Le grand finale…

…är här!

Det gäller Bosses trettionde och avslutande del i hans lilla tävling. Denna gång handlade det om att leta i gömmorna efter vissa saker. Allt har jag verkligen inte hittat men trots en rejäl sortering för ett år sedan hade jag ändå sparat med ett visst omdöme.

Hur som helst så var det roligt att leta men det tog sin lilla tid. Jag insåg dessutom att jag måste få bättre ordning på det som sparats och att ytterligare gallring kommer att göras. Jag hittade i alla fall massvis med kära minnen men bara en bråkdel av dem ska visas upp här. Men visst var det kul att återse Barbiedockor, mina första skor, klassfotot från åk 1, Kullla-Gulla böckerna i originalutgåva, en påse med gamla fina bilar och mycket, mycket annat.

Högen med filmisar var imponerande och där återfanns även några som kommer från min mamma. Så mitt medlemskap från Pelle Svanslös klubben! Men nu stänger jag lådorna för denna gång och önskar en trevlig torsdag!

 

filmisar

medlemskort

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Här kommer mina bilder och som vanligt är de klickbara!

Categories: Uncategorized | 63 kommentarer

Inläggsnavigering

63 thoughts on “Le grand finale…

  1. Så mycket du har i dina gömmor! Jag slängde en del när vi flyttade hit för 6 år sem, men det finns massor kvar. I nån låda i källaren. Eller på vinden… Bra jobbat!

  2. En vandring kring minnenas stig🙂

    Mycket hade Du sparat å dessutom hade Du koll på vart allt fanns🙂

    En dag närmare höstlovet… kram

  3. Imponerande😀 var ordet! Vilken ordningsmänniska du är, trots att du fick leta i gömmorna, hade du stenkoll!
    Där ligger jag i lä, har rensat bort massvis.
    Önskar dig en fin dag och kram❤

    • Stenkoll hade jag inte men jag visste ungefär vad jag sparat. När min pappa dog rensade vi ut enormt mycket men så blev det påfyllning från mamma…

      Tack och det samma❤

  4. Fantastiskt bra utfört uppdrag.🤗

    Kram ❤

  5. Respektingivande samling! Undrade just när du skulle komma med ditt bidrag🙂. Dagen idag kommer antagligen att bli lugn och ikväll blir det träning, skivstång intervall. Vädret så långt grått och mörkt. Men jag tänder ett ljus.

    • Tack! Det har tagit sin lilla tid men jag har mycket att göra på jobbet och privat har det varit flera fullbokade helger och annat som krävt min uppmärksamhet. Låter bra med träning och jag borde… Men istället blir det lite förberedelser inför resan! Även här skulle det behövas ett ljus…

  6. Jösses vad du har fyndat i gömmorna – imponerande🙂 Själv gillar jag grejerna med fotomodellen där i slutet bäst. Beroende på fotomodellen🙂

    Här åkte det mesta på tippen (återvinningsvarianten) vid flytten. Kan inte säga att jag har saknat grejerna alls, faktiskt. Det högg till lite när diabilderna rök, men det är betydligt mer praktiskt att ha dom inskannade i datorn. Projektorn hade ändå gått sönder🙂

    Ha en härlig torsdag!

    • Jag ser helt galen ut men ibland får man offra sig. Vi har en fungerande projektor men Husse skannar alla bilder nu. Ett rejält projekt så han blir inte sysslolös😉

      Tack och det samma!

  7. hihi, underbart! 😊 jag röjer lite bland minnen också, sonen satt upp bokhyllor.

  8. Minnenas lilla paradis här ju …
    Ha en fin dag!
    Kram

  9. Så roligt att du har sparat så mycket saker🙂
    Kulla-Gulla böckerna hörde till mina favoriter när jag växte upp!
    Kram och trevlig torsdag!

  10. Härliga minnen! Så bra att du sparat så mycket.
    Jag har tyvärr inte mycket kvar, bokmärken och LP skivor (som står ute i garaget och säkert blir förstörda) är nog allt. Tror förresten mamma och pappa har lite gamla filmer och diabilder också. Lite trist att man inte har mer.. Kram

  11. Ah, vilken massa ljuvliga fynd. Själv har jag skjutit upp det där med att rensa till ”någon annan dag” och jag inser verkligen att jag kommer att ångra det när den dagen kommer, Fast det kan förstås bli väldigt spännande. Men i jakten jag ändå företog på ungdomens alla skrivna brev hittade jag min mormors gamla snörkängor, lite kul tycker jag.
    Kram!

  12. Vilken nostalgi. Bra jobbat. Har själv inte deltagit i Bosses tävlingar på ett tag då jag har varit lite dålig på Blogga runt. Ha nu en fin helg. kramelikram

  13. jisses! är himla nyfiken på varför du spara så mycket grejor? du är inte ensam om det, men eftersom du så generöst visar oss saker ur dina gömmor, så vågar jag mig på att fråga.
    är själv ingen sparare, har en flyttkartong med minnessaker i källarförrådet, mest för yngre släkt att ha när jag dött.

    • Egentligen har jag inte sparat så mycket men mina föräldrar hade så när pappa dog fick jag hem några lådor och när mamma dog för drygt ett år sedan kom resten. Det har jag inte hunnit sortera ut helt. Själv är jag bra på att rensa och kasta…. Men en minneslåda kommer jag att ha kvar!

  14. Härligt att se och läsa.😀
    Ville se första skorna och klassfotot från ettan. Går det att locka med ett bonuspoäng?🙂
    Mysigt att du har kvar Pelle Svanslös m-kortet.❤
    Kram Bosse

  15. Pingback: Vem är min största tvillingsjäl på Blogglandia? | Bosse Lidén

  16. Du har varit duktig på att spara. Själv har jag tyvärr varit för duktig på att rensa bort mellan varven.Det är ju mycket känner jag nu att det borde ha sparats. Mina Kulla Gulla böcker kom bort i nån flytt och fler andra böcker som jag tänkte spara. Fem böckerna och så Lotta böckerna. Original ska det ju vara, omslagen på nya upplagor ser inte alls fina ut tycker jag….
    Kram♥

  17. Så du har fyndat! Det var ingen dålig inventering av gömmorna. Så mycket hade jag kanske också kunna få ihop innan flytten till Odvalds.😉
    Kram, Ingrid

  18. Vad du hade mycket sparat. Jag trodde faktiskt att jag hade mer saker kvar, men det visade sig att jag nog varit i slängartagen för en tid sedan, för jag hittade bara en bråkdel av vad du visar. Kram

    • Jag trodde att jag skulle ha flera adressböcker för just dem hade jag inget minne av att ha kastat. Alla mina inspelade och köpta kassettband är också borta. I alla fall just nu😉

      Kram

  19. Ha ha, jag hade inte klarat många i denna omgång.

  20. Oj så mycket nostalg du har sparati! Tur att ni inte bor i ett rum och kök!😉 Kram

  21. Stort grattis till ett väldigt lyckat och bra genomfört uppdrag. Så mycket du sparat!
    Och ett stort HURRA till dig! Det finns bevisligen fler än jag som är hamsterekorrar.
    Mycket av det du visat känner jag igen och jag ler extra. Hade dock kastat en del också. (Och kastade ännu mer efter rensningen)
    Stor kram!

    • Tack. Jag kommer att kasta en del nu för vi ska rensa ut skräprummet. Då kommer jag att göra en noggrann genomgång för nu rotade jag mest omkring i lådorna…

      Kram

  22. Oj vad du har mycket prylar. Jag känner igen mig. Jag tycker att det är trevligt med gamla saker och så länge man har plats så.

  23. Men oj så många härliga minnen! Och nog märker jag att vi är i samma generation….såklart var jag tvungen att kolla in ESC vinnaren på din skiva för att se vilken låt det var🙂
    Har läst både Kitty och fem böckerna….
    Så kul att se dej som fotomodell också! Ha en trevlig kväll!

    • Det roliga är att på denna singel som jag köpte per omgående finns en textrad som kommer med två gånger men det gör det inte på LP:n så två studioinspelningar måste ha gjorts.

      Det senare vet jag dock inte men, men…

      Tack och det samma!

  24. sockenvagenssota

    Ååååå vilken nostalgi! Måste nog leta i mina lådor, där har jag ärvda Fem böcker och Kitty böcker. Var tokig i dem som barn!!! Kram

  25. NU puttade du ner mig till plats 4!
    ,-)))))))
    Grattis bra jobbat! Du hade ju jättemycket sparat ,-)
    Ha det fint KRAM Primrose ,-))

  26. yfronten

    Malmöfestivalaffischen är jättefin! Vilket år var det?

    • Det är inte Malmöfestivalen utan från en karneval i Malmö. Årtalet står inte på affischen men det var innan Malmöfestivalen startade vilket innebär för 1985. Skulle tro att det var i slutet av sjuttiotalet…

  27. Kul!!🙂

  28. Rena nostaligikicken🙂
    Kram

  29. Så många fynd. Häftigt. Jag tror mig veta att det finns ett och annat här på vinden. Men att bana väg fram till de lådorna blev mig övermäktigt.
    Trevlig fredag!

    • Förstår dig för det var nästan övermäktigt här med. Men det gick även om jag fortfarande saknar en låda. Just nu får det dock vara!

      Tack och det samma😀

  30. Vilka kul grejer du har hittat! Kan tänka mig att många känslor o minnen dyker upp.

  31. Vilka skatter du visar upp. Härligt. Underbar skattkammare du hade. Stort jättegrattis. Din första sko liknade min första. Tack znogge, trevlig fredag och stor kram

  32. Vad kul att ha så många minnen kvar. Jag har tyvärr gjort mig av med det mesta vid alla flyttar. Det mesta försvann i en jätteloppis när vi flyttade från ett ganska stort hus till ett som var hälften så stort och då sålde ungarna samtidigt en del av sina saker eftersom de alla snart skulle vara utflugna. De har redan ångrat att de sålde en del av sakerna, bl a alla barnböcker. Mina dagböcker eldade jag upp när jag vid ett tillfälle kom att tänka på att de kanske inte borde läsas av mina barn när jag inte finns mer. Det ångrar jag inte🙂
    Om man, som du, har tillräckligt med plats för alla minnen så är det klart att de får vara kvar. Det kommer du att vara glad för många gånger.
    Det är lite sorgligt att jag nu, när det är för sent, har massor av plats i en jättekällare.
    Kram.

    • Alltför privata saker behöver man kanske inte spara om man inte vill att det ska bli läst av andra för så kan det bli. Vi hart sparat en del av barnens saker och jag vet att de har sparat själv också. Men det finns en gräns för hur mycket man kan ha. Min pappa sparade allt så det var tufft att rensa efter hans bortgång men det var nödvändigt. Mamma orkade inte så mycket så syster min och jag fick göra det. Men varför pappa hade sparat fem olika räknemaskiner det begrep jag inte! Förvisso var några snudd på antika män ändå…

      Kram

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

