Vissa böcker…

…fångar mig direkt och en sådan är Fiona Bartons Änkan.

Boken handlar om Jean som var gift med Glen som nu är död. Han var den enda som hon någonsin älskat men allt förändrades när han förvandlades till den anklagade på tidningarnas förstasidor. Jean var i stället gift med en man som ansågs vara kapabel till obeskrivlig ondska.

Är Jean medskyldig eller är hon den ovetande hustrun? Är Glen skyldig till brottet som alla tror han har begått?

Efter Glens död bestämmer sig Jean för att berätta allt hon vet…

Så här långt håller boken måttet och är en riktig bladvändare. Med andra ord orsaken till att jag läste på tok för länge i går kväll…

Äntligen fredag i alla fall och det känns bra.

Hoppas du får en fin start på helgen!

Categories: Uncategorized | 41 kommentarer

Inläggsnavigering

41 thoughts on “Vissa böcker…

  1. Med en bra bok är det lätt att läsa på tok för länge!

  2. låter spännande…. nu ska jag till ikea med sonen🙂

  3. Låter ju absolut som en bra bok🙂 Go morgon å ha en bra fredag, kram

  4. Kul när man fastnar i böcker!!🙂 Kram

  5. Tack för tipset kram

  6. Verkar mycket spännande! Tack för tipset. Själv läser jag min första Nora Roberts. Lögnaren. Lite besviken. För många klichéer och ord för min smak. Men läsa klart ska jag🙂.

    Fredagen har börjat bra. Blir att åka till lantstället i eftermiddag.

    • Den lånade jag också men efter en viss tvekan. Uppfattar Roberts böcker precis så som du beskriver dem…

      Det låter härligt så ha det så gott på landet😀

  7. God morgon ….den låter spännande🙂 tack ett bra tips….det blir gärna så när boken är bra🙂 skön fredag kram

  8. Åh, såna böcker älskar jag. De som totalt upptar ens sinne och man vill inte sluta att läsa utan måste bara veta hur det går. ”Bladvändare” ett bra ord i sammanhanget.
    Kram!

  9. Tack för tipset! Snart dags för mig att börja läsa igen, har haft dåligt med tid för det på sistone. Men attans också, kollade nu – fanns inte som ”platt-bok” på bibblan. Men den kanske kommer snart🙂

    Ha en braig fredag!

  10. Låter som en bra bok…
    Tack för tipset! Fast just nu lär jag mig” kattens språk ”hihi🙂
    /Kram

  11. Glad fredag!

    Kram ♥

  12. Jag har precis återvänt till thriller/spänningsgenren efter ett längre uppehåll. Tack så mycket för intressant lästips🙂

  13. Vilken bra beskrivning av boken, jag blev jättesugen att läsa den🙂 Nu har jag så mycket jag måste ta mig igenom så den får vänta men ska spara tipset.

  14. Så bra mitt i höstrusket att få tips på en bok som onekligen verkar vara av det slag man ”drunknar i”. Det är underbart med sådana böcker, fast det kan förstås ställa hela dygnsrytmen på ända.🙂
    Mysiga lässtunder och en riktigt go helg!
    Kram Mia

    • Finns för- och nackdelar med allt😉 Lär bli svårt att koncentrera sig på städningen som måste utföras i dag…

      Kram och det samma!

  15. Den verkar spännande, har en bok, men kommer inte riktigt till skott, somnar om jag är för trött, men en bra bok som fångar en, det är härligt. Ha drt bra och kramar

    • Själv blir jag klarvaken av att läsa en spännande bok vilket naturligtvis inte är så bra. Men jag kunde bara inte släppa den…

      Tack och det samma!

  16. Har inte tid med böcker. Lyssnar på Dylan!

  17. Oh, låter som en härlig bok!

  18. Den boken låter spännande. Få se om den finns som e-bok.
    Trevlig fredagskväll!
    Kram, Ingrid

  19. Tack för boktipset. Alltid lika kul att få. Kram.

  20. Ja äntligen är det fredag, den har jag längtat efter länge nu denna vecka men nu är arbetsveckan över och man sitter här i soffan och njuter av att göra ingenting – härligt!
    Kram

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

