Jag borde…

…om inte börja packa så i alla fall se över vad jag ska ha med mig till huvudstaden!

Husse börjar gärna en vecka i förväg men riktigt så nitisk är inte jag utan tar det lite mer med ro. Syster min är däremot expert på att vara ute i sista minuten och kan gärna packa samma dag. Det hade jag aldrig fixat även om i princip det mesta finns att köpa på plats.

Just nu försöker jag få en uppfattning om när jag senast måste checka in på flygplatsen. Reser inte bara med handbagage utan måste checka in en resväska. Nåja, lyckades jag ta mig ensam tur och retur till Brasilien så borde huvudstaden vara ”a piece of cake” kan jag tycka.

Hur tidigt eller sent packar du inför en resa?

Hoppas du får en fin onsdag.

resvaska

Categories: Uncategorized | 54 kommentarer

Inläggsnavigering

54 thoughts on “Jag borde…

  1. Jag packar ganska sent… Jaså, du flyger dit!

  2. Jag är den ständiga tidsoptimisten och gör allt i sista stund … motsatsen till min man som liksom din börjar packa minst en vecka i förväg🙂
    Ha en bra dag!

  3. samma dag om jag har en sen avgång och dagen innan om det är en morgon flight, har sedan innan planerat vad jag ska packa med mig så är det bara att stoppa ner det i resväskan. Ha en trevlig resa till huvudstaden.

  4. Beror på vart jag ska å vilket färdsätt😉
    med husvagn så dagen innan eller t o m timmarna innan avfärd🙂

    KRAM

  5. Ja du jag packar dagen innan men har då tvättat upp allt som skall med, dock packar jag alltid för mkt men det är en annan story:/ he he mysigt att åka i väg kram å fin dag

  6. Jag packar flera dagar före … för jag packar om/byter ut plaggen minst en gång och med mitt utmattningssyndrom gör sig i bland gällande då jag ska i väg. … och jag packar så rejält eftersom jag ofta är borta längre tid när jag åker neråt landet och över till Norge. Kläder för alla väder🙂 Min son sa om flygplatser att de är byggda för att människor lätt ska ta sig in och ut … och så finns det ju någon att fråga lägger jag till …
    Kram

  7. Det är alltid kallt i Stockholm på hösten… Att man kan köpa allt på plats stämmer inte, för man har inte TID.

    • Det kan jag hålla med om. Är man på annan ort så vill man inte behöver springa i affärer utan i stället uppleva! Men är det skarpt läge så finns det möjlighet i alla fall!

  8. Jag är en sistaminutare. Packar dan/kvällen innan. Däremot ser jag till att allt är rent, och brukar införa klädrestriktioner nån dag innan avfärd. Det vill säga ”det du smutsar ned nu, det kommer inte med på resan”🙂

    Däremot det där med att åka ut till flygplatsen… Där är jag INTE ute i sista minuten. Många (onödiga) timmar har tillbringats på flygplatser🙂

    Ha en bra dag!

    • Även sådana restriktioner införs här och då har man koll. Husse vill alltid vara ute i god tid men nu när bara jag ska åka då var det inte så noga… Hmm…

      Tack och det samma!

  9. Ska jag vara borta flera dagar packar jag i god tid och det händer att jag skriver listor över vad jag ska ha med mig. (Känns lite överambitiöst så här i skrivande stund🙂 ) Värre tycker jag det är att packa upp när man väl är hemma, det kan bli liggande en bra stund. Hur som haver är det kul att ha en tripp till huvudstaden att se fram emot.
    Kram och härlig lillördag!

    • Tja, en lista ska nog aldrig underskattas för en sådan ger bra struktur och överblick. Packar upp gör jag direkt när jag kommer hem. Då är jag extremt effektiv😉

      Tack och det samma!

  10. Jag plockar fram det jag ska ha med mig i god tid!
    Roligt att du snart är på väg🙂
    Ha en fin dag
    Kram

  11. Jag packar faktiskt ganska sent, kanske inte samma dag men när jag åkte till Japan packade jag kvällen innan. Det går bra det också!
    Trevlig onsdag!

  12. Jag packar dagen innan avresan!😉

    Kram ♥

  13. jag packar nog ganska sent. men har tänkt ut i förväg vad jag ska ha med mig exakt. men sen packar jag på typ 5 minuter. jag har lite packning med mig. nu sist en vecka i spanien hade jag nio kg inkl resväskan.

  14. Med åren så krymper tidsplaneringen. Dagen innan eller samma dag. Dock gör jag alltid en ta-med-lista i god tid innan.
    Trevlig resa😀 Kram❤

  15. Strax innan jag åker. Varje gång tänker jag att nästa gång ska jag vara planerad men…

  16. Välkommen till ”min” stad😉
    Om du kommer redan nu till helgen så kanske Sy- och hantverksmässan i Älvsjö vara nå´t?

    (PS går sällan tillbaks till inlägg där jag redan kommenterat, bara så du vet DS)

  17. Ska jag till den spanska sommarstugan har jag baar lite handbagage med dator, kamera och lite till.
    En del kläder reser dock fram och tillbaka med mig också. Men jag packar sent och det gör jag om det är en kortare resa på några dagar också.
    Ska jag på långresa, Thailand eller så ,kan jag packa dagen innan och då delar min man och jag oftast resväska. Men inte blir det mycket packning med då heller, dock kläder som kan kombineras.
    Har under åren tränat mig på att packa lätt och i Europa blir det bara handbagare med på alla resor.
    Listor behövs inte längre. Var annat förr då barnen var små och vi kuskade runt USA, men de fick egna listor att följa. En för badsemester och en för skidsemester. Tror de har kvar listorn än idag.
    Lycka till nu med packandet!
    Kram!

    • Det viktigaste är att packa rätt och då plagg som går att kombinera. Där brukar jag missa en del vilket är dumt. Denna gång ska jag tänka i sådana banor men det återstår att se om jag lyckas… När man packade till barnen var det skillnad för då fick man verkligen ha struktur.

      Tack för ditt mail. Ska läsa det nu.

      Kram

  18. Jag packar oftast dan innan, det mesta i alla fall. Sen blir det alltid för mycket man tar med. Bra att ha som man brukar tänka,hehe….
    Önskar dig en trevlig tripp
    Kram♥

  19. Jag är effektiv när det gäller att packa så det brukar bli samma dag som vi åker.

  20. Ska faktiskt ut och resa imorgon. Endagars. Inte mycket att packa, blomma choklad och kamera. Och något mer. Ska strax börja.
    Ha det!

  21. Jag packar bäst under press och det kan vara i sista minuten. Allt som ska med är rent så det är inga problem alls.
    Trevlig resa till stora staden vid Mälaren! Kram

  22. yfronten

    Jag har en väldigt bra packlista som jag återanvänder och lägger allt i en hög på golvet dagen innan och packar ned den samma dag som jag åker. Ha det så trevligt i Sthlm!

  23. För inte så länge sedan var jag som Husse, ute i mycket god tid. Nu för tiden packar jag ca tre dagar innan resan.

  24. Jag brukar skriva en checklista, packar nog en eller två dagar innan. Sen bockar jag av efter hand vad jag packat ner. Hoppas du får det jättetrevligt. Ha en fin kväll kramar

    • Strukturerat och bra! Någon lista skriver jag aldrig men det borde jag kanske göra… Tack det får jag säkert😀

      Kram och det samma!

  25. Numera packar jag natten innan jag reser när jag reser inom Sverige. Och jag har nästan alltid med mig samma saker, så det är ingen konst.

  26. Eftersom jag i grunden är en kontrollmänniska vill jag börja i tid och se om jag behöver laga, stryka eller köpa något. Lite lathet är det också. När jag ändå ska vika och hänga in tvättade kläder kan jag ju lika gärna lägga det som ska med i väskan direkt. Därför kan min resväska stå beredd drygt en vecka i förväg och så fyller jag på allt eftersom🙂

  27. Vi packar oftast sent… Trevlig resa! Hoppas du fick bra restaurangtips från nån annan för det står still i mitt huvud. Särskilt i centrum, tycker att det är dåligt med bra restauranger där… men det finns säkert om man har koll!😉

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

