Bridget Jones’ baby…

…stod på dagordningen i går.

Biljetter var bokade till klockan 19:00 men det fick ändras. Efter en sju timmar lång fotbollsturnering utomhus med ansvar för trettiofem elever så var jag mer eller mindre schackmatt när jag kom tillbaka till skolan. Inte en enda paus fick vi heller och sedan väntade två timmars fortbildning.

Så när jag äntligen var hemma kändes det övermäktigt att ge sig iväg knappt en timme senare. I stället blev det promenad med hundarna och sedan landade jag i soffan och stannade där. Nu görs ett nytt försök på söndag kväll och förhoppningsvis ska det fungera bättre.

Idrottsdagen blev i alla fall bra och vi hade en fantastisk tur med vädret. Men intensivt var det och jag vet inte hur många gånger jag svarade på frågorna ”När börjar vår nästa match?” och ”Vad är klockan?”

I dag blir det ett vanligt gruvpass och därefter storhandling. I ärlighetens namn känns det som rena avkopplingen men osvuret är nog bäst…

Hoppas du får en fin onsdag!

bridget-joness-baby-2016

Categories: Uncategorized | 42 kommentarer

Inläggsnavigering

42 thoughts on “Bridget Jones’ baby…

  1. Jag hoppas Din onsdag blir lugnare, kram

  2. Oj, vilken dag!
    Synd att du missade bion, men det går ju fler tåg.
    Ha en bra dag!

  3. Oj, vilken dag😦 kram

  4. dagarna kan bli för långa….

  5. Klokt beslut att omboka biljetterna. En fotbollsdag med adepterna och sedan fortbildning på det känns som mer än en arbetsdag.
    Men skönt att ni hade tur med vädret.
    Låter hyfsat med storhandling en onsdag och du lär ju ha ångan uppe från igår…
    Kram och trevlig onsdag.

    • Jag tror inte jag hade haft någon större behållning av filmen för jag mer eller mindre halvsov i soffan. Men det kommer fler tillfällen. Bra väder är A och O när man ska vara ute så pass länge för annars blir det ohållbart. Jag hade ångan uppe av ett par anledningar och blev effektiviteten personifierad😉

      Kram och det samma!

  6. Ett mycket klokt val.
    Jag tog på mig för mycket härförliden och det fick jag ”betala” för, usch.
    Storhandling en onsdag är väl helt OK, säger jag som småhandlar ofta😀
    Kram❤ ha det gott.

  7. Bra val! Man får helt enkelt prioritera! Filmen försvinner ju inte!

  8. Efter en så jobbig dag förstår jag att ni bokade om biljetterna! Hoppas ni kan se den på söndag i stället!
    Kram

  9. Ja ibland blir det så och vad gör man liksom? hoppas du får sett den som planerat🙂 kram

  10. Jag förstår att det blev för tufft att lägga in en förlängning av fotbollsdagen. Annars föredrar jag fotboll framför storhandling. Vem vet? Jag tror att någon kommer att fråga dig vad klockan är inne i affären. Börja inte skratta då. Eller säg inte fel. ”Nästa match börjar klockan …” Nu kom jag att tänka på att det är sällan att någon frågar efter vilken tid det är. Beror på alla mobiler. Förr var det en vanlig fråga. Till och med en sliten raggningsfråga.😉
    Jag har inte sett de två tidigare filmerna. Är det typiska tjej/kvinnofilmer?
    Kram Bosse

    • Hade jag inte haft så många elever så hade jag också föredragit fotboll men det blev i alla fall en bra dag. Fast i ärlighetens namn hade jag svårt att engagera mig till 100% under kursen. Några frågor fick jag inte utan jag var fullt upptagen med att handla och spana efter annat😉 Som raggningsfråga fungerar nog tiden ganska så dåligt skulle jag tro😉

      Det beror på vad man har för smak men generellt sätt tror jag att de filmerna uppskattas mer av tjejer och kvinnor. Men man ska aldrig säga aldrig😉 Husse är dock lagom road av dem…

      Kram

  11. Ojoj hehe jag blev matt bara av att läsa om det🙂 bra beslut du tog att skjuta upp bion. Kanske vi ser den samma dag🙂

  12. Jag har inte läst eller sett filmer med Bridget Jones. Min yngre bror älskar den och känner igen sig i mycket. Kanske är jag en generation för gammal?

  13. Yikes! Hoppas att du har fått en lugnare dag idag.

  14. Smart att boka om i det läget! Skönt att det blev så bra med utedagen, även om det blev lite mycket, kanske🙂

  15. Usch ja, tunga dagar är man helst utan. Det känns bra skönt att ha dem avklarade. Men Bridget Jones har vad jag sett fått bra omdöme, så mitt i allt är det ju ändå gott att ha kvar något bra.
    Önskar dig en rofylld lillördagkväll.
    Kram Mia

    • Ja, den har i alla fall fått hyfsat bra betyg så jag ser den gärna. Men på grannhålans lilla bio går den bara till och med nästa vecka så jag får passa på!

      Kram

  16. Babyn har jag missat. Men kan vara kul om den håller måttet från första.

  17. Hoppas att det blir ett biobesök på söndag!! Undrar så hur filmen är…
    Jag förstår att du var nöjd med en heldag med barnen på idrottsplatsen!! Kram på dig😙😚

  18. Det ska bli spännande att få höra vad du tycker om den filmen, för den kommer snart här också.
    Kram, Ingrid

  19. Men jösses vilken dag du
    haft, vila vettja.🙂

    Kram ❤

  20. Nej, det låter inte lockande med bio efter den dagen! Hoppas att ni kommer iväg och gillar den. Det gjorde jag.

  21. Efter en sån dag är en hundpromenad det allra bästa. Även om det var en bra dag behövde du nog varva ner och det gör man bäst i naturen med sina vovvar🙂

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

