Brumbo, Månsen…

…och den första dockan jag sydde i slöjden!

Den enkla sanningen  är att jag har verkligen fastnat i minnenas arkiv!

När jag ändå rotade där hittade jag lite annat matnyttig men det gick inte fort framåt. På vägen fram till lådan hittade jag dock några posters.

Så roligt men lika vemodigt. Jag menar tänk att denna platta nalle en gång var en fluffig krambjörn som BoBo-liten höll i sin famn…

God natt och god morgon!

brumbo

Categories: Uncategorized | 39 kommentarer

Inläggsnavigering

39 thoughts on “Brumbo, Månsen…

  1. Du får fixa till Nallen och ta fram den!

  2. underbart minne! ❤️

  3. Åh, duktig du är på att sy :)kram

  4. Kanske ha det som ett andra jobb🙂 jätte fin ju va roligt att hitta saker sen innan🙂 kram å fin söndag

  5. Nostalgin flödar här… Lätt hänt när man rotar i gömmorna🙂

    Undrar om vi inte hade samma mall när vi sydde våra första dockor? Hon var väldigt lik den jag gjorde i slöjden då när det begav sig.

    Gomorron!

  6. Naw,sååå sött 💕
    /Kram & ha det riktigt gott!

  7. Det är roligt att hitta gamla saker. Min andra nalle, den första var ohjälpligt förlorad, sitter på byrån i sovrummet!

  8. Ojojoj, du är nog verkligen en jämlikt med Bosse, ska bli spännande att se. Ha en fin söndag i ruskväder, kramar👍🌼💚

  9. Har du sytt de själv? Det var minsann duktigt gjort!
    Och så roligt att du har sparat dem….men det är ju synd att förvara dem i lådan när de är så söta!
    Kram och trevlig söndag!

  10. Skoj att hitta bortlagda minnen🙂 Du var Duktig på att sy som 9åring, syr Du något nu?

    Syslöjd har jag inga goa minnen från, det första jag sydde var faktiskt en kudde… Elin sydde en ”gympapåse”.

    Nu har första snön kommit, vintern är här… kram

    • När barnen var små sydde jag väldigt mycket men så gick symaskinen sönder och jag köpte aldrig någon ny… Så nej, det gör jag inte. Inte snö redan väl…

      Kram

  11. Skulle inte du blivit sömmerska?😀

    Kram ♥

  12. Fina handarbeten vid 9 års ålder❤
    Min första nalle (köpt) hette Brumbrum.
    Mitt yngsta barnbarn drar omkring på en kanin, som finns i flera upplagor, ifall den skulle bli glömd. Helst vill han ha "mustasch"kaninen (den har en svart sytråd som hänger ner)😀
    Skyltsöndagskram❤

    • Smart med några kaniner i reserv för det kan bli stor förtvivlan om ett gosedjur försvinner😉 Nästan som min då!

      Kram och det samma😀

  13. Vsst tar det tid när mna hamnar i minnenas arkiv/låda. Det är ju ett liv som rullas upp.
    Och vilken fin nalle du sytt! Still going strong!
    Önskar dig en trevlig söndag och fortsatta fina stunder i och tillsammans me dinnehållet i din låda.
    Kram!

    • Tack, det tar onekligen sin lilla tid minst sagt. Dessutom har jag fått blodad tand så nu ska skräprummet städas en gång för alla!

      Kram

  14. yfronten

    Det var verkligen en platt nalle! Jag saknar mina gosdjur ibland men jag och min bror hade över femtio stycken och till slut tyckte vi att någon annan kunde få glädje av dem.

  15. Mysigt ändå att hitta och titta på de gamla minnena. Någonstans i mina föräldrars källare finns mina syslöjdsverk också…tror jag.
    sv: Väldigt vackra vyer i och runt Parga lär jag säga. Denna gång blev det inte en tur till Meteora för vi var inge sugna på den långa bilfärden, men kanske nästa gång!😋

  16. Så roligt att ha kvar sina gamla dockor och nallar. Det är ju hur söta som helst!
    Skön söndag!
    Kram, Ingrid

  17. Mjuka minnen, så fint!
    Jag är äldst i en syskonskara med småsyskon som gärna ville leka med/ärva mina leksaker så jag har inte många sådana minnen kvar annat än på fotografi.

    Kram och fin söndag!

    • Det skiljer åtta år mellan syster min och mej så vi har liksom haft våra egna saker per automatik! Fotografier är inte det sämsta😀

      Kram och det samma!

  18. En riktigt skattgömma🙂 Underbart att hitta, titta och känna lite på och sedan stoppa undan igen. Det blir lika roligt nästa gång du gör samma fynd. Vad skulle vi göra utan alla våra minnen?
    Kram.

  19. Åh, underbart att ha kvar sånt😀😀 kram

  20. Posters kan komma till användning. Tänkte på de två första bokstäverna, PO i ett längre ord på fem bokstäver.🙂
    Kram Bosse

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

