Att overksam gå…

sopt

…lär visst inte vara nyttigt!

Det har ett gäng barn eller ungdomar (jag tror inte att det handlar om vuxna) tagit fasta på och initierat en ny aktivitet. Först trodde jag det var vinden men nej, det var det inte.

Vi bor väldigt nära en skola och där samlas ungdomar gärna på kvällarna. Oftast sitter de bara och pratar och ibland skränar de lite mer än önskvärt men hittills har det inte hänt något. Området vi bor i är vanligtvis väldigt lugnt och fridfullt.

Men så i söndagskväll vältes alla tidningstunnor längs med gatan och dessutom några soptunnor. Tidningarna var väl inget större problem men när det började fladdra omkring soppåsar och icke inpackade men använda barnblöjor så kändes det så där. I måndags vältes tunnorna igen men då var de hyfsat tomma, tisdag samma sak och i går var det åter dags. Ungefär vid samma tid varje kväll så igår for jag ut på gatan men såg ingenting. Hörde däremot glada skratt… Våra soptunnor står inne i trädgården så hittills har de fått vara i fred. Alltid något.

Ingen större katastrof men det känns ändå bara så onödigt och meningslöst samtidigt som det ställer till det för andra.

På dagordningen står det ett långt pass i gruvan och där efter kvällskonferens. Suck säger jag och smågäspar lite diskret.

Trevlig torsdag!

Categories: Uncategorized | 38 kommentarer

Inläggsnavigering

38 thoughts on “Att overksam gå…

  1. Soptunnevältning är av ondo, otrevligt med sopor av allehanda slag som blir utspritt,
    fåglar å andra djur får väl sitt 😉

    Låter tungt med lång dag + kvällskonferens, lite för mycket av det goda😉

    Minus 7, mörkt å läskigt.

    Ha en fin torsdag, kram

    • Precis! Havsfåglar och annat var här snabbt och slet i allt. Inte så trevligt alls.

      Oj, rena vintern hos er! Mörkt här med men +9 grader i alla fall!

      Kram

  2. Kan inte ens vara en rolig aktivitet! Mörkt som tusan och två grannar har stått här utanför och babblat högljutt, samtidigt som hundarna gläfste i kapp. Klockan 7! Var finns hyfs och folkvett??? Jag är sur nu😦

    • Kan bara hålla med! Vår ena granne är uppe ännu tidigare och kan stå och tjattra under vårt sovrumsfönster. Jag får spader på sådant!

  3. Blir en lång dag förstår jag kram

  4. Vilken käck ironisk rubrik du gett ditt inlägg – så jävla trist detta är rent ut sagt!
    Fin torsdag till dig – jag går vidare båkat och ska läsa in lite mer hos dig idag!
    Kram

  5. Dessa så kallad pojkstreck är verkligen tröttsamma och så ställer de ju till det för andra och för miljön. Hoppas att du överlever konferensen😉

  6. Jamen att välta soptunnor måste ju vara huuur kul som helst! Skulle själv gå ut och välta några nu direkt, om det inte regnade…😉

    Så onödigt och jobbigt… Hoppas dom har ”roat” sig klart nu.

    Hoppas det blir en snabb kvällskonferens!

    Gomorron🙂

  7. fest för råttor😦

  8. Men vad surt att det kommit till er med nu. Man blir så less. Som du skriver kanske just detta inte är så allvarligt men det kanske kan bli? Stoppar det med omkullvältning av tunnor tro? Kram

  9. stör mej inte kl 13, lyssnar på Sara Danius 🏆 💰 📕

  10. Så himla trist när det ska förstöras!
    Skräpas ner.
    Kan bara hoppas att dom slutar upp med det nu!
    Ha en bra dag ,-)
    KRAM Primrose ,-)

  11. Åh nej så tråkigt!
    Härlig dag i gruvan önskas!

  12. Haha! Det hade kanske varit enklare om jag hade vält tunnan när jag letade efter frityrgrytan som Patrik råkat kasta…..då hade jag ju sluppit klättra i den😀
    Men visst blir man arg när de gör så där😦
    Kram

  13. Att kanske få en använd blöja runt halsen vore inget vidare, tänker då om det blåser…. 👺
    Så himla onödigt, men kanske ett rop som skriker ”se oss”.

    Kram ❤

    • Ingen tilltalande tanke men jag tror att du har rätt. Se oss, hör oss. Många barn har materiellt välställt men föräldrarnas tid är det si och så med…

      Kram❤

  14. Oj det blev en lång dag för dig. Jag kom hem från Cypern igår kväll, sent. Håller på att acklimatisera mig idag. Kallt. Men skönt att vara hemma igen.

    Det där verkade inte bra. Varför tycker en del att det är roligt att förstöra och irritera sina medmänniskor? Eller tycker de verkligen att det är kul? Vill då bara rikta uppmärksamheten på att de behöver något meningsfullt att göra?

    • Lång och faktiskt en gräslig dag så här långt. Tur man kan pausa över en kopp te. Välkommen hem från värmen till kylan!

      Jag tror att det handlar om brist på uppmärksamhet eller att man kanske inte mår så bra. Glada ungar har nog annat att göra…

  15. Ingrid

    Så tråkigt att ungdomarna inte kan få utlopp för sin energi på annat sätt än att sabotera för andra! Hoppas att det löser sig på något sätt och att den här torsdagen trots allt blir dräglig.
    Kram, Ingrid

  16. Håller med alla föregående ”talare”, så trist när ungdomarna inte har något annat att roa sig med! Hoppas dagen och kvällen blir bra i alla fall!

  17. Tråkigt och onödigt tycker jag. Kommer ihåg när min son var yngre och jag sa, ska du inte till vännerna i köpingen, vi bor ju på landet. Vill du att jag ska in på andras tomter och stöka till så, blev faktiskt stolt mamma då👍👍😀
    Ha det bra kramar

  18. Jag blir helt mållös och ställd inför denna uppfattning om vad som är ett roligt kvällsnöje. När jag nu läser och hör om alla dessa clowner som bara är ute efter att skrämmas och att det förekommer i hela landet (säkert i andra länder också) så undrar jag hur långt det kan gå. Inte långt ifrån där jag bor hotades en ung kvinna av en clown med kniv och det är tydligen något som ska vara ”roligt”. Det kanske börjar som ett bus men när det fortsätter varenda kväll eller går över i hot då har det gått alldeles för långt.

    • Jag kan bara hålla med dig och ser inte något roligt i den sortens aktiviteter. För min del står det för något annat och tyder på att något är fel. Förstår inte hur någon kan se ett nöje i att skrämma andra… Suck, säger jag bara😦

  19. yfronten

    Usch, vad onödigt! Men vad är tidningstunnor? Pappersinsamling? Vi ska lägga alla sopor i ihopknutna påsar i soptunnan, men fuskar lite ibland. Om det där händer kan jag se en poäng med välförslutna påsar.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

