Jag har fått en utmärkelse…

…från Veiken vars blogg jag verkligen kan rekommendera.

award

Tittar man in till henne så får man bland annat följa med på spännande resor men också ta del av hennes vardag med nära och kära.

Vad innebär då detta? Det en slags utmärkelse man får för sin blogg. Syftet är att peppa bloggare att gå vidare och hitta nya, intressanta bloggar. Man får 11 frågor, så man ska lära känna bloggaren lite mer, från den som nominerat bloggen och nominerar själv 5 andra bloggar med 11 nya frågor.

1. Vad handlar din blogg om i stora drag?

Min blogg handlar om min vardag, livet i gruvan, våra fyrbenta vänner och tillvaron med nära och kära.

2.När började du blogga och varför?

Jag började blogga 2006 och anledningen var att jag ville testa. Se om jag skulle klara det och därefter sluta efter en vecka. Så var min tanke men det gick som det gick…

3. Vad har bloggandet gett dig i ditt personliga liv?

Jag tycker om att skriva om min vardag och bloggen fungerar som en dagbok för mig. Genom bloggen har jag lärt känna många trevliga människor och en del av dem har jag träffat IRL. Jag uppskattar också alla bra boktips, matrecept etc. som man kan få via bloggarna.

4. Har du träffat några av dina läsare, som du inte kände tidigare?

Ja, det har jag gjort och det har varit lika trevligt varje gång.

5. Har du något från ditt yrkesliv som du vill dela med dig av eller vars erfarenhet du kan använda i ditt bloggande?

Jag skulle kunna dela med mig av olika pedagogiska tips och knep men jag gör det ytterst sällan. Min tillvaro i gruvan berättar jag väldigt allmänt om.

6. Vart reser du gärna?

Även om Sverige är fantastiskt så tycker jag om att resa utomlands. Vi brukar tillämpa principen varannan storstad, varannan solsemester.

7. Vart skulle du gärna vilja resa?

Det vore nästan enklare att fråga mig vart jag inte vill resa. Det finns många resmål på min lista och jag är tämligen flexibel. Marrakech eller Petra i Jordanien skulle jag gärna besöka. Barcelona står högt upp och till Gotland vill jag gärna åka. Bara fantasin och ekonomin begränsar mig.

8. Vad skulle vara den perfekta presenten?

Materiellt så skulle jag bli mycket glad för en resa. Annars finns det saker som jag värderar mycket högre men som inte kan köpas för pengar.

9.Vad finns av sevärdheter i din närmiljö?

Här finns några av Sveriges bästa sandstränder, en gammal borgruin och fantastisk natur.

10. Finns det någon person, död eller levande som du skulle vilja träffa och vad skulle ni tala om?

Jesus skulle vara intressant att träffa. Över ett glas vin eller två kunde vi diskutera meningen med livet och reda ut några begrepp.

11. Vilken typ av mat äter du helst?

Det godaste jag vet är pizza men kalorimängden gör att det blir ytterst sällan. I stället blir det mycket kött, kyckling och fisk som serveras med sallad.

Så var det då det där med regler som jag i vissa lägen har svårt för att hålla mig till. Alltså nominerar jag alla som tittar in här kollektivt för besök är uppskattat. Så känn dig helt fria att anta utmaningen och berätta mer om dig och din blogg.

Herr Hund och Miss E

tva

 

Categories: Uncategorized | 52 kommentarer

Inläggsnavigering

52 thoughts on “Jag har fått en utmärkelse…

  1. Grattis ! Kul med en award . Ha en toppen bra dag. Åse

  2. Undra om det är mörkast över eller i gruvan.🙂 Jag måste köpa nya reflexband till mina morgonpromenader utan koppel. Det är intressant att läsa de där Award. Helst hos de jag knappt känner alls. Ändå är jag tacksam att slippa få dem själv. För det är pinsamt att skicka vidare dem. För jag har lärt mig på dessa år att antingen är man för eller mot. Därför vill jag ge dig ett annat slags diplom/utmärkelse. Du avslutade briljant.🙂 Ha en fin dag.
    Kram Bosse

    • Just nu är det mörkast utanför tack och lov😉 Reflexer är viktiga så det ska kompletteras även här.

      Precis samma sak har jag noterat så därför ger jag alltid utmärkelser kollektivt och utan förpliktelser. Känns bäst så😉

      Kram

  3. Grattis. Kul att få veta mer om Dig. Fin bild på vovvarna. Ha en bra tisdag. kram

  4. visst får man många fina kontakter genom bloggandet. Konstigt nog så längtar jag inte bort…. 😊

  5. Men va kul att läsa jag är oxå nominerad har ej hunnit men skall ..kul att få veta mer🙂 kram å fin tisdag

  6. Fint att få läsa lite mer om dig. Vi har bloggat lika länge.
    Grattis till utmärkelsen😀
    Trevlig tisdag, kram❤

  7. Grattis till utmärkelsen, tänk att det redan gått tio år?🙂

    Kram ♥

  8. Grattis till utmärkelsen och till dina bra svar! För några år sedan dök sådana saker upp stup i ett, men det har lugnat ner sig nu. Fick en känsla av att ingen nånsin läste vad man skrev!

    • Känner också igen denna från förr. Ett tag så drog de fram över alla bloggar och nyhetens behag försvann snabbt. Nu var det dock et tag sedan men allt gammalt kommer igen😉

  9. Vilken underbar och glädjefylld bild på hundarna🙂 Kul att läsa dina svar. Grattis till utmärkelsen.

  10. Grattis till nomineringen! Och jätteroligt att läsa dina svar!
    Jag är glad att du fortsätter bloggandet och jag läser med stort nöje och intresse dina inlägg.
    Bilden på hundarna är helt ljuvlig!
    Stor kram!

    • Tack för din snälla kommentar! Jag kan bara säga det samma om din blogg😀 Just den bilden på hundarna är nog min favoritbild för den utstrålar sådan glädje!

      Kram

  11. Grattis till utmärkelsen! Och det var kul att läsa dina svar, även om jag följt din blogg så länge nu att det inte var några större överraskningar.😉
    Kram, Ingrid

  12. Grattis🙂
    Jätteroligt att läsa dina svar!
    Och det är alltid roligt att titta in här hos dig på din trevliga blogg🙂
    Kram och trevlig dag

  13. Intressant att läsa om ditt bloggande. Ser att vi startade nästan samtidigt, jag gick igång på blogg 2005. Och jag hade lika låg ambitionsnivå som du när jag började. Tänkte en period och så slut. Men nu ser vi hur det gick med oss. Jag uppskattar din blogg väldigt mycket, i en del avseenden lever vi i liknande världar (skolan, barn) och i andra helt olika (dina resor, mitt vildmarksliv). Då blir det spännande.

    • Så du hade en liknande tanke! Ja, som det kan bli😀 Håller med om skillnaderna men jag ser också likheterna. Något vildmarksliv har jag inte att komma med, förutom lägerskolorna förstås😉

  14. Vad kul att bli uppmärksammad i så positiva sammanhang – grattis till det!
    Delad glädje sägs vara dubbel, men fotot känns mer som glädje i mångfald.🙂
    Önskar dig en fortsatt fin dag!
    Kram!

  15. Grattis till Awarden! Braiga frågor och svar🙂

  16. Grattis till Awarden säger jag som också har fått den. Jag håller med Bosse att det är roligt att läsa vad andra skriver för svar, men att själv komma på vad man ska skriva kan vara lite värre. Därför vet jag att det är bättre att skicka vidare kollektivt…
    Tack för intressant läsning om dig
    Kramar♥

  17. Grattis Znogge, den är du väl värd. Roligt att få läsa här hos dig, det har jag tyckt ända sedan jag hittade hit.
    Jag brukar inte nappa på detta med Awarder för min egen del, har svårt med den pressen, som jag kan tycka mig känna ibland om jag är ”tvungen” att skriva, och om något särskilt.
    Trevligt att du visar bild på dina fina hundar, det gillar jag, tycker att dom är så häftiga, ser mer än gärna bilder av dom
    Varm kram till dig.

    • Jag nappar inte på alla och jag har svårt för att välja. Inte för att jag inte har några favoriter för det har jag, utan för att många känner sig tvingade och det vill jag inte. Därför gör jag oftast så här!

      Kanske dags för lite fler hundbilder då!

      Kram tillbaka så klart😀

  18. Ja, Grattis till awarden och trevligt att läsa lite mer om dej! Jag har också fått denna Award, och ska jobba på några svar😉. Hundarna ser bedårande ut, och lyckliga!

    • Tack och grattis själv! Då får jag snart läsa dina svar😀 Just den bilden är en av mina favoriter! Tyvärr är Herr Hund inte lika pigg längre men bilden är fin😀

  19. yfronten

    Jag är fascinerad över att du lyckats hålla bloggen hemlig så länge! Du måste ju ändå lägga ganska mycket tid på bloggande. Jag vet ju att en del saker kan bli känsliga i skolvärlden och har blivit ombedd av rektorn att ta bort inlägg ett par gånger.

  20. Intressant läsning … kanske antar jag utmaningen och svarar även på min blogg. Kram.

  21. Även jag tar mig helst en tripp utanför Sveriges gränser om jag ska hitta på nåt. Även om Sverige är fint. Gotland har jag varit på 2 gånger. Gillade Öland också men inget slår en utlandsresa🙂 Kram

    • Öland har jag varit på och det är en fin ö. Men det än onekligen något visst med en utlandsresa! Fast det ena utesluter inte det andra😉

      Kram

  22. GRATTIS ,-))
    Nu vet jag lite mer om dig ,-)
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

  23. Spännande, lycka till med det. Fina svar från dej på frågorna, stor kram

  24. En riktigt härlig vovvebild😀
    Jag tycker att det är kul att läsa andras svar på sådana frågor men för min egen del avstår jag. Kanske lite dumt eftersom jag faktiskt är ärlig när jag säger att det är roligt att läsa vad andra säger. Men jag är tror att jag är lite för obstinat för att följa någon annans mall även om det kliar lite i fingrarna🙂

  25. Veiken

    Jätteroligt att du antog utmaningen! Det är alltid roligt att få veta mera om bloggvännerna! Äntligen är jag inne i cyberrymden igen!🙂 Kram

  26. Hmmm adressen hoppade visst ur!

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

