Jag hoppas att det är falskt alarm…

…men faktum är att det svider oroväckande i halsen.

Kroppen känns lagom seg och knoppen är inte den piggaste heller…

När man som jag dagligen arbetar med barn och ungdomar så utsätts man för nysattacker och och andra baciller från alla håll. Men peppar, peppar så brukar jag inte bli smittad. Men självklart ingen regel utan undantag.

Några hemliga huskurer har jag inte för ingefära finns inte på kartan men jag får väl se vad det blir eller om det blir. Men som Husse konstaterade, ”Ska du bli förkyld är det bra om det blir denna vecka och inte nästa!” vilket jag håller med om. Dels börjar utvecklingssamtalen, dels väntar Stockholm så det gäller att planera eventuella åkommor.

Hoppas du får en bra tisdag!

forkyld

Categories: Uncategorized | 58 kommentarer

Inläggsnavigering

58 thoughts on “Jag hoppas att det är falskt alarm…

  1. vi får hålla tummarna,,, själv är jag förvånad att jag inte blir smittad när jag pussar snoriga barnbarn 😊

  2. Usch va trist men inte så konstigt om det blir så heller pga vädret:/ hoppas du klarar dig & ha en bra tisdag kram

  3. Höstförkylningar hör väl till vardagen inom skolans värld så risken lär ju vara stor Du åker dit,
    jag hoppas Du slipper bli sjuk lagom till höstlovet.

    Ingefära är ju gott🙂

    kram

  4. Kan Jang! Köp direkt!

  5. Håller tummarna för falskt alarm kram

  6. Hoppas du lyckas stå emot!

    Kram och gomorron!

  7. Drick mycket vatten, duscha genom näsborrar och svalg. Lycka till…

    Kram ♥

  8. Låter inte kul … kämpa emot!
    Kram

  9. Det låter ju faktiskt oroväckande, men kanske falskt larm. Du träffar många ungdomar och barn nästan varje dag och då förstår jag att smittorisken alltid finns.
    Håller tummar.
    Varm kram.

  10. Aj då, men med lite tur kanske det går att mota ”Olle i grind” med något infektionsdämpande genom att bli ”pillerknaprare” för ett par dagar. Håller tummar för att allt trevligt på agendan kan gå av stapeln som tänkt.
    Värmande kram!

  11. Oj, jag hoppas förkylningen ger sig iväg så fort som möjligt!
    Kram och krya på dig!

  12. I gruvan är det nästa ofrånkomligt att inte bli förkyld och man skulle ändå tro att alla år hjälpt till att skaffa ett bättre skydd. Men icke!
    Instämmer nog där med Husse. Ska det bryta ut kan det göra det nu och annars genast lämna kroppen och knoppen.
    Hoppas på det bästa. Vad det nu är…
    Kram!

  13. Skickar dig krya på hälsning och håller tummarna för att du slipper sjukna till ännu mer.

  14. Det finns inga bra dagar att bli förkyld på så jag hoppas att det är ett falskt alarm
    Kram annette

  15. Echuinacea är min livmedikus. Har sagt det förr. Vid första symptom, en tablett. Brukar funka utom på influensa.
    Krya på dig! Kram❤

  16. Hälsokost preparat kan man ju prova, men det vete fasen, är förkylningen av den envetna sorten finns inget som hjälper. Men hoppas det fixar sig för dig och inte blir alltför jobbigt….
    Kramar♥

    • Många gånger så tror jag att förkylningen behöver ha sin gång och att det är bäst. Än så länge verkar den inte bryta ut i alla fall…

      Kram

  17. oj oj! Ingefärste utgår ju, men det finns många andra dunderkurer! Krya på dig. Hoppas att du slipper bli sjuk och att det bara är ett skrämskott! Kram

  18. Oh, håller tummarna att du slipper helt!

  19. Härlig bild ,-)))))
    Men vilken tur du har som fått halsont rätt vecka ,-))
    Även om det inte känns så kul.
    Du har nog träffat barn så mycket så du nästan aldrig blir sjuk.
    Jag behöver bara ”titta” på ett sjukt barnbarn så blir jag sjuk.
    Krya på dig nu, fort!
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    • Förmodligen så blir man delvis immun men nu har jag en ny grupp elever så kanske vankas det nya baciller. Bara att se hur det utvecklas…

      Kram och det samma!

  20. Husse har helt rätt! Se nu till att du klarar av förkylningen den här veckan så att du får njuta av Stockholmsresan. Eller ännu bättre vore ju om det är falskt larm och det inte blir någon förkylning alls.
    Kram, Ingrid

  21. hahah. har klarat mig utan. Dolf var snorförkyöd, vänninnan med, Jag bara väntar in.
    kramisen

  22. Många som är förkylda nu :((

  23. Håller tummarna för att du ska få klara dig!
    Det är rätt många som varit eller är sjuka på jobbet nu med. Med den stundande Gdanskresan på fredag vill man ju inte åka på något nu.
    Kram

  24. Aj då, Inget vidare..

    Krya på dig!
    Kram

  25. Hoppas du klarar dej, är förkylningstider. Trevlig kväll och en kram

  26. Håller tummarna för att du får en god natts sömn och känner dig mycket piggare imorgon!😀 en kopp te med lite honung kanske funkar fint för halsen!?

  27. yfronten

    Hoppas du slipper förkylning! Vad de än säger om att det är baciller som smittar så blir jag alltid förkyld av höstregn… Esberitox lindrar, ingefära vägrar jag också.

    • En lightvariant har jag i alla fall och hoppas att det stannar vid det. Esberitox är min arbetskamrats favoritkur och hon är verkligen lyrisk!

  28. Om det är en förkylning på gång så hoppas jag att den blir både lindrig och med ett snabbt förlopp. I min mammas släkt var det ett välkänt faktum att det enda som hjälpte mot halsont var att vira en använd (väldigt viktigt) vänsterstrumpa fylld med gröt runt halsen😉 Även då min mamma blev sjuksköterska vidhöll hon detta. Jag kunde aldrig riktigt säkert veta om det var på skämt eller inte🙂

    • Hmm… Tack för tipset men jag tror det är lugnast att jag avstår😉 Finns förvisso många väl beprövade huskurer men denna verkar vara i kladdigaste laget😀

  29. Nu har du fått många kurer mot förkylning. Om någon funkar så får du berätta. Här dricker vi en ingefärashot varje dag. Vet inte om det hjälper men vi har inte varit förkylda alls sedan vi började med den. Krya dig!

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

