Snart beger jag mig norrut…

…mot huvudstaden för att hälsa på son med flickvän vilket självklart ska bli mycket trevligt.

Husse kör mig till lilla flygplatsen och väl framme har jag bokat Arlanda Express. Förvisso lite dyrare ja, men ibland får man göra det bekvämt för sig.

Programmet är långtifrån klart men vi ska i alla fall titta på utställningen på slottet som visar kungliga brudklänningar. Fotografiska besöker jag gärna precis som Waldemarsudde. ABBA museet, Gamla stan, Millesgården, lite shopping och så god mat på det. Vi får helt enkelt se. Dessutom ska jag träffa min kusin och hennes familj vilket ska bli trevligt.

Passande nog, eller hur man vill se det, så har min svarta handväska gått sönder. Egentligen irriterar det mig eftersom väskan inte var helt billig men det ger mig i alla fall en extra anledning till att hålla ögonen öppna!

Trevlig lördag!

In my dreams

vaska

Categories: Uncategorized | 18 kommentarer

Inläggsnavigering

18 thoughts on “Snart beger jag mig norrut…

  1. Önskar dig en trevlig helg i huvudstaden!

  2. Nu glad i hågen
    du reser på vågen
    till staden med flyg och express
    bekvämt och bra
    så ska det va.
    Millesgården vill jag besöka också🙂
    Ha det bäst kram hela helgen!

  3. Det blir ett späckat program för dig, men bara trevligheter. Synd att din väska gick sönder, men nya möjligheter öppnar sig ju!😉 Kram

  4. intressanta utflyktsmål!

  5. Ha det underbart i Stockholm 😊 allt du planerar låter jättehärligt!
    Kram

  6. Va mysigt det låter, ja den var inte billig alls men du går väl tillbaka o reklamerar den?? mitt favvo märke i accesoarer🙂 blir nog super trevligt för dig i stor staden kram

  7. Ha det toppenbra där i Kungliga Hufvudstaden!🙂

  8. Ha det bra i huvudstaden!
    Jag har en son och barnbarn där och längtar verkligen dit!!!

  9. Du har ett fullt program och strålande väder att se fram emot. Tror du kommer att få en toppenhelg, allt du valt är tummen upp för….

    Kram ♥

  10. Hoppas du får en härlig dag kram

  11. Önskar dig en trevlig tripp! Och hoppas ni får några mysiga dagar tillsammans🙂
    Kram

  12. Vad kul! Och att få anledning att köpa nytt, det är bara skoj, inget dåligt samvete då😀
    Ha det nu så mysigt, kram❤

  13. Välkommen till Stockholm som passande nog just idag bjuder på strålande höstväder. Blåsigt men soligt.

  14. Ett bra och varierat program i huvudstaden. Helt perfekt och med bra blandning. Hinner du så kan ett besök inom Rosendals rädgårdar också vara mysigt. (I närheten av Waldemarsudde och lunch på Waldemarsudde är trevligt och gott)
    Väskan? Många möjligheter kommer att yppa sig. Ta en titt längs Birger Jarlsgatan från Nybroplan och till Stureplan, på biblioteksgatan och på NK.
    Du kommer att hitta en ersättare..,
    Önskar dig fint väder och härliga dagar.
    Jag hänger förstås med…
    kram!

  15. Jag hoppas Du får det trevligt, hur länge blir Du i huvudstaden?

    kram

  16. Det finns mycket trevligt att göra i Stockholm. Själv går jag och funderar på vad jag ska hitta på när jag ska dit om 14 dagar. Få se om du kan ge mig någon inspiration.
    Ha en härlig helg!
    Kram, Ingrid

  17. yfronten

    Du har åtminstone många önskemål så du lär inte bli sysslolös! När jag är i Stockholm brukar jag mest vara hos släkt och vänner, gå genom Gamla stan och på Söder där jag faktiskt hittar lite. Brorsans familj bor nära Hornsgatan så det är enkelt. Ha det så bra!

  18. Oj, vad mycket kul du ska hinna med🙂 Ha en riktigt fin vistelse i huvudstaden🙂

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

