Vissa beslut…

…är svårare än andra!

I går påbörjade syster min och jag ett arvskifte som borde varit gjort för länge sedan.

Kapitalet var inga problem och inte heller aktierna eller fonderna men så var det sommarstugan…

…sommarstugan som jag bott i sedan liten baby och som betyder så otroligt mycket för mig.

Sommarstugan som jag vet att min mamma uttryckligen ville att syster min skulle ta över eftersom vi har redan ett hus här på orten. Självklart och glasklart men ändå inte alls lätt. Sommarstugan med spisen som min mormor köpte den dagen när jag föddes och som är still going strong…

Kanske är det i stället dags att förverkliga en dröm om en sommarstuga i solen!  En dröm som lurat där i bakgrunden ett tag…

Vem vet vart vägarna bär?

Var sak har sin tid!

hammock-beach-500x342

 

 

 

 

Categories: Uncategorized | 22 kommentarer

Inläggsnavigering

22 thoughts on “Vissa beslut…

  1. Jag har sagt det förr, och säger det igen. Låt syster din ta över stugan, köp nåt söderöver för dom slantarna och sen kör ni utbytesverksamhet! Det bästa av båda världar🙂

  2. själv tycker jag att ett hus räcker mer än väl.

  3. ❤ jobbiga val stor kram

  4. Låt svaret växa fram i dig…..

    Kram ♥

  5. Tror man ska följa sitt hjärta så långt det är möjligt. Lycka till med det, spännande. Trevlig dag kramar

  6. Tror du/ni känner svaret i Hjärtat ❤️ …
    Önskar all lycka!

    /Kram

  7. Inte lätt detta, känslomässigt, det förstår jag. Men, det som Ama de casa skriver verkar ju ett riktigt bra förslag. Och, det är din syster, du kan ju fortfarande besöka sommarstugan. Det man upplever som barn, påverkar oss och även saker och minnen.
    Sköt om dig och varm kram.

  8. Ama de casa där har en poäng.
    Lycka till med ditt beslut oavsett vad du väljer.

    Ha en skön avkopplande Söndag.

  9. Svårt då känslor är inblandade, kram

  10. Jag vet så väl hur du känner för den stugan och hur det är att låta någon annan ta över en plats som betyder så mycket.Jag har brottats, och gör det fortfarande, med samma känslor. Du kan i alla fall förhoppningsvis komma dit och minnas många år framåt. Inte samma sak men kanske en liten tröst.
    Det blir spännande att följa dig och se vart dina vägar bär🙂
    Stor kram.

  11. Snygga brallor i inlägget under🙂 ja du en bostad i solen är det ultimata wow härligt hade det varit …spännande att se vad det blir kram å fin söndag

  12. Jag säger precis som Ama! Då finns ju stugan kvar och du kan samtidigt förverkliga din dröm….
    ….och att köpa något i värmen var det bästa vi har gjort!
    Kram och lycka till!

  13. Visst är det svårt och sommarstugan är en del av din historia. Jag tänkte också i Amas banor och stugan stannar inom familjen.
    Men känslomässigt är det ju svårt ändå.
    Och det tar tid att vänja sig vid nya tankar.
    Kram!

  14. Förstår att det måste kännas tufft när det finns så mycket historia. Men som det tidigare skrivits här så kommer ju stugan stanna inom familjen så det är nog inte helt omöjligt att ni kommer på besök då och då ändå🙂 Kram

  15. (man måste inte äga allt, hyra är praktiskt, även när det gäller båt och sånt – som inte används årets resterande 49 veckorna)

  16. Svåra beslut, hoppas ni båd ska känna er nöjda när det är över. Vill ni ha ansvar även för en sommarstuga? Det är mycket arbete med hus… Nu vet jag inte hur gammal du är… men ändå…

  17. sockenvagenssota

    Jobbiga beslut när känslor och minnen är med… Hoppas det löser sig 💕

  18. Hoppas ni finner en bra lösning som är acceptabel för er båda två.
    Kram, Ingrid

  19. Vet hur det känns. Jobbigt att ta itu med.

  20. Suck säger jag bara.

  21. Hmmmm….. jag har en bloggkontakt som gjorde just det, skaffade ett boende i solen. Fröken Tjatlund.Fast de köpte det som permanent bostad efter pensionen. Kanske inte helt fel för många, men inte för mig förstås som älskar svensk skog och kontakt med barn o barnbarn.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

