Väckning klockan fem…

…kändes tidigt men desto smidigare att vara på Arlanda redan klockan nio! 

En snabb tur med Arlanda Express och jag var i centrala Stockholm på nolltid. Efter att ha lämnat mina saker gav vi oss ut på stan. Började med att äta lunch och sedan anslöt sonens flickvän.

Nästa anhalt blev Millesgården där vi tittade på Tove Janssons konst och njöt av vackra miljöer.

Nu är vi serverade var sin drink och väntar på att kycklingfilén ska bli klar. Sedan en god efterrätt och eventuellt besök på lokala puben dit hundar är välkomna.

Trevlig kväll!

Categories: Uncategorized | 17 kommentarer

Inläggsnavigering

17 thoughts on “Väckning klockan fem…

  1. Millesgården ska jag absolut besöka. Syrran bor ju dessutom på Lidingö, så det är nästgårds.
    Ha en skön kväll själv!
    Kram, Ingrid

  2. Välkommen till Stockholm! Låter som en bra och varierad dag.
    Kanske blir det ”Lokes” i kväll? Där är hundar mycket välkomna. Bra mat har de också och ägs av tyngdlyftaren ”Hoa-Hoa” Dahlgren.
    Men det finns ju många pubar i trakten….
    Trevlig kväll

  3. Hon var inte bara en underbar författare utan också en riktigt bra målare. Hoppas att du får en fin Stockholmsvistele!

  4. Men så skönt att du slapp föreningar och stående expresståg. 🙂

    Ha en jättefin Stockholms helg.

    Kram ❤

  5. Härligt! En biografi om Tove J har jag🙂
    Ha en fortsatt fin kväll!

  6. intressant, Tove Jansson hade ju konstnärlig utbildning.

  7. Önskar dej en jättetrevlig helg, kram från mej

  8. Smidigt att komma i väg så tidigt, även om jag själv inte direkt tillhör de morgonpigga😉
    Jag hoppas Du har en finfin weekend i Stockholm ihop med sonen.
    kram

  9. Malde

    Varmt välkommen till huvudstaden!

    Kram❤

  10. Tova Janson! Vad spännande att få se hennes konst🙂
    Ha en riktigt toppenfin helg!

    Kram

  11. Har bott i StorStockholm i 25 år och aldrig varit på Millesgården…
    Ha en trevlig Stockholmsvistelse!

  12. Vilken härlig dag och många trevligheter gjorda!
    Nu är det nattmössan på. Önskar dig en fin söndag! Kram❤

  13. Du har verkligen inte legat på latsidan. Låter som om du njuter av din vistelse.
    Kram och trevlig söndag.

  14. Välkommen till Stockholm🙂 kram

  15. Vilken bra start! Och som bonus fick du en extratimme🙂

  16. Ha en ljuvlig tid i Stockholm. Millesgården läste jag om när jag sökte utflyktsmål… hinner inte besöka allt jag vill. Återvänder nog en jobbperiod till framöver… nästa år, kanske..

    Har du sonen här i stora staden? I så fall har du ju anledningen att komma åter gång på gång!

  17. Jag förstår att du njuter av både kulturella upplevelser och omtyckt sällskap🙂

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

