Sitta hemma och uggla…

…hela dagen ville jag inte göra så jag mer eller mindre tvingade mig ut.

Tog tunnelbanan till slottet och där besökte jag Skattkammaren och Livrustkammaren. Den senare en repris men sevärt ändå och en del nytt sedan det begav sig.

Därefter blev det lite lunch men aptiten var klen så jag petade mest i maten. Sedan passade jag på att hälsa på Strindberg i Blå Tornet, hans sista bostad i Stockholm. Även det en repris men det var något visst med honom.

Nu blir det en lugn kväll hemma för även om jag är piggare så är jag inte bra…

På väg upp till Strinberg i Blå Tornet

Categories: Uncategorized | 17 kommentarer

Inläggsnavigering

17 thoughts on “Sitta hemma och uggla…

  1. Så fint fönster. Trist att Du mår dåligt.

  2. Åh, vackert!
    Du fick gjort mycket ändå, rätt tänkt. Nu får vi hoppas du är pigg och flink i morgon!
    Kram❤

  3. Vackert fönster! Krya på dig!

  4. Du fick ju mycket gjort trots din förkylning. Krya på dig ❤

  5. där har jag inte heller varit

  6. alltså Livrustkammaren – Strindberg har jag besökt ♥

  7. Vilket fönster och uppgång till mannen det är något visst med…
    Kram

  8. Oj, vilken energi trots att kroppen inte mår så bra. Ta hand om dig nu i kväll så att du klarar av kommande dagar🙂

  9. Låter som en angenäm dag.

  10. Jag känner helt motsatsen, jag ångrar att jag lämnade hemmet i dag för nu har jag ont i halsen och feber. Jag är en virusmagnet…

  11. Jag tror Stockholm ger energi. Tycker mig har upplevt det under alla mina år som boende i stan.
    Förstår att lunchen inte smakade men lite sStrindberg kan man ofta få ner.
    Och bLå Tornet är tervligt i sig. dessutom han du ju med lite på slottet dessutom.
    Hoppas nu att du vilat dig till bättre form i kväll så du är pigg i morgon.
    kram!

  12. Du gör det bra som håller igång fastän du inte är bra.
    Kramen.

  13. Vilket vackert fönster där i Blå tornet!
    Så trist att du inte mår riktigt bra … hoppas du känner dig bättre idag!
    Kram

  14. Hoppas du sov gott i natt så du mår bättre idag🙂

  15. Hoppas du mår bättre kram Diana

  16. Piggare är i alla fall bättre än det motsatta. Duktigt turistat ändå🙂

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

