Då var det dags…

…att ge sig ut igen och leta nummerskyltar till den tjugosjätte uppgiften i Bosses lilla lek.

Denna gång handlade det om att hitta allt från namn till ätbara saker. En del var väldigt enkla att finna medan några krävde en hel del letande. En sådan var ön som jag nästan givit upp om att hitta men så stod den plötsligt mitt framför mig på en gata i lillhålan. Bara att tvärnita och ut och föreviga. Man ska tydligen inte gå över ån efter vatten…

Bilderna är som vanligt klickbara.

Apropå vackra flicknamn så får vi besök av yngsta fröken i kväll. Ett tidigt tandläkarbesök fredag morgon gör att hon kommer ner och sover över för att inte behöva åka så tidigt. Förmodligen får vi rå om henne även fredag kväll vilket vilket vi inte har något att invända mot.

Men nu är det hög tid att bege sig till gruvan och ett långt pass där.

Trevlig torsdag!

Categories: Uncategorized | 57 kommentarer

Inläggsnavigering

57 thoughts on “Då var det dags…

  1. Du lyckades bra med uppdraget🙂 kram

  2. Sara är ett mycket vackert namn, tycker jag.🙂 Odd känns som ett norskt förnamn. Jag vrickade nästan tungan när jag skulle uttala ö-namnet högt🙂
    Ha det så mysigt med yngsta fröken. Tandläkarbesök låter inte lika trevligt.😦
    Kram Bosse

    • Visst är det ett vackert och då är jag inte alls partisk😉 Odd är ett fornnordiskt namn som funnits i flera nordiska länder. En Odd har jag träffat på och han var inte glad för sitt namn… Jag har inte provat att uttala ön men jag vill gärna till Kroatien så kanske får jag börja träna😉’

      Alltid mysigt när barnen kommer på besök!

      Kram

  3. Pingback: En röd Datsun | Bosse Lidén

  4. Så bra det gick för dig! Och att hitta en ö som stavas enbart med konsonanter. Det gjorde ju det hela en aning lättare. Jag har inte hittat alla. Får se om det går… Grattis till dig!

  5. Ingrid

    Bra jobbat!
    Ha en trevlig torsdag!
    Kram, Ingrid

  6. hihi, lekte med registeringsskyltar med min lillebror – satt uppe på litet berg och skrev upp 😊

  7. och inga hål hos tandläkaren i år heller 😁

  8. Kanon ,-)))
    Grattis!
    KRAM Primrose ,-)

  9. Bra jobbat! Ännu en solig dag…

  10. Men hjälp så bra drt gick för dej, denna går jag nog bet på. Ha det så mysigt med övernattningsgästen och ha en bra dag, kraam

  11. Bra jobbat, tur & skicklighet är en bra kombination🙂 kram

  12. Han har en aldrig sinande fantasi den mannen. Vilket jobb båda Bosse och ni som tävlar lägger ner på uppgifterna!🙂 Kram

  13. svar Bara detta att Frost dels accepterar bilåkning – han vill verkligen följa med är ju bra, sedan att han faktiskt kan fokusera å lyssna, utföra vissa moment trots hundar runt omkring är ju positivt.
    Gårdagens besök vid hästhagen var kul avslutning, hästarna väldigt nyfikna å sociala, Frost mer avvaktande. Men det är nyttigt för Frost att uppleva att världen inte bara är ”hemma på Berget”, elljusspåret å skogen. Tyvärr har jag ju varit dålig på social/miljö träning tidigare.

    • Visst är det framsteg och rejäla sådana! Det blir lite si och så med social träning när man bor i en liten håla. Hundar i större städer har ju en helt annan vana men visst kan man träna upp det!

  14. Åh är du klar, jag ar ännu inte hittat allt. Snyggt jobbat…

    Kram ♥

  15. Bra jobbat🙂
    Och kul med besök av dottern i kväll!
    Ha en trevlig dag
    Kram

  16. Duktigt jobbat!😀
    Mitt uppdrag är att ta det lugnt (inte likt mig) och komma i form och det gör jag allt, hoppet finns😀
    Så roligt att få rå om ena dottern, ja eller vem som av ens barn❤
    Kram!

  17. sockenvagenssota

    Detta tycker jag är härliga utmaningar, typ Pokémon fast för vuxna🙂 kram ❤️

  18. Anki

    Snabbt och bra jobbat … heja dig! Tror inte jag hinner hitta alla – nackdelen med att bo på landet och ha långt till stormarknaderna – men än finns några dagar kvar, så jag kastar inte in handduken än🙂

  19. Kul att du hittade så många bra skyltar!

  20. Duktigt hittat! KRK hade jag aldrig kommit på… Sen tänkte jag förs reklamera EEC-skylten och påtala att det faktiskt heter ESC. Haha! Sen kom jag på vad du menade. Ja, det var ju bara att läsa under bilden…🙂

    Trevligt med finbesök!🙂

  21. Ha ha, gillar hans lekar. Måste snart vara med!

  22. Otroligt bra jobbat! 👍

  23. Kul utmaning.
    Och härligt med dotterbesök. Kram.

  24. Stort grattis till mycket väl utfört uppdrag! Och du hottade allt! Hade jag varit i Stockholm hade möjligheterna varit större, men de spanska bilplåtarna har ett och annat att önska. Men några hann jag fånga i Stockholm i måndags kväll. Men jag har inte ännu kastat in handsken.
    Kul med dotterbesök i helgen. Förstår att du gläder dug extra.
    Kram!

    • Tack😀 Denna gång hade jag hyfsat flyt! Förstår att det är svårt att hitta allt i Spanien så det var tur att du hann med några i Stockholm. Men skam den som ger sig😉

      Det är alltid trevligt när barnen är på besök och glädjande nog så stannar hon hela helgen!

      Kram

  25. Vilken rolig skattjakt!

  26. Vad du är duktig som kämpar på med utmaningarna. Jag har halkat ohjälpligt efter så jag får erkänna att jag gett upp tävlandet. Men det är kul att se vad ni andra åstadkommer. Torsdagen kom och gick i en faslig fart. Imorgon är det redan fredag. Hoppas att du får en bra dag.
    Kram

    • Jag missade första tävlingarna men sedan har jag fått blodad tand! Gillar utmaningar och ut kommer man.

      Nu är fredagen här och det finns hopp om den. Hoppas att du får en bra dag.

      God morgon!

  27. Du har ju fixat uppgiften jättebra. Har själv inte hittat några skyltar förutom min egen privatskylt då.

    Bra jobbat och kram.

  28. Den uppgiften fixade du galant. Grattis! Han roar oss Bosse lekfarbror måste jag säga. Trevlig helg!

  29. gunwah

    Grattis till fint resultat 🙂

  30. Grattis det gjorde du superbra!!! Nu får vi ta itu med den nya utmaningen så jag önskar lycka till 😊

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

