”Det mesta tar längre tid”…

…var temat för Bosses tjugosjunde uppgift i hans lilla lek.

Uppgiften gick ut på att vi skulle dokumentera olika hjälpmedel som på olika sätter underlättar handikappades vardag. En del var väldigt lätta medan vissa var betydligt svårare och fullt ut lyckades jag inte. Dumt nog hälsade jag inte på Husse på hans arbetsplats vilket hade varit ett synnerligen smart drag och underlättat det hela betydligt. Framförallt hade jag snubblat över elrullstolar men som vanligt är det lätt att vara efterklok…

En hel del hittade jag i alla fall och här kommer mina bilder. Som vanligt är de klickbara.

Categories: Uncategorized | 29 kommentarer

Inläggsnavigering

29 thoughts on “”Det mesta tar längre tid”…

  1. GRATTIS ,-)
    BRA jobbat!
    Inte var det lätt inte! ,-)
    Den knepigaste uppgiften tycker jag.
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    • Det var verkligen svårt! Men hade jag varit smart hade jag hälsat på Husse på hans jobb. Nu är jag så ärlig att jag inte bad honom att fotografera men ett besök hade genererat en promenadseger!

      Kram

  2. Ja verkligen i grevens tid, pust 😳 Grattis! Bra jobbat 🙂

  3. Bra jobbat! Och mycket hittade du! Grattis till väl utfört uppdrag!
    kram!

  4. Hi hi, snyggt jobbat och inlämnad nio minuter innan stängningdags.🙂

    Kram ❤

  5. Bra gjort🙂

  6. Bra jobbat! Såg på spårvagnen när döva pratade med händerna i dessa nya telefoner när man ser varandra.

  7. Bra jobbat! Yngsta har också jobbat bra. Ikväll kom han äntligen!

  8. Så många hjälpmedel du hittade! Bra där!

  9. Grattis, det var strongt jobbat. Bra och tankeväckande inlägg.
    Visst, kommunerna har gjort mycket på en hel del platser i vårt land, men än finns det mycket kvar.
    Nyttigt med Bosses tävlingslekar och denna gång var det allt lite extra känslomässigt på många olika sätt, tycker jag.
    Varm kram till dig.

    • Kan bara hålla med. Man blev medveten om väldigt mycket och det är minsann inte fel. Tillgänglighet står högt på listan hos mig!

      Kram tillbaka!

  10. Inte helt lätt den här gången (heller). Grattis till ett fint inlägg … bra jobbat!

    • Tack! Nej, det var inte det. Varje morgon kommer en kvinna med ledarhund här i grannhålan men hon kommer alltid tio minuter senare än när jag börjar. Annars har jag kört förbi henne i alla år…

      Kram

  11. Bra jobbat som vanligt! Önskar dig en fin vecka! Kram från Ethel

  12. Du var sist ut att ”besöka/kolla upp”. Det blev ingen ”Västhund” hos dig heller. Annars gick det bra.
    Man sover alltid bäst om man varit ärlig.🙂 Det hoppas jag alla deltagare är i sista momentet. Då blir det en trevlig avrundning på denna långtidslek.
    Hoppas solen lyser även i gruva.
    Kram Bosse

    • I alla år har jag passerat en kvinna och hennes västhund men nu börjar hon lite senare och jag lite tidigare. Så jag fick helt enkelt ge upp för besök i stora staden hanns inte med. Men en del förevigades i alla fall!

      Solen skiner och än är det riktigt skönt!

      Kram

  13. Pingback: Det mesta tar längre tid | Bosse Lidén

  14. Duktigt fångat! Inte en lätt utmaning det där…

  15. Så himla proffsigt gjort. Ojoj det klarar jag inte. Stort grattis till ett kanonjobb. Kram kram

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

