Tidens gång är besynnerlig…

…för även om man till det yttre ser att åren går så stannar i alla fall jag på något vis inombords i en ålder!

En ålder som känns yngre än vad siffrorna säger…

Sådana tankar har lätt för att dyka upp hos mig när det närmar sig födelsedagar och nu är det snart dags igen. Yngsta fröken fyller inom kort 25 och jag undrar liksom hur det kunde gå så snabbt. På något vis en ekvation som inte går riktigt ihop…

Hur som helst så står presentjakt på dagordningen för nu börjar det bli bråttom. Jag har i alla fall skrivit ett gratulationskort som kommer via snigelpost för det hör till. Med andra ord är jag på G och det är en bra start.

För övrigt så bjuder fredagen på ett heldagspass i gruvan och sedan så ska det stekas torskrygg. Finns nog hopp om även denna dag!

Hur ser din dag ut?

Hoppas du får en bra inledning på helgen.

paket

Categories: Uncategorized | 52 kommentarer

Inläggsnavigering

52 thoughts on “Tidens gång är besynnerlig…

  1. Ja det är konstigt det där, barnen blir äldre men man själv åldras inte alls, eller? Min jobbfredag avslutas kl 16, en ovanlig och väldigt skön tid för mig.
    Kram

  2. Nej, hur kan man ha så gamla barn, när man själv är 28? Det är jättekonstigt!
    Egentligen ska vi till husvagnen, men är det lika trist väder i em, väntar vi till i morgon att köra ner. Sitta där i ösregn och blåst är ingen höjdare. Men dit måste vi, lägga ihop golvet och ta bort husvagnen måste göras denna helgen.
    Igår kväll såg vi honom. Ingen av oss höll honom, farfar började, då skrek han, sen somnade han och sov så gott hela tiden vi var där, så ingen hade hjärta att böka med honom. Han hade aldrig sovit så gott ”på egen hand” innan. Men så liten! Och så söt! Och så små gipsen var!!!

    • Åh, så roligt att äntligen få träffa honom! Inte väcker man ett litet kryp som sover. Kan tänka mig att gipsen var minimala.

      Just nu har vi strålande sol och klarblå himmel här så hoppas det håller i sig!

      Ha en härlig helg😀

  3. jag är dålig på presenter… köper istället när det behövs eller när jag hittar något lämpligt, speciellt med de små… ingen idé att vänta till födelsedagen. Och de stora vuxna får köpa sina saker själva 😊

  4. Vilket konstigt fenomen, alla åldras men inte jag, tänkte på det igår då jag googlade på en person och upptäckte att han idag är JÄTTEGAMMAL.😀

    Kram ♥

  5. Snigelpost är trevligt och att fylla tjugofem år är en perfekt ålder.🙂 Förstår att det blir huvudvärk när du tänker på matte. Vi som är 26+.😉 Jag tror vi har alla åldrar inom oss och det ska vi dra nytta av. Känna en stolthet över.
    Hoppas du kommer på något riktigt lämpligt i present. Jag inbillar mig att du är en fena på det.
    Här lyser solen. Kanske gör den det hos dig också när du kommer upp från gruvan.
    Jag önskar dig en fin oktoberhelg.
    Kram Bosse

    • Du har nog rätt och det är väl det som kallas livserfarenhet. När det gäller presenterna så har jag vissa idéer. Blir det inte bra så är allt bytbart så det löser sig😉 Solen hittade mig men försvan igen…

      Kram och det samma önskar jag dig😀

  6. Torskrygg är väldigt gott! Jag har i veckan lagat en havskräftsfond, så ikväll blir det skaldjurssoppa. Gött! Inledningen på fredagen har börjat bra. Håller på att tvätta och sen blir det fredagsinköp.

    Det är konstigt det där, tycker jag, att generationen före mig håller på att komma ifatt mig. Snart är de lika gamla som jag😉.

    Trevlig helg önskar jag dig!

    • Mmm… Så gott med skaldjurssoppa! Perfekt inledning på helgen😀 Kanske ett gott bröd till också…

      Visst är det märkligt!

      Tack och det samma😀

  7. Åhhh…. torskrygg är bara bäst! Måste lägga in det på menyn den närmaste tiden. Nu har det blivit mycket grillat och kött. Ha en fin fredag och helg! Lycka till med presentköpandet. En upplevelse kanske kan vara nåt.

  8. Jag blev så glad över att se solen i morse! Var beredd på dagsregn idag också.
    Jag, som panschis, tycker det är skönt att det är fredag idag, jag förgyller de där finare dagarna😉
    Och åldrarna, ett konstigt fenomen.
    Trevlig fredag, kram❤

    • Klart att även en panschis ska förgylla helgen. Jag tror att vi alla behöver skilja på vardag och fest😀 Halvmulet här just nu men solen hittade oss tidigare😀

      Kram och det samma❤

  9. Ser man till åldern på sina barn förstår och inser man att tiden trots allt rört sig.
    Minns faktiskt själv min 25 års dag (fick en röd Crescent cykel av mina föräldrar) minns även döttrarnas 25 årsdag. (De är 35 idag…) Puh!
    Gruvarbete och presentjakt kan komplettera varandra och båda kräver ju sin kvinna.
    Önskar dig en fin fredag.
    Här blir det en ”mixed combo”.
    Kram!

    • Jag minns faktiskt inte min 25-årsdag men väl Husses. Kommer dessutom ihåg att han fick en kameraväska av mig. Ja, det gör det men jag har satt Husse på en deluppgift. Smidigt att delegera😉

      Lycka till med din ”mixed combo”!

      Kram

  10. Ålder är bara en siffra, hur man är har större betydelse🙂
    Min far är 11 år äldre än min mor, men min far har alltid uppfattats som yngre än han är,
    medan min mor ser äldre ut än vad hon egentligen är.
    Tror ju att det är individuellt hur man åldras.

    Ha en fin fredag🙂 kram

  11. Visst känner även jag mig bra mycket yngre än prästbetyget säger (fast nu finns det ju inget prästbetyg längre). Det är bara när jag ser mig själv i spegeln eller på ett foto som jag inser att jag numera är en lite vithårig tant och inte en 50-åring som jag inbillar mig.
    Lycka till med presentjakten!
    Kram, Ingrid

  12. Hemmajobb här, storhandlat och storstädat kram och trevlig fredag/Diana

  13. usch ja prata inte om ålder tiden hinner man ju knappt med, fattar inget hi hi man ser det på sina barn🙂 o barnbarn hoppas du får en fin fredag här är det spa i dina trakter kram å fin fredag

  14. även barn gillar upplevelser, istället för mer prylar. Äldste sonen tog med systerbarnet till Vimmelby – sånt som egna föräldrar inte alltid orkar och hinner.

  15. Hannele: Innan gav vi till andra släktingar också men det är bortrationaliserat!

  16. Men visst går åren fortare ju äldre man blir, det känns så i alla fall. Hoppas dagen varit bra och en trevlig fredag kväll till dej. Kram

  17. Visst rusar åren på! Men det är bara att försöka hänga med i tempot🙂

    Här blir det nog en förflyttning idag. Först upp ur sängen och sen ut på vägarna igen.

    Ha en härlig fredag!

  18. Jo, det är full rulle på åren. Right.
    Här blir det enklast möjliga till kvällen – räkor och en baquette!
    Trevlig helg!

  19. Ålder är ju bara en siffra, men visst känns det som barnen kommer ifatt oss. Och man ser på alla andra vad gamla dom blivit….Hoppas det går bra med presentletandet. Trevlig helg.

  20. yfronten

    Obegripligt det där med ålder! 25 kan vara en stor dag, det tyckte jag i alla fall. Minns min 25-årsdag när jag bodde i Göteborg. Lycka till med presentletandet!

  21. En del av mig är fortfarande bara 5 😄 Barnasinne. Hoppas att du får en fin helg!

  22. Dessa barn som bara blir äldre hela tiden! Det är magi – vi blir ju aldrig äldre, nåja lite! Kram

  23. Age is a matter of mind. If you don’t mind, it doesn’t matter…

  24. Ja, visst är det så att det är genom ungarnas årsdagar som man inser hur det står till med ens egen ålder. Jag upplever samma sak. Ibland tänker jag att jag kanske borde börja klä mig lite tantigare nu när jag är tant men så kommer jag på att vi som är tanter nu har med oss våra vanor och klädval och vår generation ser inte ut som tanterna gjorde när vi var barn. Men nog är det svårt att inse att man inte är lika ung utanpå som inuti😉

  25. Du bär alla dina åldrar inom dig znogge! Några fastnar lättare än andra .. setter spår! Så ung som jag är nu har jag aldrig varit tänker jag för i morgon är jag redan äldre – igen!

  26. Så är det, ,-)
    Barnen blir äldre åren går men man stannar av i en ung ålder ,-)))
    Jag känner mig inte alls gammal.
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

