I dag firar vi…

…lilla söta rara systerdotter som redan har hunnit bli tio år!

Som tvååring kom hon hit och har alltså gjort en mycket lång resa men tillvaron har blivit så bra. Storkusinerna står högt i kurs och någon hoppas nog på att få en övernattning tillsammans med dem i present.

Om två veckor åker hon för första gången tillbaka till det land som hon föddes i och kommer att besöka barnhemmet och förhoppningsvis även träffa fosterfamiljen där hennes två första år tillbringades.

Med öppenhet kommer man långt och våra rötter är viktiga. Kanske blir det inte helt lätt men med en trygg bas så har man i alla fall något att utgå ifrån.

Hoppas du får en fin lördag!

10-ar

Categories: Uncategorized | 44 kommentarer

Inläggsnavigering

44 thoughts on “I dag firar vi…

  1. En spännande resa och upplevelse för tioåringen! Och ger säkerligen många tankar och funderingar också…

  2. Blir en spännande upplevelse för tioåringen.

  3. Låter som en mysig present :)kram

  4. Stort grattis till systerdottern och vad spännande för henne att få lära sig mer om sina rötter!😀

  5. kul med äldre snälla kusiner ❤️

  6. Spännande. Ja med den trygga basen blir det säkert en mycket bra resa❤

  7. Hoppas hon får sin önskepresent då🙂 Och vilken resa hon ska göra! Så spännande det måste vara!

  8. Vilken spännande resa hon ska få göra!
    Och hoppas hon får ett riktigt härligt födelsedagskalas idag🙂
    Kram

  9. God morgon/förmiddag🙂 men vilken fin present, jag har oxå mitt första barnbarn som fyller 10 denna månaden. Låter som ni får en fin lördag på alla vis kram

    • Det tror jag säkert att vi får. Bara min huvudvärk lägger sig. För lite sömn under den gångna veckan…

      Kram och ha en fin lördag🙂

  10. Så mysigt, låter som en mysig och efterlängtad present. Kram.

  11. Din systerdotter å Elin är lika gammal🙂
    Spännande resa, sådan upplevelse… förhoppningsvis blir det positivt.
    Får jag fråga vilket land Din systerdotter kommer från?
    Elins ”bästis” kommer från Kina, hon var 3 år när hon kom till Sverige, hon har ju minnen från sitt forna hemland å pratar om att återvända dit å leta efter sin ”riktiga” mamma.
    Ha en fin lördag, kram

    • Hon kommer från Colombia så nu blir det en resa dit. Jag tror inte att hon minns så mycket men en upplevelse lär det bli.

      Kram och det samma😀

  12. Helt rätt att besöka sina rötter, för man funderar. Och säkert bra redan nu, man ska inte dröja för länge.
    Trevlig lördag och kalas, kram❤

    • Håller med. Det är inte otänkbart att det kommer att bli fler besök framöver men det får framtiden utvisa.

      Tack, kram och det samma❤

  13. En underbar present, så fint av er. Stort grattis till henne. En kram och en fin lördag önskar jag dej

  14. sockenvagenssota

    Då får även ni fira i dag då🙂 Och så skönt att det är ett öppet klimat som råder, det tror jag alla tjänar på och dessutom det yttersta beviset på kärlek skulle jag vilja påstå❤ Kul för alla att få återvända och göra resan gemensamt. KRAMAR

    • Jag kan bara hålla med dig om det. Tänker på en del som fått veta först i vuxen ålder. Tur att det inte är så mer. Men har man dessutom en annan hudfärg så är det ganska så självklart hela tiden…

      Kram

  15. Det måste vara väldigt spännande för en 10-åring att få göra en sådan resa och väldigt viktigt att hon får utforska sitt ursprung.
    Trevlig lördag!
    Kram, Ingrid

  16. Grattis!
    Stabil grund räcker långt.

  17. Åh, jisses vilken spännande resa för 10-åringen🙂

  18. Jag tror också att öppenhet är bäst. Jag hoppas att resan blir fantastisk och att hon känner att hon är älskad av många.

  19. 10 år är en härlig ålder tycker jag. Låter helt rätt med resan

  20. yfronten

    Vad spännande för henne att få se sitt hemland! Jag tror att det är viktigt för att försöka förstå var man kommer ifrån. Många adopterade känner sig ju osäkra på sin bakgrund.

  21. Stort och varmy grattis till din fina systerdotter från mig.
    Jag har ju gjort resan som mamma. Första gången när vi hämtade våra flickor och de var tre och en halv månad när vi kom hem efter en månads vistelse på Sri Lanka. En av döttrarna reste tillbaka med sin pappa 13 år gammal och hennes syster ville inte åka, så vi stannade hemma. Och om något år åker vi alla och då med barnbarnen.
    Det blir en spännande resa för din systerdotter och föräldrarna och det på alla plan.
    Öppenheten är viktig och rötterna också.
    (Vi har alla albumen kvar med foton från bamhemmet och även foton från mötet med flickornas första mamma. )
    Önskar dem en fantastisk resa. Och det blir det!
    Kram!

    • Tack, det var roligt att få vara med och fira henne. Jag var ju en del i processen med referenser och så vidare så det känns att man varit med från början. Kan tänka mig att det är olika hur man vill göra och bara en person kan avgöra vad som känns rätt. Även här är allt dokumenterat och ursprunget är klart så på något vis finns det rötter att återvända till. Jag tror och hoppas att det blir väldigt bra. Sedan är det upp till systerdotter att en gång avgöra om hon vill ta fler kontakter men det får framtiden utvisa.

      Det låter väldigt bra att åka tillbaka med barnbarnen för det handlar ändå om deras del av mammornas historia som också är deras. Dubbla rötter liksom..

      Tack och kram

  22. Har tittat på bilder från resan med eleverna, den resan så ju riktigt mysig ut ,-))
    Synd på paddlingen bara, då ska man vara modig om man badar nu ,-)))
    Grattis till din systerdotter ,-)
    Förstår att de äldre kusinerna står högt i kurs ,-))
    Så spännande att få åka tillbaka till landet hon föddes i ,-)
    Så jag hoppas hon får en jättefin resa!
    Viktigt att få se allt, så blir det inte bara en undran inom henne själv.
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    • Visst hade vi bra men vädret det kunde vi inte påverka tyvärr. Jag hade inga tankar på att bada men det finns modiga människor😉

      Visst är det viktigt att se och få veta så att man får svar på frågor och känner sina rötter.

      Kram

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

