I dag är det dags…

…att äntligen avsluta det sista.

Ett arvskifte efter vår mamma ska göras. Även om det har varit en del svåra beslut så ska det faktiskt bli skönt att få det avklarat. Sätta punkt och gå vidare…

Nu innebär det inte att tomheten och saknaden försvinner men det ska bli en lättnad att ha allt efterarbete slutfört. Det har onekligen tagit sin lilla tid men visst kunde vi hanterat det snabbare. Men samtidigt har orken inte helt funnits och vissa beslut har behövt mogna fram.

Om jag fattat rätt beslut är jag inte helt övertygad om för facit i hand har jag inte men jag har i alla fall bestämt mig.

Men först ett kort pass i gruvan och jag hoppas på en lugn och händelselös dag. Gårdagen var nämligen inte helt nådig om man så säger. Förkylningen verkar inte vilja bryta ut helt med bra känner jag mig inte. Bättre med en snabb utveckling än en segdragen historia.

Hoppas du får en fin onsdag!

dela

Categories: Uncategorized | 45 kommentarer

Inläggsnavigering

45 thoughts on “I dag är det dags…

  1. Att dela upp ens föräldrars kvarlåtenskap lär icke vara lätt hur sams å goa vänner man än är,
    det är ju minnen å känslor… jag förstår det är svårt.

    Jag hoppas Du får en lättsam dag.

    kram

  2. sockenvagenssota

    Skönt som du skriver att få sätta punkt. Önskar dig en fin dag. Själv ska jag till skogen bara det ljusnar… kram!

  3. Ingrid

    Det tar sin tid att avsluta allt när en anhörig avslutat sin vandring här på jorden. Hoppas att det går bra i dag!
    Kram, Ingrid

  4. Ja finns det massa saker så är det sånt som tar tid, skönt för er att det är på sista versen nu lycka till o hoppas dagen blir behaglig kram

  5. (skönt att mamma bor i hyreshus, och vi har alltid sagt att hon ska roa sig och göra slut på pengarna 😊)

  6. Stor kram! ♥

  7. Visst är det skönt ändå när alla ”måsten” är avklarade. Kanske blir det ett boende här nere? Eller inte. Jag är övertygad om att hur det än blir, så har du värkt fram rätt beslut.
    Kram

  8. Ja den dagen man måste fatta sådan beslut hoppas jag dröjer här samt att det inte finns mycke kvar att bestämma om. Jag ber alltid mins föräldrar leva som dagen vore den sista. Inte ska de spara nått åt oss barn för vi klarar oss ändå
    Kram på dig

  9. Hoppas det går bra stor kram

  10. Bra beskrivet. Sorgen finns, men det är skönt att ha praktiska saker avslutat.
    Ha en fin dag!

  11. Så skönt med ett avslut. Är man flera, då tar det ju längre tid. Precis som du skriver.
    Önskar dig en fin dag. Kram❤

  12. Efterarbete efter dödsfall tar verkligen tid minns jag så väl! Och det får ta sin tid, men det är väldigt skönt när det är färdigt. Hoppas du får en bra dag i gruvan! Kram!

    • Just den sortens arbete är verkligen en process men nu är i princip allt det juridiska klart. Nästan i varje fall…

      Trevlig kväll!

  13. Mycket är svårt att ta ställning till när något ska delas och man vet ju aldrig vad som är rätt eller fel eller om det ens finns något som är det. Facit är inte skrivet.
    Men att förlika sig med sitt beslut är en bra början.
    Och sorgen finns kvar, kommer nog alltid att finnas med, men man går vidare och tar minnena med sig.
    Önskar dig en lugn dag i gruvan.
    Kram!

    • Precis så tror jag också att det är. Man får fatta ett beslut och sedan förlika sig med det. Om det sedan var rätt eller fel det återstår att se en gång…

      Tack och jag får önska dig en god kväll!

  14. Så skönt att den biten nu är avklarad! Men förstår att sorgen och saknaden finns kvar….det kommer den alltid att göra.
    Men huvudsaken är att det känns så bra det kan för alla inblandade!
    Ha en fin dag
    Kram

  15. Ja som sagt att göra ett avslut kan vara svårt och tidskrävande, men så skönt när det är gjort. Hoppas det går bra…
    Jag håller med dig, bättre med en förkylning som bryter ut och sen är man av med den, än att den ska sega på och man känner sig hängig ett bra tag.
    Kramar♥

  16. Det är jobbigt med allt sånt här men skönt när det är gjort. Det är många tankar och minnen som kommer när man går igenom alla saker. Förhoppningsvis går sorgen mer och mer över i vemod som jag tycker är en i grunden bra känsla

  17. Vad tråkigt att det har dragit ut så på tiden så att ett riktigt avsked kanske inte ens har varit möjligt. Hoppas att beslutet du fattade också var det rätta.
    kramar

    • Avskedet och den biten ordnade vi snabbt och det blev precis så fint som vi hoppas men det var lite annat som drog ut på tiden. Vissa beslut behöver mogna fram. Tack det hoppas jag…

      Kram

  18. Det är tungt att göra ett sånt här avslut. Det ligger mycket vånda innan i beslut som man måste fatta. Vem ska ha vad? Vad vill jag behålla? Hoppas du känner dig nöjd med hur ni gör och att ni alla kan gå vidare. Sorgen har ju många faser, riktigt fri från den blir man ju inte, men den blir ändrar sig över tid.

    • Vi får hoppas att det blev rätt beslut. Om inte annat så lär väl framtiden utvisa det… Visst förändrar sig sorgen och byter skepnad flera gånger om.

  19. Hoppas att det har gått bra. Jag har varit med Yngsta och omgipsat B5. Hans fötter ser jättefina ut nu, men det är många veckors gips och sen skena ett bra tag, men det kommer att bli bra🙂

  20. Så skönt när sådant går lätt tillväga. En kryakram, hoppas den hjälper. Ha en bra dag i morgon, snart bänkar jag mej framför bonde söker fru. 👍😀💚

    • Ja, verkligen! Förkylningen kan inte bestämma sig och det är irriterande. Här blir det också en stund i soffan..

      Kram och det samma!

  21. Hoppas det gick bra att sätta punkt och få avsluta. Mycket av sånt där efterarbete tar förvånansvärt lång tid insåg jag förra året när svärfar gick bort, inte alltid lätt att få det snabbt avklarat.
    Hoppas även förkylningen ger med sig…eller bryter ut så du kan bli av med den sen!☺

    • Det tar verkligen längre tid än vad man tror men nu är allt det juridiska i alla fall klart.

      Förkylningen kan inte bestämma sig vilket är synnerligen irriterande😦

  22. yfronten

    Jag förstår att det blir skönt att få allting klart. Jag har sett svärmor vara stressad över allt som måste ordnas efter hennes sambo och då är det ändå bara hon som ärver.

  23. Skönt att ni har löst allting. Det kan vara svårt med minnessaker men man mår bäst om man kan vara överens med sina syskon. Mina systrar och jag var rörande överens om att ifall det uppstod någon missämja så skulle vi hellre sälja än börja bråka. Jag är väldigt glad för att det aldrig blev minsta tillstymmelse till irritation eller bråk men jag har förstått att det är ganska ovanligt att man är så eniga.Om du skulle ångra dig så kanske det hjälper att tänka att vänskapen mellan syskon är det viktigaste. Krya på dig🙂
    Stor kram❤

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

