Saken är nästan klar…

…vilket innebär att det förmodligen blir Stockholm på höstlovet.

Kommer jag till skott så gäller det bara att boka hotell för dela en etta med sonen det tänker jag inte göra. Dessutom så vill jag bo centralt för att kunna turista på hög nivå. Men billigt är det inte… Om någon har ett tips på bra hotell så hojta gärna till. Hittills har jag bott på Tegnérlunden men det finns så klart många andra…

Dessutom är vi på gång att boka en vårresa i samband med Husses födelsedag. Som det ser ut nu så står det mellan Dubai igen eller London… Den som lever får se! Med andra ord, sol och bad eller storstad. Diametralt motsatta resmål men fina var och en på sitt sätt.  Men jag måste erkänna att såväl Irland som Skottland gav mersmak och det var så länge sedan jag var i London…

Självklart är det däremot att jag beger mig mot gruvan i dag. Lagom spännande dock…

Hoppas du får en bra start  på veckan!

hotell

Categories: Uncategorized | 60 kommentarer

Inläggsnavigering

60 thoughts on “Saken är nästan klar…

  1. Välkommen till Stockholm🙂, villd u bo centralt är det ju dyrare.tyvärr.Här bokades det resor igår..en på söndag och en om en månad🙂 kram Diana

  2. Mari

    Hotell Riddargatan bor jag på ett par gånger i månaden. Inte så stort, trevlig personal och bra läge. Inte superbilligt, men det är det ju inte i city.

  3. Jag tror Du ska vara glad att ”gruvan” inte är alltför spännande😉 Ha en fin måndag, kram

  4. Ah, vilka angenäma bestyr … de går an att börja veckan med. Nu längtar jag plötsligt väldigt mycket till London.🙂
    Önskar dig en fin måndag.
    Kram

  5. Har hört talas om ett vandrarhem och hotell på Fridhemsplan, googla det! Läget är perfekt!
    Kram

  6. Trevligt med en tur till Stockholm! Jag har inga tips på hotell dock, när man bor här bor man ju aldrig på hotell…😉

  7. Vandrarhem är bra alternativ, själv bor jag hos kompisen i Danderyd så det blir en del tunnelbana. Besök Strindbergs Museet, finns en bok som heter Gröna Stockholm.

  8. Trevligt. Välkommen till Stockholm.

  9. Vi bodde på ett lägenhetshotell ena gången vi var uppe, Sky apartment kan det ha hetat Lindängen? Inte supercentralt, men väldigt bra!

  10. (centralt för 200 kr per natt nära kungliga slottet och Gamla Stan:

    http://www.swedish.hostelworld.com/vandrarhem/Stockholm/Sverige?s_kwcid=AL!591!3!88269402014!e!!g!!vandrarhem%20stockholm&source=adwordssevandtopdest&network=g&creative=88269402014&adposition=1t3&uniqueclickID=6248368366910525989&sub_keyword=vandrarhem%20stockholm&sub_ad=e&sub_publisher=ADW&ef_id=U5h0ugAABZSgm87U:20160919074644:s

  11. Ezter: Då låter det inte helt fel ändå. Ska kollas upp!

  12. Trots jag bor i Stockholm så har jag inget tips på bra och prisvärt hotell. Googla så hittar du kanske några bra tips…. Solig kram ♥

  13. Bodde själv på Tegnerlunden i våras, så kan inte komma med några andra förslag.

  14. Sist vi var i Stockholm bodde vi på hotel Esplanade. Det var jättebra och nära till det mesta!
    Roligt att ni har ytterligare en resa att se fram emot🙂
    Kram och trevlig måndag

  15. knasigt att det är nästan dyrare att semestra ”hemma” än resa bort…

  16. Stockholms gröna rum av Hasse Wester ska du ta en titt på, allt om parker och finaste trädgårdar.

    Mina hemliga gröna fikarställen, mitt i Gamla Stan också:
    http://hannelesparadis.blogspot.se/2010/08/stockholms-hemligaste.html

  17. Så roligt att planera in resor, även om det inte är långt, lycka till med valet. Kan inte hjälpa till med det då jag inte varit på något av ställena. Stockholm var vi hela fam.när jag fyllde 50. Kommer ej ihåg var vi bodde. Ha en bra dag kraam

  18. Jag och ett gäng väninnor ska snart till Stockholm och ska då bo på Comfort Hotel. Det ser väldigt trevligt ut på bilderna, ligger centralt och var inte allför dyrt. Men jag VET ju ingenting om det så jag vågar inte rekommendera det😉
    Kram

    • Jag gör en minnesanteckning och tittar på det! Förmodar att de flesta hotell håller en ganska så ok standard när det gäller centrala Stockholm.

  19. vi brukar bo på clarion på ringvägen på södermalm. nära till allt! och nära tunnelbana och buss. fräscha rena rum, mycket till frukost. tyst och lugnt. om man åker bil är det lätt att hitta och dom har parkeringstjänst. enda minuset som alltid på stora hotell är att frukostmatsalen känns som en skolmatsal.

  20. Wow, då är det många turer på intåg. London är aldrig fel… Dubai låter spännande. Jag förstår att det kan bli lite trångt att dela en etta med sonen. Jag har även samma problem med de mina när man ska hälsa på dem längre tid. Hoppas det löser sig. Kram

  21. Vi har mestadels bott på Långholmen Vet inte om man fortfarande får Coop -rabatt men vi brukade betala för bed and breakfast men bodde där med hotelstandard

  22. Åh va trevligt men att hitta boende i stan är kanske inte så lätt. Va trevligt det låter med en resa sol o bad utan tveka hi hi men det är ju jag🙂 kul att se vad ni väljer kram

    • Jag gillar båda delarna så vi får se. Nackdelen är att i början av april behöver man åka långt för att får sol och bad. Dessutom är Dubai dyrt. Ah, vi får se…

      Kram

  23. Trevligt att bo borta, men smakar det så kostar det. Och jag håller med, man vill gärna rå om sig själv. Allting beror på vad det är för resa.
    Nu lyser solen, men ack, det är kyligare.
    Kram!❤

    • Allting kostar numera, så är det bara. Men ibland så får man unna sig.

      Visst är det betydligt kyligare och solen har inte ens hittat hit…

      Kram❤

  24. Jag tror att både sonen och du uppskattar att du tar in på hotell🙂 Senast vi var i Stockholm var det ganska bra pris (aldrig billigt i innerstan!) på HTL på Kungsgatan. Enkelt, praktiskt boende MYCKET centralt. Att ha närhet till centralstationen är guld värt då alla spårbundna linjer utgår därifrån. Men när vi var där sist så var det ganska nyöppnat, så det kan ha varit ett öppningserbjudande som gjorde det prisvärt.

    Kul med en vårresa! Du hinner säkerligen ändra dig mååånga gånger innan det slutligen är bokat (och då går det ju ändra också…😉 )

    Ha en bra måndag!

    • Tack för tipset! Det ska också kollas. Lätt läge och nära till kommunikationer är A och O. Det kommer jag säkert att göra och vårdagens beslutsamhet är snart ett minne blott😉

  25. Jag mailar dig i morgon. Har ett mycket bra alternativ….(Vänta med att boka något …)
    En tur till Stockholm är alltid trevligt och utbudet av saker att göra är nästan outtömligt.
    Spännande med vårresan och utbudet av resor är ju gigantiskt så det blir säkert svårt att välja.
    Kram!

    • Tack. Jag avvaktar ditt mail så klart😀 Det är redan svårt att välja men Husse är nog mest pigg på att återse London. Med tanke på att det är han som fyller år får det kanske bli någon fördel…

      Kram

  26. Vi bodde på Hotell Sergel en gång och det var väldigt trevligt. Nu är det några år sedan, så jag vet inte hur det är där idag. Sonen rekommenderar givetvis Hotel Haymarket, för där bodde han och Thomas när de besökte Stockholm senast.
    Kram, Ingrid

  27. Behagfulla funderingar. Kram

  28. Det är kanske värt priset att bo centralt och att förhoppningsvis få sova i en väldigt skön säng. Det låter jättemysigt att turista på egen hand och strosa omkring utan några måsten. Det finns så mycket att se och uppleva så det räcker länge. Kul att ha en resa att se fram emot i vår. Oavsett resmål känns det lite lättare att klara av en slaskig vinter om man har ett sånt mål🙂

    • Jag tycker det är värt en hel del att bo centralt. Dels har vi inte tillgång till bil, dels kommer jag att roa mig en del på egen hand. En kommande resa är sällan fel! Vintern här i södern brukar vara tämligen grå…

      Kram

  29. yfronten

    Kul med resor! Jag vill till Polen på höstlovet, får se hur det går. Det blir i alla fall en tur till Varnhem och så ska jag till London i december.🙂

  30. När jag reser privat bor jag gärna på http://rexhotel.se/Rex_hotel , mysigt och litet, gångavstånd till det mesta.

    Kram❤️

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

