Man kunde verkligen inte…

…klaga på gårdagens väder!

Morgonen var mulen så jag trodde att det var kört och att hösten kopplade greppet men icke! Redan under förmiddagen så solade det upp och blev härligt varmt igen. Så pass varmt att jag raskt bestämde mig för att ett kvällsdopp det skulle det bli.

När passet i gruvan var avklarat, middagen avslutad och hundarna promenerade så cyklade Husse och jag ner till favoritbryggan för ett dopp. För ja så är det, dagtid badar vi på stranden men när det gäller kvällsdopp så är det alltid bryggan som gäller.

När jag hade förvissat mig om att badtermometern visade 19,5 grader så hoppade jag i. Tvekade inte en sekund medan Husse dock valde att stanna kvar på land. Men han fyllde en viktig funktion och kunde fotografera badnymfen även om jag på bilden mer påminner om en säl. Hur som helst ett ljuvligt bad men frågan är nu om det var säsongens sista…

Lite senare på kvällen anslöt yngsta fröken och besök från barnen är aldrig fel!

Men nu är fredagen här och det börjar bli hög tid att ta itu med den. Yngsta fröken beger sig till tandläkaren och jag till  gruvan.

Hoppas du får en bra dag och en fin inledning på helgen!

bad

Categories: Uncategorized | 46 kommentarer

Inläggsnavigering

46 thoughts on “Man kunde verkligen inte…

  1. Härligt att det är så varmt fortfarande! Nån dag kanske jag också ska våga mig på ett dopp i havet, men just nu är havet en bit bort…🙂

    Ha en härlig fredag – själv tänker jag hitta bingen nu när klockan precis har passerat midnatt🙂

  2. Just nu i skrivande stund visar termometern på +.0.5 å en blek sol försöker ta död på dimman😉

    Jag tror Du har haft varmare, både i luften & vattnet denna vecka än vad vi haft på hela sommaren.

    Ha en bra fredag, kram

  3. Ja det verkar vara sig en riktigt fin höst i år, till och med uppe i norr har vi upplevt höga temperaturer som vi inte är vana vid denna tid.
    Kram

  4. vilken september vi har! Sonen har sovit i segelbåten i natt med barnen.🙂

  5. Så härligt att ha nära till kvällsdopp om man inte är en badkruka som jag då vill säga. Låter som att Husse och jag har samma tankar om dylika bad🙂

  6. Men va härligt, har folk omkring mej som vill ha höst. Tänker att det får vi så det räcker. Detta är ju helt fantastiskt vad september bjudit på. Vilka kvällar trevlig dag och kväll önskar jag dej kraaam

  7. Hoppas det håller i sig i helgen också. Jag kommer inte att bada, tog ju bort tre åldersförändringar i måndags, så det går ju inte, med oläkta sår… Men njuta, det kan jag göra ändå!

  8. Ett kvällsdopp lät verkligen härligt! Hoppas ni får lika fint väder hela helgen!
    Kram och trevlig fredag

  9. Så härligt kram

  10. Klart godkänt bevis för badet.😀

    Kram ♥

  11. Inget badat här, bara solbadat, men det var igår, det. Idag har inte solen släppt till riktigt än och lite svalare.
    Men jag njuter ändå.
    Ha det så skönt med dotterbesök, aldrig fel❤ och go fredag till er!
    Kram❤

  12. Lite av badkruka här också. Men det har nog kommit med åren. Förr kunde jag slänga mig i helt orädd. Jag minns doppen i den kalla sjön uppe i norr hos min morfar då benen nästan domnade bort efter en stund, men uppfriskande var det..**
    Det låter ändå skönt att ha så nära till att ta ett kvällsdopp. Värmen har ju hållit i sig länge nu och man har njutit otroligt mycket. Men idag känns det i vinden att en förändring är på gång…
    Kram och ha en fin fredag♥

    • När jag var liten så badade jag i hur kallt vatten som helst men numera finns det en gräns för min tapperhet. När benen domnar, då är det för kallt. Även här märks det en förändring och vindarna är en smula vassare… Kanske är det slut på värmen nu?

      Kram och det samma!

  13. Så skönt att bara cykla ner och ta ett kvällsdopp! Nåja, för mug som är badkruka hade det krävts en del för att ens få i fötterna . Bra men Husse som både fotograf och badvakt. Allt i ett, liksom.
    Mysigt med besök av yngsta fröken. Ren kvalitetstid!
    Önskar er en fin fredag!
    Kram!

    • Jag tvekade inte men Husse tyckte det var för kallt. Lite av en badkruka han med… Håller med, besök av barnen är verklig kvalitetstid!

      Jag önskar dig det samma!

      Kram

  14. Hoppas att helgen blir fin så att du får ta dig några dopp till innan det höstar till sig på allvar.
    Kram, Ingrid

  15. Många badbilder är det nu på sociala medier🙂
    Vi vill kanske hålla kvar sommaren så länge vi kan men själv ser jag nog fram emot soliga, men lite kalla, oktoberdagar då fästingarna gått i ide.

    • Jo men det är säkert det vi vill fast även jag inser att sommaren lever på lånad tid. Redan i dag är det lite svalare men vi får vara tacksamma för alla härliga dagar vi har haft!

  16. sockenvagenssota

    Va?!?!? Badar ni, galet, jag fick ta bort frosten från bilrutan i morse… Och tack för ditt grattis!!! Trevlig helg 💕

    • Japp! Igår blev det ett bad för vi hade 26 grader på dagen och med en anständig vattentemperatur då fanns det ingen tvekan för min del! Frost vill jag inte tänka på…

      Tack och det samma😀

  17. Härligt med ett kvällsdopp. Vi har också haft fantastiska dagar men idag tycker jag mig känna en liten skärpa i luften. Hösten kanske är påväg trots allt.
    Kram

  18. Härligt. Tänk att kunna bada i mitten av september, i Sverige! Kram.

  19. yfronten

    Trevligt att kunna välja mellan strand och brygga. Ha en bra helg nu även om det blir lite kallare.

  20. Härligt härligt o kanske det sista för i år🙂 kram å sov gott

  21. Som sagt, har inte badat i Sverige i år, men nu lär det bli lite medelhavsbad…fast jag får ta det lugnt med ögonen.. haha!!!!
    Ikväll var det riktigt kyligt ute, hösten tar nog greppet nu…men så underbart att kunna bad i mitten av september!!!
    Ha en toppenhelg!

  22. Så härligt att kunna bada i varmt vatten ända till mitten av september. För mig är 19,5 grader varmt men jag har fortfarande Storsjön som måttstock😉 När jag bodde i Halmstad blev det ofta havsbad och jag känner att jag saknar det nu när jag läser om dina fina badställen. Glöm inte bort att uppskatta det du har🙂
    Kram.

    • Visst var det så härligt men nu är kylan här igen. Eller normal september ska man kanske säga… Nej, det ska jag inte göra. Lätt annars att bli hemmablind.

      Kram

  23. Duktigt gjort, 19,5 är kallt!

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

