Det är verkligen rena djungeln…

…att leta hotell i London!

För ja, just nu lutar det mest åt London om Husse får bestämma. Med tanke på att det är han som fyller år så är det kanske inte helt oskäligt.

Vi har varit i London tidigare och jag kan säga att ingen av gångerna bodde vi speciellt bra. Läget var det kanske inget större fel på men hotellen… Heltäckningsmattor, slitet, gamla möbler och vid ett tillfälle var sovrumsdelen som en inbyggd och inglasad balkong. Badrummen ska vi inte tala om.

Nu är det inte så att vi kräver någon lyx men ett par saker måste vara uppfyllda. Hotellet ska ligga centralt, ha gratis wifi, erbjuda frukost till rimliga priser och rummet måste vara rökfritt. En sökning på nätet genererar hundratals träffar och man ser inte skogen för bara träden. Ärligt talat så vet jag inte ens vilket område som är bäst att bo i numera. Nåja, vi ska inte resa i morgon så jag har tid på mig att skanna marknaden någotsånär i alla fall. Men plöja igenom alla hotell, det finns inte på kartan!

Så finns det någon som besökt London nyligen och har ett bra hotelltips eller ett område att rekommendera så tveka inte att hojta till!

Tisdag har det i alla fall hunnit bli och det innebär en idrottsdag som ska tillbringas utomhus. Synd att den härliga värmen inte är kvar men jag är i alla fall tacksam för att slippa regn. Många timmar nämligen… Min klassiska räksallad är beställd och hämtas upp nu på morgonkvisten. Kläder efter väder är på så jag känner mig hyfsat redo.

Trevlig tisdag!

hotellet

Categories: Uncategorized | 48 kommentarer

Inläggsnavigering

48 thoughts on “Det är verkligen rena djungeln…

  1. Mysigt med London, hoppas ni hittar nåt bra hotell kram

  2. Diana & Batman har ju varit i London nyligen, har Du hört med henne vart de bodde? kram

  3. vi köpte paketresa till London, buss hämtade från flygplatsen, smidigt och relativt illig, svenskt resebyrå.

  4. Svenska resebloggar har precis publicerat ett inlägg med samlade hotelltips i London från flera olika resebloggare: http://www.svenskaresebloggar.se/2016/09/bra-hotell-i-london-hotelltips-och.html?m=1

  5. Jag har inte ens varit i London…
    Ser att du får lite tips nu. Bra att vara ute i god tid.
    Önskar dig en fin idrottsdag! Kram❤

  6. En till som inte varit i London. Men jag har en bloggvän (som slutat blogga, de är där ofta, ska fråga henne!)

  7. London är underbart! Men tyvärr riktigt svårt att hitta bra hotellrum, som inte kostar en förmögenhet. Via booking.com kan man även hyra mindre lägenheter som brukar vara fräschare. Kanske det vore något?!

    Kram❤️

    • Vi är öppna för olika förslag så jag ska kolla även det. Lyx behöver det verkligen inte vara men fräscht och rent är liksom ett krav. Kanske har jag hittat ett…

      Kram❤

  8. Jag bodde på Hilton när jag var i London, men det är länge sedan, dyrt men väldigt fint hotell…

    Kram ♥

  9. London har vi inte varit i, men jag kan tänka mig att det är en trevlig stad!
    Hoppas ni hittar ett bra hotell!
    Kram och trevlig dag

  10. Hotell i London är knepigt och ofta är det inte så bra standard på de hotell som har 3* och man kan både få heltäckningsmatta i rum och badrum.
    Vi har bott några gånger på Radssion Blue Portman hotell, ganska dyrt men väldigt bra och även på ”Browns hotel” , mycket bra men det verkar också ha blivit väldigt, väldigt dyrt.
    Såg att du fått tips av ”Freedom travel” och kansk ekan något av det vara bra.
    Vet även att bloggaren bakom ”Fantasy dining” har en del bra tips.
    Kanske kan det ar bra att se vad ”Trip adviser” föreslår.
    Kram och lycka till.
    (Mail finns på plats)

    • Det är nog bara att inse att bra hotell i centrala London kostar en bra slant numera. Någon lyx kräver jag aldrig men fräscht ska det vara. Tyvärr är det inte alltid så typiskt för hotell i Storbritannien… Jag dubbelkollar alltid hotellen mot Tripadvisor för det ger ändå en ganska så bra fingervisning om vad man i alla fall inte ska boka…

      Kram

  11. Det var ett tag sen vi var där men vi bodde på ett hotell väldigt nära Kensington Garden. Fanns med i Fritidsresors utbud men vi bokade själva

    • Vi har också bott nära Kensington Garden och jag har ett minne av att läget var bra. Men hotellet… Fast då kollade man inte vi nätet som man kan göra nu så de värsta fällorna borde man väl kunna sålla bort.

  12. Tyvärr kan jag inte ge dig några bra lägestips i London. Har inte varit där på många många år! Hoppas ni fick en härlig idrottsdag. Vi har okej väder och ganska varmt ändå. Dock ligger jag ju inne och sover ganska mycket så jag missar tyvärr att njuta av det just nu.
    Kram vännen. Och lycka till med att välja hotel.

    • Det var många år sedan jag besökte London och en hel del är säkert ändrat. Dit hör garanterat var man ska bo. Men jag har fått en del tips i alla fall…

      Kram och ha det så bra!

  13. London, så trevligt att besöka. Mysingen och jag var där för ett antal år sedan men vilket hotell det kommer jag inte ihåg och inte något negativt om det heller.
    Lycka till med ”jagandet”.
    Kram!

  14. (runt Oxford Street är det gångväg till väldigt mycket)

  15. Jaså är det så fortfarande så i London, att det är dålig kvalitet på många av hotellen? Har varit mycket i England och London förr men nu var det länge sen. Senast var år 2000. OMG! Skulle gärna vilja åka dit igen. Jag är lite avundsjuk.

    En gång för länge sen bodde vi i Bayswater och faktum var att det var en springa mellan golv och vägg i ett hörn där vi kunde se gatan. Och heltäckande matta i badrummet, hur tänker man då?

    Har du kollat Camden? Sägs finnas bra ganska billiga hotell.

    • Jag vet ju inte själv men många artiklar man läser tyder på att det är något lägre standard fortfarande. Samtidigt så borde det tillkommit en hel del moderna hotell. Heltäckningsmatta i badrummet har jag också varit med om. Direkt gräsligt! Camden är noterat!

  16. Vad kul att ni ska till London! Avundas inte er hotelletning dock. Jag befann mig i den galna djungeln 2014. Tillslut bestämde vi oss för att bara leta inom ett begränsat område, hyfsat nära Victoria station. Är inte imponerad av det hotell vi hamnade på.

    • Tror det är väldigt klokt att utgå från ett område och sedan leta hotell därifrån. Tråkigt att ni inte blev nöjda med ert men helt ovanligt är det inte har jag förstått…

  17. Hotellen i centrala är både små, ofta sunkiga och alltid overpriced. Men centralt vill man ju bo i alla fall, så det är bara att gilla läget…

    Hoppas du hittar ett guldkorn där i djungeln!🙂

  18. Aldrig varit där, men ni hittar säkert nåt bra🙂 har man bara tiden så är det ok🙂 kram

  19. sockenvagenssota

    Åhhh vad är väl en bal på slottet, här bokade vi just hotellnatt i Östersund😉 inte fullt så exotiskt, men blir skoj då vi åker med trevligt sällskap🙂 ha en fin kväll!

  20. Känner väl till problemet sedan tidigare och har då inte lyckats hitta rätt. Ska bli spännande att se vad ni hittar🙂

  21. yfronten

    England har lite annorlunda standard än vi är vana vid. Man får vara glad om det inte är mögel och loppor… Men kul med egen tekokare och kakor på rummet.

  22. Jag har bara varit där en gång men oj så kul vi hade och så mycket vi såg. Hotellet var ok men jag kommer inte ihåg vad det hette eller var det låg. Nu har jag en inbjudan från en väldigt god väns syster att hälsa på hennes familj i London när jag mår bättre och det är nog det bästa boendet🙂
    Hoppas att utedagen blev skön och att räksalladen var till belåtenhet.

    • Då kommer du säkert inte att bli besviken på varken boende eller sällskap! Räksalladen var lika god som vanligt och dagen bra men intensiv. Gott nog så😉

  23. Ezter: Jag tror det är det man får göra… Trestjärniga hotell kan vara rena bottennappen… Tack för att du frågade i alla fall!

  24. Men ska ni till London nu, härligt!
    Hoppas ni hittar ett hotell ni båda blir nöjda med.
    Vet inget.
    Min ena mans bror bor i London.
    London är vackert ,-)
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    • Nej, vi ska inte till London nu utan det blir först i vår. Men eftersom det handlar om en födelsedag så vill vi ha koll på logistiken i hyfsat god tid. London är en fin stad men det var många år sedan jag var där så en del är nog väldigt förändrat!

      Tack och det samma!

      Kram

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

