Vid halv tretiden…

…anlände jag till lilla jobbhålan efter tre minst sagt intensiva dagar!

En liten stund senare kom Husse och hämtade upp mig och sedan blev det en sväng in om ICA-butiken för att handla middag. Vi gjorde det lätt för oss så i kväll blir det rostas, pommes, sås och sallad. Smidigt och bra när man inte orkar med att stå i köket halva kvällen.

Sammanfattningsvis kan jag väl tycka att vi har haft det bra även om vädret inte var så gynnsamt. Förvisso regnade det inte men hårda vindar gjorde paddlingen extremt svår vilket var väldigt synd. Några tappra själar hoppade i och badade i sjön men till dem hörde inte jag. Lite självbevarelsedrift hade jag trots allt.

Men visst är det gott att vara hemma igen. Herr Hund och Miss E stod agerade entusiastisk mottagningskommitté så någon hade helt klart saknat mig. Nu är resväskan uppackad, tvättmaskiner gör sitt och Husse försöker sova bort en huvudvärk. Senare i kväll kommer son med sambo så förhoppningsvis har jag inte somnat i soffan då…

Trevlig kväll!

Fredagsbukett i rosa som gynnar rosa

ros

Categories: Uncategorized | 28 kommentarer

Inläggsnavigering

28 thoughts on “Vid halv tretiden…

  1. Underbar bukett som gynnar rosa…🙂

    Kram ❤

  2. Härlig bukett med blommor, vackert. Bra och passande med rosa.
    Då förstår jag, med så många ungdomar blir det inte mycket med vila. De brukar vara rätt så livliga i 12-årsåldern också.
    Ha det fint.
    Kram!

  3. skönt att inte behöva stå vid spisen hela kvällen – efter lite äventyr uppskattar man sin egen säng🙂

  4. Ha en riktigt skön och vilsam kväll!
    Kram, Ingrid

  5. Förstår att det är skönt att komma hem! Go middag, fina blommor och så trevligt sällskap på det! Ha en skön helg nu!🙂

  6. Så skönt att vara hemma igen ,-))
    Även om det var kul.
    Det blir ju inte någon direkt avkoppling när man är ute så.
    Tur att ni slapp regn.
    njut på nu.
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

  7. Positivt att Ni hade tur med vädret på så vis att det inte regnade,
    Jag förstår att Du är bra slut på efter dessa dygn.
    Ha en skön fredagskväll.
    kram

  8. Vad skönt att det avlöpte väl. Hoppas du får en vilsam helg.

  9. Det är säkert väldigt skönt att få komma hem efter dagar som nog var ganska ansträngande. Ansvaret måste ha skapat en mental stress som kanske inte kändes men som ändå påverkade. Hoppas att helgen blir väldigt mysig med bara självvalda aktiviteter🙂

  10. Då får du ha en lugn och skön helg nu! Även om ni har en del inplanerat, så kan det ju bli lugnt ändå, på ett trivsamt vis.
    Det rosa är det som hänt min mamma.

  11. Gott och enkelt!

  12. Välkommen hem igen! Kanske kan du få ettt extra resebidrag till en lugn plats, förstår så väl att du skulle behöva det.
    Soffan låter bra och trevligt med son, flickvän och hund.
    Hoppas också helgen erbjuder vila och lite stillhet.
    Och välkomsthälsningen från de dina på hemmaplan värmde säkert.
    Rosa rosor till helgen passar ju bra och ab många skäl.
    Kram och jag önskar dig en ”god” natts sömn.

    • Jag får nog nöja mig med flockens välkomnande men det var inte det sämsta! Snart kommer resten och det ska bli gott att träffa dem😀

      Rosa rosor kändes rätt men valet var väl mest att jag gärna bidrar med ett par kronor om jag kan.

      Kram

  13. Resväska i vildmarken? Du borde ha haft en ryggsäck, tycker jag…😉

    Välkommen hem till civilisationen igen!😀

  14. Skönt att vara hemma antar jag även om dagarna varit bra. Måste vara lite skillnad på lugnet runtomkring 😄 Hopps kvällen blev bra och du kanske ändå fick en powernap i soffan inför stundande besök. Kram

  15. Gott att det är över nu och allt avlöpte väl! Inte helt fel med den vanliga vardagslunken heller brukar det kännas som efter sånt här. ;- )

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

