Ibland är man hippare…

…än vad man tror!

För några veckor sedan köpte jag tre par långbyxor på H&M till ett väldigt bra pris och jag trivs superbra i dem.

Men…

…så insåg jag att det var lite korta vilket förvånade mig för jag har tyvärr inte några långa ”flygvärdinneben”. Funderade inte så mycket på det för jag gillar dem som sagt verkligen. Så i går trillade polletten äntligen ner! I brevlådan fanns ett utskick från en annan kedja som presenterade höstens nyheter och bland dem fanns ”ankelbyxorna”! Den nya trendiga längden som logiskt nog innebär att byxorna slutar vid anklarna. Dessutom en liten snygg slits bak…

Hur som helst så är modellen trivsam och mina ben tydligen helt normallånga!

Trevlig lördag!

byxoren

 

Categories: Uncategorized | 28 kommentarer

Inläggsnavigering

28 thoughts on “Ibland är man hippare…

  1. Ja, mode ändras verkligen snabbt.
    Jag har väldigt långa ben och har alltid haft svårt att hitta tillräckligt långa byxor. Extra svårt är det här i UK eftersom folk i allmänhet är kortare än i Sverige också. Så ankellängd skulle pass mej väldigt bra!
    Ha en fin helg!

  2. Oavsett modet så brukar jag svårt att hitta byxor i rätt längd. De blir ofta för långa och måste läggas upp. Undantaget är jeans som ofta passar precis

  3. Skönt att du fick en förklaring och inte behöver fundera mer. Bra att du skrev detta för jag hade säkert också undrat över mina nya byxor. Man tänker ju inte alltid på om de är ”för korta” där i ett provrum.
    Bra att du trivs med byxorna, det viktigaste.
    Kram och trevlig lördag.

    • Det gick så snabbt när jag köpte dem och skorna som jag bar då gjorde att längden inte noterades på samma sätt. Men nu vet jag och jag gillar dem verkligen😀

      Tack och det samma!

      Kram

  4. jag får kolla, kanske något för korta mej🙂

  5. Snygga byxor. Jag har ofta svårt att finna byxor jag gillar… är ju en kortis å dessutom bred över baken viket försvårar passformen… Jag hoppas Du har en fin lördag, kram

  6. Ankelkorta byxor är jättefint med rätt detaljer.🙂

    Kram ♥

  7. Hur ska man hålla reda på alla dessa trender som kommer hela tiden?? Det går ju bara inte!
    Men vad bra att byxorna i alla fall passar dig🙂
    Kram och trevlig lördag!

  8. Det var väl tur att du fick en lösning på problemet och det viktigaste är ju att du trivs med byxorna. Jag kanske skulle titta in på HM jag också, för de där byxorna låter som någonting för mig….
    Trevlig helg!
    Kram, Ingrid

  9. Ser snygga ut,men jag föredrar kjol & tights hihi
    /Kram

    Pst…Det går troll i min blogg😦
    Kommentarer går inte in ifall du lämnat!

    • Tunika och tights har jag ofta så det ena utesluter inte det andra! Variation skadar dessutom inte.

      Jag har kommenterar men denna gång nöjer jag mig med att önska dig en fin kväll här och nu.

      Kram

  10. Hahaha… 😂
    Du är för rolig. Men vilken tur du hade! 👍
    Du är säkert jätte snygg i dom! 😙
    Kram.

  11. Svårt med mode tycker jag men ibland har man ju tur.
    Trivseln är ju dock det som betyder nåt,🙂

    Ha en fin fortsättning på helgen.

    PS: Åldersdiabetes är ju ”grejen”🙂 🙂

  12. Haha, så tokigt det kan bli… Tur du fick en förklaring så du slipper gå och reta dig på korta byxor! Jag är litet som du, trivs jag i något så spelar det inte så stor roll till vardags…

  13. Så kul att kunna känna sig trendig och som en som hänger med. Du kanske brukar göra det men för mig skulle det ha varit en helt omedveten bonus. Det är ju perfekt när något man verkligen gillar visar sig vara väldigt ”inne” också🙂

  14. Haha! Det är lite kul när man blir hipp av misstag. Huvudsaken är att kläderna är sköna tycker jag. Oftast är jag inte ett dugg hipp. Eller snarare alltid ohipp. Men plötsligt händer det!😉

    PS: Väntar fortfarande på att det ska hända…😀

  15. Haha, så med andra ord gjorde du helt rätt köp. Tycker det är snyggt. Kram kram

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

