Måndag…

…och ny vecka igen!

Men det känns ändå ganska så okej för det är alltid lite av nedräkning över vecka 43. Förvisso jobbar jag som vanligt och hösten samtal startar så det kommer att bli synnerligen intensiva dagar men när veckan väl är i hamn väntar ett efterlängtat höstlov.

En veckas ledighet lurar alltså runt hörnet och några av dagarna kommer att tillbringas i Stockholm. Syftet är självklart att hälsa på sonen och hans flickvän men jag passar även på att träffa min kusin med familj. Husse kan tyvärr inte vara ledig så han får stanna hemma med våra fyrbenta vänner men det går det med. Dessutom har han redan varit uppe i Stockholm en gång så det jämnar ut sig. För min del är det en evighet sedan jag var där senast så det ska bli trevligt med ett återbesök.

Men nu är det överväxel som gäller för varken hundar eller gruvan kan vänta.

Hoppas du får en bra start på veckan!

stad

Categories: Uncategorized | 40 kommentarer

Inläggsnavigering

40 thoughts on “Måndag…

  1. Skönt med ett lov som hägrar! Stockholm, ja jag är så dålig på att åka dit😦 Måste bli skärpning på det! Ha en fin dag🙂

  2. sockenvagenssota

    Även här så ser vi fram emot höstlovet, med det i sikte går nog veckan fort… ha en fin måndag ❤️ Kram

  3. Länge sedan jag var till Stockholm, var till Uppsala förra sommaren… det är det närmaste jag varit Stockholm på länge😉

    kram

  4. Gissar att den jobbiga jobbveckan går sååå mycket lättare med tanke på det hägrande lovet. Stockholm är en fantastisk stad, hoppas att den visar sig från sin allra finaste sida när den nu får sånt finbesök🙂

    Ha en bra start på veckan du med!

  5. Åh vad kul att ha ett Stockholmsbesök att se fram emot!
    Trevlig måndag!

  6. Men va trevligt med ett besök i stor staden🙂 härligt med ledighet🙂 kul att ha något att se fram emot ha en fin måndag kram

  7. i Stockholm besöker jag alla fina trädgårdar – nu har ju sönerna inte längre konserter där.

  8. Inte dumt att ha en stockholmsresa framför dig! Veckan går fort.
    De gånger jag varit i Stockholm så är jag på väg eller upptagen med annat, så jag har haft svårt att njuta av stan, synd.
    Måndagskram❤

  9. Skönt att det är nedräkning🙂
    Ha en bra dag!
    Kram

  10. Aha, ja att se fram emot en ledig vecka kan nästan vara härligare än när veckan sen äntligen infinner sig🙂. Veckan har börjat bra för mig! Solen lyser in genom mina dammiga fönster, fast meteorologerna sagt höstrusk, höstrusk, höstrusk.

    • Jo men så är det verkligen! Ledigheten är som mest fantastisk den sista arbetsdagen innan den börjar😉 Här skiner solen och det var länge sedan sist!

  11. Välkommen till huvudstaden! Och här finns alltid något att se eller göra eller bara ta dte lugnt mellan varven. Sysselsättning kommer du inte att sakna.
    Bra med SL-kortet som finns för ett eller flera dygn och som gör det lättare att ta dig runt om du inte ska gå.
    Innevarande vecka kommer att gå rasande fort och sedan är det välbehövligt med lite ledighet.
    Kram och trevlig start på veckan.

    • SL-kort låter smidigt och bra. Förmodar att man kan köpa det via nätet eller gör man det på plats. Nåja, sonen vet väl inte inte annat… Nej, sysslolös lär jag inte bli. Finns ju hur mycket som helst att göra så det gäller att välja. Slottet och brudklänningarna blir det i alla fall!

      Tack och jag önskar dig det samma.

  12. Så skönt att ha en ledig vecka som väntar och en tur till storstan dessutom. Det måste ju kännas tryggt att Husse är hemma hos de fyrbenta.
    Ha en bra måndag!
    Kram, Ingrid

  13. Höstlov kan vara skönt, hoppas vädret blir bättre för alla som är lediga och vill hitta på aktiviteter. Fast mycket trevligt kan man ju göra inomhus också den här årstiden.
    Stockholm var längesen jag var till, däremot Göteborg blir oftare eftersom min syster bor i Lerum så vi brukar ta pendeln in till stora staden…
    Kram och ha det gott♥

    • Jag hoppas på lite bättre väder och i alla fall att slippa regn. Tycker mycket om att promenera omkring i en stad men vädret påverkar onekligen en hel del. Göteborg har jag varit några gånger i men jag förstår att det blir många besök för din del.

      Kram och det samma!

  14. Med en hägrande ledighet brukar det gå lättare att ta sig igenom en krävande arbetsvecka. Jag hoppas att du får en väldigt trevlig vistelse i huvudstaden med din son och annan släkt. Om du har tur så blir det även en fin höstupplevelse. Stockholm är vackert och kan ge en fin naturupplevelse mitt i storstan🙂

    • Stockholm är en väldigt vacker stad då jag hoppas på att vädret blir drägligt. Tycker mycket om att promenera och se en stad till fots men ösregn är tyvärr ingen hit… Vi får väl se hur det blir😀

  15. Önskar dig en vecka i gruvan och hemma vid och anar att något från Stockholm kommer på bloggen🙂
    kram

  16. Skönt med nedräkning till höstlovet, förstår att du ser fram emot att besöka vår huvudstad och nära och kära. Då har du knappt en veckas gruvjobb kvar innan ledighet. Härligt!
    Kram!

  17. Härligt med nedräkning till lovet, det har ju jag också fastän jag inte jobbar som lärare. Har planerat viss ledighet med familjen då och sedan så ska jag jobba någon dag med den jag jobbar med.
    Kram

  18. Ja, nu pågår nedräkning. Härligt.
    Idag har det verkligen varit måndag med stort M. Hög ljudnivå bland eleverna…
    Kram.

    • Kan bara hålla med för det var exakt samma sak hos oss. Vet inte vad det berodde på… Hoppas i alla fall att det är lugnare i morgon.

      Kram

  19. Härligt med en veckas ledigt ,-)
    Förstår att besöka son o svärdotter blir kul ,-)
    Stockholm är vackert!
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

  20. Stockholm är absolut värt ett besök. Jag kommer att hänga där i slutet på veckan o kommande helg. Jag hoppas också på fint väder.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

