Jag har överträffat mig själv…

…vilket i och för sig var på tiden!

Den minnesgode kommer kanske ihåg att jag klippte mig samma dag som bröllopet och i går kom jag till skott igen. Knappt att jag tror det är sant men så är det. Mindre än två månader mellan besöken vilket måste vara ett personligt rekord.

Jag insåg plötsligt två saker! Dels att luggen blivit på tok för lång, dels att det var dags för den årliga fotograferingen och då blev det fart på mig. Tack och lov fick jag tid hos min vanliga frisör som skakade beklagande på huvudet när hon började kamma mitt hår. Konstaterade därefter att det skilde ett par centimeter längdmässigt på båda sidorna och undrade om jag noterat det.

Jo tack, det hade jag men det förra frisörbesöket på en för mig ny salong var liksom bara en katastrof. Den upptuperade volymen som fick tvättas bort direkt när jag kom hem igen. Redan då noterade jag att håret inte var jämt klippt men det var det minsta bekymret just då.

Nu är ordningen återställd. Min vanliga frisör klippte noggrant och länge så nu är allt som det ska igen. Det innebär förvisso inte att jag ser fram emot fotograferingen men med nyklippt hår och ny blus har jag gjort vad jag kunnat. Nu gäller det bara att le naturligt också… Wish me luck!

Trevlig torsdag

frisor

Categories: Uncategorized | 34 kommentarer

Inläggsnavigering

34 thoughts on “Jag har överträffat mig själv…

  1. kanske ska du läsa Norma av Sofi Oksanen 👀

  2. Här har de tagit bort skolfotograferingen…

    Skönt Du nu blev klippt till ordentligt😉 kram

    • Eleverna tycker det är kul med klassfoton men det finns många fotofirmor som tjänar hur mycket som helst på detta. De slipper lokalkostnader och billigt är det inte…

      Ja, verkligen!

      Kram

  3. Alltid skönt när ordningen är återställd🙂 kram

  4. Det måste vara en av nackdelarna att vara lärare! Hu för att bli fotograferad. Skönt du blev nöjd med håret iallafall! Fy vad mörkt det är idag!

  5. Härligt!😀

  6. Det där med rätt frisör och frisyr – det kan va´ knepigt! Det är gott att gå därifrån och vara nöjd vilket, för många skulle jag tro, dessvärre inte alltid är fallet.
    Visst gör jag det: Lycka till! Ett sådant kan minsann behövas inför att se ”naturlig” ut på arrangerade fotograferingar.
    Så drar det sig mot helg igen, men först önskar jag dig en härlig torsdag!
    Kram!

    • Visst kan det vara knepigt och förra gången blev det inte alls bra. Nu kom jag i alla fall ut nöjd vilket var en klar fördel. Har jag tur så blev bilden i alla fall okej😉

      Ja, veckorna går så fort…

      Önska dig det samma!
      Kram

  7. Lycka till med fotograferingen! Blev lite nervös av ditt inlägg idag. Ska nämligen testa en ny salong imorgon. Tänk om det blir katastrof. För mig är det personligt rekord att gå till frisören med tre månaders mellanrum.

  8. Oj, var det en sån katastrofklippning sist? Hua mig. Skönt att du blivit tillrättagjord nu då, det är så viktigt med håret.
    Jag borde också…beställa tid, hrmm.
    Lycka till med fotograferingen❤ kram

    • Ja, tyvärr. Klippningen i samband med bröllopet var snudd på en katastrof men nu är jag korrigerad. Jag tycker att du verkar vara duktig på att klippa dig regelbundet!

      Tack och kram❤

  9. Vilket fint foto det kommer att bli…🙂

    Kram ♥

  10. Lycka Till ,-)))
    Ja hitta en bra frisör är viktigt!
    Jag har oxå varit hos vissa som jag undrar om dom har någon kunskap alls, sen har jag haft en bra i flera år, hon slutade och nu klipper jag mig själv ,-)
    Det underliga är att jag får höra att jag är så bra i håret nu, dom vet inte ens om att jag fixar själv vilket är kul ,-)
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    • Ha ha, det är onekligen lite lustigt men då är det bara att fortsätta för varför ändra på ett vinnande koncept!

      Kram och ha en bra kväll😀

  11. Skönt att du varit hos din ”vanliga frisör” så ordningen är återställd. Jag har min spanska frissa och ibland kan det ju dröja mellan besöken men i STockholm har mina trotjänare skutat och flyttat och efter ett besök hos en ny ”trendig” såg jag ut som den dränkt katt.
    Fotograferingen kommer att bli toppen och leendet bär du med dig.
    Kram!

  12. Skönt att frissan kunde fixa till det! Nu ser vi fram emot bilderna här på bloggen🙂

    Lycka till, och SMAJL!😀

  13. Åh. Det är alltid lika spännande. Vår fotografering är redan avklarad och jag ser ut som en arg (men leende) fröken i år… Kram.

  14. Nu lär du vara förevigad och ordningen återställd. Nu kan du le naturligt igen! Skönt i alla fall när man blir nöjd hos frissan1🙂 Kram

  15. Ibland känner jag att jag borde prova en ny frissa och se om lite nya idéer skulle kunna förändra mitt hår till det bättre, men det brukar alltid bara bli en gång, sen är jag tillbaka vid den vanliga igen.
    Trevlig kväll!
    Kram, Ingrid

  16. Vi har nog alla både roliga och dråpliga historier från frisörbesök. Har man hittat någon man gillar så är det klokt att vara lojal och fortsätta där. Den jag har hittat förstod på en gång att jag menade allvar med att jag inte ville ha några stylingprodukter i håret och det brukar vara svårt för frisörer att låta bli. När jag inte har hunnit säga ifrån har det blivit hårtvätt direkt när jag har kommit hem efter klippning🙂

    • I går åkte jag på en stylingprodukt och doften besvärade mig hela kvällen så nästa gång vet jag att säga nej. Är nämligen känslig mot dofter

  17. Men så märkligt att klippa kortare på ena sidan. Rimligen borde det vara svårare än att klippa lika??? Favvofrissa är bäst att hålla fast vid. Mitt tunna och feschliga hår kräver klippning var 6:e vecka så det är ingen pardon där.

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

