Efter en god frukost…

…begav vi oss till slottet och där sammanstrålade vi med min kusin.

Vårt mål med besöket var att titta på utställningen med kungliga brudklänningar. Den tanken var vi inte ensamma om så det var rejält med folk. Vi passade också på att titta på våningarna och sedan blev det lunch i Gamla stan.

Därefter behövde vi röra på oss så vi tog en promenad upp till Monteliusvägen. Sedan var det dags för lite flärd så plötligt var vi på Biblioteksgatan. Besökte bland annat Burberry dit jag funderar på att återvända i morgon… Eftermiddagen avslutades med kaffe och en tur på NK.

Nu en liten paus och hundpromenad innan det är dags att ta färjan till Djurgården. Sonen har bokar bord på Oaxen som hans kollega tipsade om.

Trevlig söndagskväll!

Categories: Uncategorized | 18 kommentarer

Inläggsnavigering

18 thoughts on “Efter en god frukost…

  1. En väl spenderad söndag🙂

  2. Trevlig kväll!🙂

    Kram ❤

  3. Intressant utställning med brudklänningarna. Kan tänka mig att dom är påkostade. Trevlig kväll!

  4. En dag i delvis mina fotspår! Bra mixed kombo här med både Gamla stan, Monteliusvägen, NK och Billioteksgatan och lite till.
    Utställningen med brudklänningarna har jag ännu inte sett men ska bli. Slottet i övrigt med våningar och museér har jag besökt ett antal gånger så de kan jag lämna ett tag till.
    Oaxen glömde jag helt- fantastiskt att dte gick att få bord med så kort varsel. Brukar vara en veckas väntetid minst för en helgkväll.
    Blir toppen! (Hoppas jag. Har aldrig varit besviken här….)
    Önskar er en härlig kväll i ett vackert Stockholm.

  5. Jag har nog förändrats av mitt nuvarande tillstånd och får lite panikkänsla när du beskriver att det var mycket folk på slottet. Jag brukade gilla att strosa runt på något museum men jag fick en bild i huvudet av hur jag flämtar efter luft och längtar ut i naturen. En riktigt lång promenad runt Djurgården känns riktigt lockande. Men jag tittar gärna på många bilder från dina besök på diverse intressanta platser🙂

  6. Man blir ju riktigt sugen att åka till huvudstaden. Det var ju några år sedan man var där

  7. Så mysigt ni har det och tur med vädret!

  8. Gamla stan…riktigt fint såg jag i somras….längtar dit ibland.
    En väl planerad dag förstår jag…bra jobbat 🙂

  9. Men vilken härlig Helg du har haft och fortfarande har! Låter kanon allt du sett och varit med om ,-)
    Härligt väder har du också haft, för det har jag som inte bor så långt ifrån,-)))
    Ha det fortsatt fint KRAM Primrose ,-)

  10. yfronten

    Vilka fantastiska klänningar! Så det blir Oaxen som jag också tipsade om. Vad trevligt!

  11. Låter som trevligt besök i huvudstaden. Konstaterar att vi båda varit på NK samma dag. Jag var nere i NKs saluhall vi 12- tiden på dagen och ditt besök i varuhuset kom lite senare. ;- ))

  12. Vilken mysig dag kram

  13. Nu får jag lust att gifte mig – igen🙂
    Du fyller verkligen tiden med ”gosaker”
    Kram

  14. Låter som du har det bra där i den stora staden🙂

  15. Vackert!

  16. Fantastiska klänningar. Jag måste nog också ta mig dit.

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

