I går firade vi…

…släktens nyblivna tioåring och tillika min systerdotter!

Vi inledde med chips och bubbel och därefter blev det ost- och salamifylld fläskfilé som serverades med potatisgratäng och sallad. Goda drycker därtill men eftersom jag var kvällens chaufför så fick jag festa på mineralvatten i stället. Sedan blev det kaffe och födelsedagsbarnet hade bestämt att det skulle vara chokladtårta. Den fick mycket beröm men själv avstod jag den lilla frestelsen. Därefter kom godisskålarna fram och även jag unnade mig några bitar.

Presenterna blev uppskattade och från oss fick lilla söta rara systerdotter nya gympakläder i svart och rosa. Dessutom blev det en bok för läsa, det kan man inte göra för mycket tycker mostern. Från kusinerna blev det den önskade övernattningen och en rejäl laddning godis. Dessutom så fick hon en inramad bild från bröllopet. Systerdotter var ju brudnäbb då…

Efter en glad och livad kväll körde vi till äldsta frökens och svärsonens hus för att hämta ”our dog from Brazil” som fick vara där. Vi ville nämligen inte lämna honom och våra hundar ensamma. Förutom en styck hund fick vi med oss hem en rejäl påse lösgodis som äldsta fröken ville slippa ha i skafferiet och vi var inte nödbedda kan jag säga.

Nu är söndagen redan här och i skrivande stund skulle jag gärna förlänga helgen med en extra dag. Men tyvärr så låter det sig inte göras…

Hoppas du får en fin dag!

kalas

 

Categories: Uncategorized | 46 kommentarer

Inläggsnavigering

46 thoughts on “I går firade vi…

  1. Godmorgon, säger dagens kyrkvärd.
    Roligt att kalaset blev lyckat!
    Skyltsöndagskram❤

  2. Grattis i efterhand till tioåringen. Fina presenter hon fick, som hon säkert blev jätteglad över.
    Jag skulle nog inte kunna hoppa över en smakbit av chokladtårtan, choklad är gott och nyttigt säger en del.
    Trevlig söndag till dig, tids nog kommer måndagen, en dag i taget.
    Kram!

  3. Jag håller med om det där att förlänga helgen en dag … minst😉
    Låter som ett himla härligt kalas. Kram.

  4. Fint dukat och vackert paket! Ha en bra dag!

  5. mysigt att ha fått vara brudnäbbar, det har jag aldrig varit. Ibland är helgen för kort.

  6. Så härligt det hade varit med en extra ledig dag… Chokladtårta, mums! Måste tänka på tårta till nästa lördag… Denna helgen för ett år sen var vi på Idala gård, sen på hemvägen bl.a. i Skanör.

  7. Trevligt födelsedagskalas ! Jag försöker att hålla igen på sötsaker men är det fest med tårta så avstår jag inte.

  8. Låter toppen🙂 va skoj att hon blev nöjd med sina saker hon fick o godsaker är väl inte fel he he kram å fin söndag

  9. Vilket kalas!
    Och jag kan förstå att hon blev ordentligt uppvaktad. Och att övernattningen hos kusinerna blev extra uppskattat!
    Kram och trevlig söndag

  10. Härligt med kalas. Chokladtårtan vette katten om jag hade kunnat motstå. Bra gjort av dig🙂 Jag har konstaterat att jag behöver jobba hårt med mitt sockerberoende😉

    Kram

  11. Men så mycket gott det blev på kalaset igår och vad härligt att hon gillade sina presenter!☺ önskar också att helgen var längre så jag slapp åka hem från grekland imorgon!😋

  12. Det lät som ett väldigt trevligt kalas!
    Önskar dig en fin söndag

  13. Ett lyckat 10års kalas å uppskattade presenter å massa gott🙂 Ha en fin söndag, kram

  14. Det låter som en trevlig lördag och att presenterna blev uppskattade var ju inte att undra på.
    Önskar dig och de dina en skön söndag!
    Kram, Ingrid

  15. Vad roligt att vara med och fira den fina systerdotterns 10-årsdag. Och ett så fint kalas med mycket god mat och trevligt sällskap.
    Förstår att övernattningspresenten blev extra uppskattad.
    Du hade verkligen behövt en extra dag denna helg med tanke på lägerskolan före helgen.
    Men, jag förstår ju att det inte lär gå…
    Kram och trevlig söndag.

    • Allt blev bra på alla vis och den unga damen var mer än nöjd. Men lägerskolan har gjort att jag inte är i kapp men det får gå ändå…

      Kram och det samma😀

  16. Dumma helger som tar slut för fort!

  17. Helger har alltid varit för korta konstigt nog..** men trevliga kalas är inte dumt, alltid med godsaker också att fresta sig med. Grattis till 10 åringen, lite speciellt att fylla just 10..
    Kramar♥

  18. Duktigt av dig att skippa chokladtårtan, det hade inte jag grejat kan jag säga🙂

    Lät som ett riktigt toppenkalas!😀

  19. Kul med födelsedagsfirande. Duktigt att avstå från tårtan!

  20. yfronten

    Vilket tjusigt kalas! Jag hade inte låtit bli tårtan, det var starkt gjort!

  21. Malde

    Alltid roligt med kalas! Dock skulle jag gärna ha en extra dag mellan lördag och söndag.

    Kram❤

  22. Vilken prestation att avstå från från tårtan! Men allt annat var säkert så gott så att det kompenserade. Grattis i efterskott till 10-åringen🙂

  23. Låter som ett trevligt kalas!

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

