de väljer storstad. Äldste sonen har ständigt flyttat omkring, räknar nu till 10 olika bostäder på 20 år i Stockholm, inklusive andra hand hyra och bostadsrätter. Och vi har följt budgivningar, kollat bostadsrättsföreningars ekonomi, stadens ombyggnadsplaner osv, osv. Pust! Men som du skriver, bostad är förutsättningen för jobb och för all del tvärtom som prisbilden ser ut. Hoppas det blir bra nu med kontraktet!

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

