Den där katten…

…som i flera år envisats med att använda rabatten på vår framsida som toalett kunde verkligen visat sig men har lyst med sin frånvaro.

Det gäller alltså Bosses lilla tävling och nu är vi framme vid den näst sista deltävlingen och då har i alla fall jag fått blodad tand…

Bor man på sidogatan längst ner innan vändplatsen så passerar det inte så mycket annat här heller. Postbilarna kommer alltid när jag är i gruvan och samma sak gäller för sopbilen. Några vilda djur finns det inte så även där var jag chanslös.

Däremot på grannens antenn satt en ensam skata som jag lyckades föreviga. Dessutom hade jag inte putsat fönsterna på väldigt länge så ett spindelnät hittade jag också. Det var alltså vad jag kunde dokumentera och ett synnerligen klent resultat.

Men…

…det har faktiskt spatserat ett och annat på vår gata vid tidigare tillfällen!

För något år sedan traskade ett gäng rådjur förbi och ibland skuttar en hare vägen fram. Men inte när jag behövde dem som mest så klart.

Här är mina bidrag och bilderna är som vanligt klickbara. Inte för att de förtjänar någon närmare granskning men om domaren vill titta närmare på dem.

Categories: Uncategorized | 29 kommentarer

Inläggsnavigering

29 thoughts on “Den där katten…

  1. Det är ju så, när man VILL se nåt, gör man det inte…

  2. Det var ju snyggt det du fick med, sen att rådjuren lämnat din väg för länge sen är en annan sak. 😜

    Kram ❤

  3. Rådjuren var ju fina🙂 kram

  4. Jag tycker att du ska vara glad för att rådjuren inte hälsar på allt för ofta
    😊

  5. Bra jobbat ändå med dom förutsättningarna. Tror eller ej men jag har det ännu sämre. Högt staket på ena sidan som insynsskydd och träd samt villa tomter på baksidan.
    Kram.

  6. Bra jobbat, inte lätt när det gäller vilda djur och om man bor så att man inte har åkrar, ängar och en skogsdunge i närheten. Det är ju bara en lek eller?????

  7. Jag tyckte att det kändes svårt denna gång, men jag är ju hemma på dagarna och har större chans att bevaka. Vi bor ju också vid en återvändsgata men ibland har jag sett harar springa förbi tidiga mornar och ekorrar syns på lekplatsen vid förskolan någon gång då och då.
    Grattis till dina bilder, du fick ju i alla fall tag i några och det är roligt att vara med.
    En tävling kvar, allt kan hända.
    Varm kram till dig.

    • Helt lottlös blev jag inte även om mitt stirrande ut genom fönsterna inte gav någon större utdelning. Men jag har knappt varit hemma dagtid vilket naturligtvis påverkade möjligheterna ganska så mycket. Men som sagt, bara en lek😉

      Kram tillbaka

  8. Det är bara så att djur som annars brukar springa omkring inte gör det på beställning. Det härvar verkligen svårt!
    Kram

    • Här höll allt sig på behörigt avstånd och fordonen passade på när jag inte var hemma. Men det visste jag direkt när jag läste uppgiften.

      Kram

  9. Grattis!
    Här gällde det bara att ha tur ,-)
    Rådjuren var ju jättefina synd att de inte kom på besök när du behövde dom ,-)
    Händer inte mycket på min gata heller.
    Men en traktor dök upp helt oväntat och borstade gatan ,-)
    Mirakel kallar jag det ,-))
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    • Grattis till ditt mirakel! Här skedde inga sådana och katten mötte vi bara borda på kullen. Tyckte nästan den log lite retfullt mot mig😉

      Kram

  10. Jag kunde inte trycka på GILLA denna gång. Det hade känts fel.🙂 Men skulle du få fyra poäng nästa gång lär du inte hamna ens bland de tio bästa. Undra om du inte lurar på något stort i bakgrunden. Jag gissar att du är ute efter korsordstiteln och tänker knycka kronan från Anki.🙂 Inte dyka upp efter tio uppgifter och lämna handikapp som 2014. inte försvinna iväg på någon utlandssemester under november. Detta är ju bara en lek. Det andra är en TÄVLING.🙂 Jag tänkte försöka mjuka upp det till att bli en mix och fördela vinstlotterna mer denna gång.
    Kram Bosse.

    • Faktum är att jag tänker resa bort under november även detta år så det får bli som det blir😉 Denna omgång hade jag ingen chans. Är man inte hemma dagtid och bor som vi gör så fungerade det bara inte. Men sådant är livet och jag tar det (nog) med fattning😉

      Kram

  11. Pingback: Fönster mot naturen | Bosse Lidén

  12. Bra jobbat ändå! Jag som bor mitt i naturen hade inte mycket bättre tur än dig.
    Ha en fin torsdag!
    Kram

  13. Djurliv in på knuten …
    Kram

  14. Ibland är förutsättningarna kanske inte dom bästa… Jag tycker du borde få poäng för dom där rådjuren också – ärlighet bör belönas!😀

  15. Jag tycker att var bra gjort att få till två bilder. Det var länge också vad jag hade. Men så dök soppbilen lägligt upp och spindelnätet hittades.
    Och är man yrkesverksam kan en ju inte sitta på pass.
    Knappas inte annars heller….
    Jag fick dock lite tålamodsträning.

    kram!

    • Tack! Hade det varit en semestervecka eller sommaren hade jag kunnat hålla vakt men att stanna hemma var det näppeligen tal om. Så ribban fick läggas därefter… Ibland måste man ha turen på sin sida😀

      Kram

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

