Faktum är…

…att jag minns inte mycket från min tjugofemårsdag!

Inte för att det var ett större gille utan jag tror snarare att firandet skedde i all enkelhet. Husses dag minns jag däremot och det var en fest som inte gick av för hackor! Kommer dessutom ihåg att min present till Husse var en kameraväska.

I går firande vi yngsta fröken även om vi tjuvstartade några dagar. Som vanligt blev det god mat så vi rullade hem i dubbel bemärkelse! Först fick vi god drink med tilltugg och sedan så var det tacobuffé. Denna gång var de inte bara färs utan en pulled chicken som kokats i bland annat öl i drygt två timmar. Hur gott som helst! Sedan så fick vi en chokladbollstårta som var bara så god och därefter kom lösgodiset fram. Det innebar att äktenskapsdieten fick en vilodag och inte mig emot.

Från oss fick yngsta fröken en höstkappa, en tröja och en berlock från Pandora. Från äldsta fröken med make blev det brunch på ”Saltan” a.k.a. Ystads Saltsjöbad. Från syster min en väldigt fin bricka så det var en minst sagt nöjd nästan tjugofemåring.

Sammanfattningsvis en god och trevlig kväll! Även om tidens gång kan kännas så är det en härlig känsla att vara hembjuden till sina barn. Dessutom lär åldern bara vara en siffra. Eller två…

Trevlig söndag!

ballong

Categories: Uncategorized | 51 kommentarer

Inläggsnavigering

51 thoughts on “Faktum är…

  1. Vad härligt det där lät! Och gott🙂

    Minns när Anders fyllde 25. För hundra år sen (hur nu det går ihop?😉 ) Han hissades upp i taket. Ingen hög takhöjd, men ändå!

    Det är nog den enda ”ålderskris” han har haft. Han kände sig inte gammal, men ändå inte ung.

    Sen har det bara rullat på.

    Kram!

  2. En lyckad dag alltså. Härligt!
    Själv kommer jag aldrig att glömma min 25-årsdag. Den tillbringades på BB i Malmö, där min förstfödda kom till världen. Det kallar jag present! 😋

  3. Trevligt! Jag minns när drottning Elisabeth och jag firade silverjubileum! 😊 🇬🇧

  4. (har inte kunnat köpa kläder till dottern sen hon var tio år – jag har ju trettio år tantigare smak 👗👜👠😀)

  5. Toppen dag!
    Hur går det med bröllopsfesten?
    Vad innebär den?
    Hoppas söndagen blir fin!

  6. Så trevligt & ….
    ❤️-ligt Grattis till 25-åriga yngsta Fröken i förskott!

    /Kram

  7. Chokladbollstårta lät ju bara för gott! Kram.

  8. Så mysigt. Visst är det bara en siffra man lever som man vill och känner sej. Kommer inte ihåg så mycket från min heller, vet inte om drt var då vi hade maskerad haha. Ha en trevlig söndag och en kram👍😀💚

  9. Min 25 årsdag firade jag i London! 25 år är speciellt….🙂

    Kram ♥

  10. Men vilken dag🙂 då var hon nöjd förstår jag🙂 en fin dag bara en fråga var kommer namnet bröllopsdieten ifrån? är det nåt mål som gäller? bara nyfiken o det låter så gulligt

    fin söndag kram

    • Jag började hålla diet när äldsta fröken berättade att de skulle gifta sig så därav namnet. Hittills har jag gått ner drygt 11 kg men ett par till ska bort.

      Kram

  11. Tror inte att jag har fyllt 25😉 kommer inte ihåg det i alla fall🙂

    Så mycket go mat Ni blev bjuden på igår, är Din yngsta dotter lika bra kock som sin storasyster?
    Är matlagning/bakning ett intresse som Du å Dina döttrar delar?

    kram

  12. Vad roligt med ett så fint kalas och jag kan riktigt se maten framför mig. Så gott!
    Och dieten kan fortsätta en annan dag.
    Att bli hembjuden till sina barn på mat är ju speciellt och extra uppskattat.
    Jodå, jag mimms helt tydligt min 25 årsdag men stor fest, dock är det länge sedan.
    Önskar dig en fin söndag.
    Kram!

    • Men visst är det kul att bli hembjuden! Dieten får fortsätta i dag men i i går var det fritt fram! Ibland måste man unna sig och det rejält😀

      Kram och det samma!

  13. yfronten

    Ja, det kan vara dubbelt. En kompis fyller snart 50. Hon tycker inte om att bli äldre men gillar att fira.

  14. Förlåt att jag kommer in med annat i dina kommentarer,men ser inget Kontakta mig Har en fråga & du kan svara hos mig & radera denna kommentar😉

    Hur ser du min Testbloggs bakgrund?
    http://annmistestblogg.blogspot.se/

    /Kram & Tack på förhand!

  15. Grattis igen till yngsta fröken!😀
    Oj, då. Tänka tillbaka på min egen 25-årsfest… Jag var gravid med andra barnet, tror inte det var så särskilt, mer än tårtkalas för respektive föräldrar.
    Skyltsöndagskram❤

  16. Jag väntade mitt tredje barn när jag fyllde 25… Minns lite att närmaste vännerna var hemma hos oss. Inget större firande…

    • Då fick även du barn tidigt. Med dagens mått mätt i alla fall… Kan inte tänka mig att jag firade större heller. Var precis innan vi flyttade till vårt hus…

  17. Jag har inga minnen alls från min 25-årsdag, men visst måste den ha firats på något sätt?
    Det enda som hjälper när minnet sviker är att kolla i fotoalbumen, men inte heller där kan jag hitta något 25-årsfirande.
    Trevlig kväll!
    Kram, Ingrid

    • Jag kunde inte heller hitta några bilder men visst måste jag ha firat. Det är liksom tradition med sommarkalas…

      Tack och det samma!

      Kram

  18. Vad roligt!😀 Vi firade min pojkväns 24 års dag igår😀

  19. Så trevligt med 25-års firande! Men visst är det konstigt att barnen blir så ”gamla”🙂. Minns inte mitt 25 års firande, men minns att jag tyckte man började bli gammal ( herregud!)
    Ålder är ju verkligen bara en siffra! Kram och sov gott!

  20. (hon kan spara ballongerna till 52-års fest 😊)

  21. Över lag firas nog ”allting” mer idag än i vår ungdom, tror jag. Jag minns heller inte hur jag firade min 25-årsdag.

  22. Minns inte heller min tjugofemårsdag, fast jag har aldrig riktigt firat mina ”dagar” i vuxen ålder.
    Men tårta är ju aldrig fel😉

    Siffror är ju vad de är…inget viktigt…egentligen.

    Ha det jättefint nu.

  23. En bra födelsedag med andra ord🙂 Jag försöker minnas min 25-årsdag men det är helt omöjligt att få fram den bland allt som skramlar omkring i hjärnan. Det firades nog inte så mycket den dagen.

  24. Å vad det låter trevligt och gott. Så som ett kalas ska vara.
    Kram

  25. Att bli hembjuden till sina barn hör till livets efterrätt. Försöker minnas min 25-årsdag men det går förstås inte. Jag hade då en liten tjej på drygt ett år och gick omkring en höggravid mage som skulle bli en liten kille någon månad senare. Gissar att firandet var försynt med några präktiga hushållsredskap i present från mina föräldrar.😉

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

