Det börjar närma sig…

…avfärd men inte mot Stockholm.

Inte än utan först så ska jag på en arbetsrelaterad tredagarsvistelse tillsammans med tjugofem tolvåringar. Vi åker på onsdag morgon och kommer hem på fredag eftermiddag så jag räknar kallt med att det blir intensiva dagar. Kallt vädermässigt dessutom för någon större tur med lotten hade vi inte. Hela september har varit så fin och så får vi typiskt nog sista perioden för säsongen. Minst sagt tråkigt men det är bara att göra det bästa av situationen.

Packningen är mer eller mindre klar och tur är väl det för i kväll har jag två möten som kan ta sin lilla tid. Det brukar i alla fall bli ganska så trevliga dagar men jag sticker inte under stol med att jag ser fram emot att landa in här hemma på fredag eftermiddag. Då kommer son med flickvän ner från huvudstaden så det bokför jag på veckans pluskonto.

Kanelbullens dag i dag förresten. Jag firar verkligen inte alla sådana dagar som är väldigt många till antalet men just kanelbullar brukar jag baka. Fast i dag hinns det inte med och helgens utsvävningar gör väl att den goda bullen bör utgå…

Blir det någon bulle hos dig?

Trevlig tisdag.

bulle

 

Categories: Uncategorized | 47 kommentarer

Inläggsnavigering

47 thoughts on “Det börjar närma sig…

  1. Ezter

    Alla dessa dagar… Men håller med, just kanelbullar funkar.
    Det skulle väl bli bättre väder i slutet av veckan? Hoppas på det!

    • Kanelbullen funkar för mig med men resterande dagar brukar få vara. Fast chokladbollens skulle jag också kunna tänka mig att fira😉

  2. Orkar inte bry mig om alla dessa dagar😉 å kanelbullar bakar jag aldrig, jag äter dem icke…
    Utflykt med övernattning låter spännande… vad gör Ni under dessa dagar?
    Ha en fin tisdag, kram

    minus 5 grader, kyligt, kyligt.

    • Vi ska paddla, orientera och ha tävlingar. Vanligtvis brukar vi bada också men det går nog bort…

      8 grader här i morse och riktigt kallt…

      Kram

  3. Jag har inte funderat över att det är kanelbullens dag. Men nu blev jag sugen :-)…

    Åker till Cypern imorgon. Min syster bor där. Ser fram emot några dopp i havet. Enligt min syster är det 28 grader i havsvattnet.

    Önskar dig också en fin tisdag! Och lycka till på din resa!

    • Åh, så härligt att åka till Cypern! Jag har aldrig varit där men landet står på min lista. Joppas det blir många sköna bad…

      Tack och jag önskar dig en trevlig resa!

  4. maken väljer alltid kanelbulle – jag hittar allt oftare kardemumma nu.

  5. Lycka till på det du gör och till kvällen ska jag äta en kanelbulle. Inget jag sett fram emot😉 äter aldrig annars, men det bjuds, jaja.
    Kyligt nu.
    Kram❤

  6. Ingen bulle här inte….🙂

    Kram ♥

  7. Oj, vilket projekt, och i flera dagar! Lycka till!

  8. en lite läskig film från Edinburgh i kväll

  9. Lycka till med projekt och resa. Ingen kanelbulle här idag.

  10. Åh, bästa dagen ju… Kanelbullar är såå gott😀

  11. Kanske kan man byta ut kanelbullar mot kardemummabullar som jag tycker än bättre om. Men jag avstår idag. Blir inget bak. Tror degen på egen hand skulle tåga ut genom dörren för det är +28 ute. Lite svalare inne.
    Vi tar en tur i stället längs havet och säkert finns annat gott.
    Jag vet vad du har framför dig dessa dagar. Roligt och givande, absolut, men nattvak och rubbad sömn för ansvariga och jobb 24h om dygnet.
    Sällan är det bättre hotell man tar in på heller.
    Har varit med om tält och ösregn i tre dagar och visst blir man härdad i ”gruvarbetet” och kan skratt gott på ålderns höst. (Jag gör det, humor är viktig.)
    Önskar dig och adepterna det bästa möjliga!

    • Nej, med sådana temperaturer hade jag ytterst frivilligt avstått att baka jag med. Finns trevligare och bättre sysselsättningar då och en promenad vid havet är sällan fel.

      Ja, du vet vad det innebär och någon avkoppling blir det inte. Jag kan bara hoppas att vårt arbete är mödan värd och att det blir bra dagar för viktigast är trots allt att man har det roligt. Vet i alla fall att man kommer att vara lätt slagen när vi kommer hem igen.

      Tack och kram

  12. Som tur är har jag aldrig varit just någon bullfantast av allt som finns att välja mellan 😄 Jag fick också min beskärda del utsvävningar i helgen så det blir inget firande av något bakverk denna vecka. Hoppas på sol för er så de kyliga dagarna blir lite uppvärmda. Kram

    • Även fick det vara. Någon måtta på utsvävningarna liksom… Tyvärr ser vädret inte lovande ut så det gäller nog att vara ordentligt och rätt klädd för frysa vill jag inte göra…

      Kram

  13. Knappast någon kanelbulle idag. Inte efter gårdagens kaneläppelutsvävningar.

  14. Jag missade nästan kanelbullens dag men vi har hembakat i frysen så det finns tid ännu. Hoppas att du får en fin resa med ungarna

  15. Ni gör dom där utfärderna varje månad känns det som. Eller åtminstone varannan? Eller är det bara tiden som går sådär fort igen…😉

    Kanelbullar (fast den ”sliskiga” varianten) serverar dom till frukost här på nästan alla ställen. Jag har ledsnat. För tidigt på morgonen för en sån sockerchock. Tänk om jag skulle få spring i benen? HAHA!🙂

    Ha en bra tur med tolvåringarna nu – och du, det är SNART fredag😀

    • Vi åker en gång per läsår fast denna gång kan det bli två. Gah, säger jag bara! Sött på morgonen fixar jag inte utan då blir det bara naturell yoghurt!

      Tack! Ja, så är det😀

  16. Nej, det blev ingen bulle. Det låg några i personalrummet, dock inga glutenfria vad jag kunde se … men är inte så mycket för bakverk ändå så ingen ko på isen.
    Håller tummarna för att det blir tre bra dagar. Kram.

  17. Någon kanelbulle blev det inte för min del. Jag är förresten inte så förtjust i dem heller.
    Hoppas att ni får riktigt trevligt!
    Kram, Ingrid

  18. Kanelbullens dag är väl den enda dagen som inte går spårlöst förbi här. Hoppas att ni får några drägliga dagar tillsammans med barnen eller ska jag skriva ungdomarna?? Kram

    • Än så länge passar nog barn bäst även om det gärna tror att de är ganska så vuxna. Men hemifrån och utan mobil brukar några bli ganska så små. Huvudsaken är i alla fall att vi får bra dagar. Stora som små!

      Kram

  19. Oj oj, du lär nog vara rätt slut på fredag kväll, gissar jag.
    Jag har bakat kanelbullar idag, men hade ingen aning om att det var den bullens dag.
    Gubben min blir nog glad när han kommer hem ikväll. Först fick han äta surströmming med sina syskon och sedan bjuder jag på ”mammas bak”😉

    • Ja, trött är nog bara förnamnet men det får man ta! Surströmmingen hade jag ytterst frivilligt tackat nej till men hembakat är sällan fel😀

  20. yfronten

    Jag tycker bättre om mammas bullar med glasyr på, men tackar inte nej till kanelbullar. Idag lyckades jag dock stå emot.🙂

  21. Åh lycka till! Ingen bulle här inte då jag inte gillar kanel😦

  22. Ingen kanelbulle här!

  23. Kul att det fortfarande satsas lite pengar på att lärare och ungar får åka bort några dagar tillsammans. När jag var ung hette det lägerskola och jag har bara ljusa minnen från det. Vi fick t o m åka på lägerskola i ettan på gymnasiet🙂 Hoppas att alla uppför sig och har kul.
    Jag bryr mig inte så mycket om alla dessa dagar som firas men jag skulle inte ha tackat nej till en kanelbulle. I min frys finns det bara olika slags äppelkakor och någon rabarberkaka så jag får nöja mig med det🙂

    • Så kallas det nog fortfarande och visst är det roligt att kommunen satsar. Samtidigt så är den ersättning som vi får under all kritik så jag är synnerligen kluven…

      Nästan godare om man frågar mig😉

      Kram

  24. Bara för att vi fick höra igår om kanelbullens dag, blev det köpta kanelbullar med till mamma ,-)
    Ja det var ju otur att ni fick den här tiden, och full rulle blir det nog, det är ju isande vindar!
    Kul med besök av son och svärdotter ,-)
    Ha det jättefint
    KRAM Primrose ,-)

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

