Man ändrar sig…

…både till kropp och själ skulle jag vilja påstå!

I skrivande stund har bröllopsdieten, numera kallad äktenskapsdieten, genererat en viktminskning på tretton kilo. Det har tagit sin lilla tid men Rom byggdes inte på en dag och jag har inte haft bråttom. Tror tvärtom att det är bättre och hitta en i längden fungerade livsstil och kosthållning i stället för att fastna i jojobantningens fälla. Nu återstår det två kilo och sedan så är jag nöjd. Därefter gäller det bara att hålla vikten för det är tyvärr inte första gången som jag går ner… Men den tiden den sorgen.

Vad jag ville komma fram till var att min klädstil har förändrats en smula. Förr bar jag klänningar eller tunikor och gärna då lite löst sittande sådana men nu är de alla för stora. I stället har garderoben utökats med ett antal byxor, några tröjor och ett par figursydda skjortor. I går blev det ytterligare en tröja från MQ som passande nog hade lite höstrea i lilla grannhålans butik. Jag var inte sen att slå till och blev väldigt nöjd.

Mindre nöjd är jag dock med att städning står på dagordningen. Vi ska ha gäster i kväll och huset måste på fötter. Husses ryggskott har inte främjat aktiviteterna i veckan och själv har jag haft fullt upp i gruvan men nu gäller det att kavla upp ärmarna!

Trevlig lördag!

troja

Categories: Uncategorized | 58 kommentarer

Inläggsnavigering

58 thoughts on “Man ändrar sig…

  1. många fördelar att gå ner lite lagom och inte snabbt, man gör fynd i garderoben och rör sig lättare🙂

  2. Jag tror helt klart att du tänker klokt för det är ju hela kroppen som ska med på tåget ner.
    Tar man viktminskningen långsamt hinner musklerna med och kroppen anpassa sig. Du har verkligen gjort det bra! Stor eloge! Men ibland måste man unna sig lite också. Balansen är nog den viktigaste.
    Och den har du.
    Kul med nya kläder och tröjan från MQ är jättesnygg.
    Hoppas det blev en trevlig kväll.
    Kram!

    • Jo men så är det. Dock tycker jag att kroppen anpassade sig lättare när man var yngre…

      Tack, jag blev väldigt nöjd och inviger den nog i kväll. Hoppas du får en bra lördag!
      Kram

  3. Snygg tröja och grattis till minskningen. Jag borde också men att ändra vanor är inte det lättaste.
    Ha en trevlig kväll och helg.
    Kram

  4. Grattis, det är nog bäst att ta det lungt med viktminskningen vilket det verkar som du gjort.

    Godmorgon!

    Kram ❤

  5. Snygg! Kärt problem att köpa mindre storlek😄

  6. Imponerande, duktig du är kram

  7. Men oj, grym du är!! Bra jobbat😀

  8. Grattis bra jobbat!! ja tar man det på lång sikt håller det bättre sägs det, att hålla det ja det är en tur i sig hi hi hoppas det blir lätt att städa o att dagen blir fin kram

  9. ”Applåder” underbart när det kommer en belöning efter allt slit!🙂 Bra jobbat! Kram

  10. Tummen upp för dig. Bra jobbat.
    Tycker man ändrar sig lite genom åren när det gäller klädstil.

    Ha en toppendag och stor KRAM.

  11. Grattis till en suverän viktminskning! Det är mycket du har gått ner och säkert klokt att göra det under lång tid. När det gäller att hålla vikten så är för vår del 5:2 bra, vi är inne på tredje året med det nu. Med många matglada vänner så skulle vi gå upp rejält i vikt annars, vi är inte beredda av avstå god mat vilket säkert framgår av blogg och Facebook. ;- ) Men var och en måste hitta ett sätt som passar en själv. Ha en bra helg!

    • 5:2 låter som en bra metod för att behålla vikten så kanske blir det min melodi också. Trots allt vill man kunna unna sig att äta och dricka gott på helgerna. Då gäller det att hitta en bra livsstil! Har förstått att den passar er.

      Tack och det samma!

  12. Väldigt snygg tröja!
    Önskar dig trevlig helg!

  13. Håller helt med dig om att bästa sättet är nog att det får ta lite tid att hitta vikten men att man istället hittar långsiktig livsstil. Kul att du fått förnya garderoben lite och snygg tröja!😀
    Skulle behöva städa jag också men funderar starkt på att hitta på en ursäkt för att skjuta upp det en dag till!😋

  14. Ingrid

    Det är nog lättare att behålla den nya vikten om nedgången inte är för snabb. Grattis till ett utmärkt resultat. -13 kg är ju otroligt bra!
    Trevlig helg!
    Kram Ingrid

  15. Oj vad duktigt gjort av dig! Jag tror också på det där långsiktiga, håller bättre i längden (hörs ju nästan på namnet?😉 )

    Jag har inte riktigt vågat mig upp på vågen efter USA-trippen. Kanske blir jag tuff nog imorgon och får sen ta tag i saken.

    Ha en finfin lördag!

  16. Tappat 13 kg! Inte dåligt!!!!
    Ha en bra dag!

  17. Det var minsann duktigt gjort av dig att gå ner 13 kilo🙂
    Och tröjan var jättesnygg som du köpte!
    Hoppas ni får en trevlig kväll tillsammans med era gäster!
    Kram

  18. Bra gjort.
    Grattis till viltminskning.
    Jag tror ju att det bästa är att finna en balans, att inte gå på en diet utan helt enkelt förändra ätningen typ ändra på hur man äter och vad. En diet som man bara tillfället går på kan säkert kapa kilon tillfälligt men då man äter som vanligt igen så vips är kilona tillbaka.

    Tröjan är snygg å rea är ju bästa grejjen🙂

    Ha en fin lördag.

    kram

  19. Jättestort grattis till dig som har lyckats så bra och som har gjort det på ett så klokt och sunt sätt. Det måste vara jätteroligt att långsamt få byta ut innehållet i garderoben till nytt och kanske till en lite roligare stil🙂

  20. Imponerande! Förstår att det blir kul med shoppingen, alltid roligast med rea också!

    Kram Jenny

  21. Men vad härligt. Och det är ju underbart att få köpa nya kläder som man tycker sitter så mycket bättre än de gjort tidigare. Hoppas städningen gick bra (jag känner ju ingen direkt tvekan till den men ändå) Ha en härlig lördag. Kram

  22. Grattis till att ha gått ner så mycket i vikt. 13 kilo, det är inte dåligt. Håller med dig om detta med på lång sikt, jojo bantning, inget som håller.
    Städning, många gånger ett måste så att det blir såpass att besökare kan känna sig välkomna.
    Ryggskott, inte roligt och jag hoppas att din man snart blir bra.
    Kram!

  23. Trevligt med gäster! Ha det så gott!

    Kram

  24. Att kunna prova nya kläder är väl en av de stora belöningarna när man går ner i vikt. Bra gjort av dig!

  25. yfronten

    Vilket lyxproblem att få köpa nytt för att de gamla kläderna är för stora.🙂 Jag har kanske lite väl många byxor med stretchmidja nu…

  26. Visst är det så, man får hitta något som passar sin egen livsstil. Jag är ju en kaknörd, börjar det strama för mycket blir det några dagar med strängare diet. Lycka till kramar och grattis till allt du tappat

  27. Bra jobbat! Jag har slarvat lite på sistone och byxorna jag tänkt ha igår åkte av fortare än kvickt. De satt för hårt😦

  28. Bra jobbat där.
    Har gått ner x antal kilon genom ändring av kosten och totalstopp på läsk.
    Får se hur detta slutar, har inte råd att köpa nya kläder😉

    Ha de bäst nu.

  29. Så sant! Jag tror absolut på långsiktig viktminskning. Gissar att det är lättare att hålla den nya vikten sedan.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

