Jag är verkligen pigg på…

…att resa någonstans på höstlovet!

Har förmånen att vara ledig hela veckan denna termin vilket är perfekt. Mindre perfekt är dock det faktum att Husse tyvärr inte kan få semester. I höst är det kollegans tur och eftersom de turas om är det inte mycket att säga om den saken.

Helst av allt skulle jag vilja åka till värmen och njuta av sol och bad. Ligga i en solstol och läsa spännande böcker. Äta och dricka gott. Men någon sådan resa bli säkerligen inte av så kanske tar jag en tur till Stockholm i stället. Länge sedan jag var där och än har jag inte hälsat på sonen…

Drömma kan man i alla fall göra!

Någon dröm lär det dock inte bli att storhandla i dag. Det är kundkväll vilket innebär rabatter, knökfulla parkeringsplatser och kundvagnar överallt. Så mitt mål är att vara klar innan rusningen sätter in och även om jag missar procenten.

Hoppas du får en fin onsdag!

resa-h1

Categories: Uncategorized | 58 kommentarer

Inläggsnavigering

58 thoughts on “Jag är verkligen pigg på…

  1. klart man ska utnyttja sinprocent🙂

  2. Har för mig att jag läste ett av dina inlägg för inte så länge sen när du hade problem med köer etc under en tur till butiker🙂. Lycka till den här gången! Jag ska nog kolla registreringsskyltar😉.

  3. Inte alltid lätt att få till det så att man kan resa iväg. Vart skulle du vilja resa då?

    • Nej, det är tyvärr inte det. Kan tänka mig många resmål men till Barcelona har jag alltid velat åka. Även Krakow står på min lista precis som Dubrovnik.

  4. (jag reser ensam ibland för maken åker inte på alla trädgårdsresor – och jag följer inte med på skidresor)

  5. Förstår dig att vilja komma iväg till en solstol, vem vill inte det…
    Men Stockholm kan vara trevligt det också🙂
    Kram

  6. Stockholm är alltid att rekommendera! Vi har en underbar huvudstad.
    Kram

  7. Verkligen inte alltid värt rabatt
    Ha ha

  8. Ja du att bara ligga i solsängen o läsa i 1 veck är ju alltid rätt låter skönt men som du säger så blir det väl inte så …ha en fin onsdag kram

  9. Stockholm är verkligen inte fy skam den heller….🙂
    Det bästa är gott nog heter det väl?😀

    Kram ♥

  10. Men Stockholm är fint dte också. Kanske inte den där solsemestern, men fint på annat sätt. Kanske husse och du kan ta en förlängd weekendresa i höst till något soligt ställe. Vet att vi gjorde det en del ”förr i världen”.
    Malta är ganska nåbart för en helg med sol.
    Förstår dig till fullo att du vill handla innan alla andra stormar in. Jag har slutat att trängas och uppskattar i stället att det är lugnt. Och tid är pengar helt oavsett…
    Kram och lycka till.

    • Ja, vi får väl se vad eller om det blir något. Finns ju alternativ för en weekend men det är inte riktigt samma sak…

      Tid är pengar ja, så man får välja vad man vill spara in på;-)

      Kram

  11. Förstår att du längtar till värmen när hösten kommer på riktigt där hemma! Men att hälsa på sonen i Stockholm blir nog mysigt för er båda!
    Ha en fin dag
    Kram

  12. Jag drömmer också om att komma iväg någonstans den veckan. Funderar på att åtminstone ta en vistelse på ett spa under en dag och en natt. Men just nu har jag fått oförutsedda kostnader, någon slog sönder min bil, så pengarna får gå till självrisken.
    Hoppas att du kommer iväg på något.

  13. Låter härligt med en resa till solen under höstlovet🙂 Men Stockholm är ju inte helt fel å då får Du ju se vart sonen håller till🙂 Just idag, liksom igår skiner solen så jag är nöjd med mitt Norrland🙂

    Elin vill väldigt gärna bo på hotell… Alla, ja precis alla andra😉 har ju fått sova på hotell förutom hon då😉 så jag skulle kunna tänka mig en hotellövernattning inte allt för långt hemifrån så resan inte blir för lång, behöver ju dock hundvakt om vi ska åka alla tre.

    kram

    • Elin skulle säkert tycka att det var spännande även om det var i närheten. Man kan ju nöja sig med en natt och det blir ändå en upplevelse. Dessutom inte så lång tid det behövs hundvakt vilket alltid är ett pyssel!

      Kram

  14. Jag MÅSTE också åka till Stockholm snart!

  15. Vi funderar också på att resa bort på lovet. Sol och värme hade varit skönt men det lutar åt Uppsala, Stockholm och Sollefteå för att hälsa på släkt och vänner. Kram

  16. Nej, det är inte värt den procenten att trängas med alla i hela världen! Jag skulle göra som du🙂

    Hoppas du kommer iväg till Stockholm – det börjar vara dags för ett besök där nu va?🙂

  17. Ganska så vettigt att passa på att handla innan rusning🤗🤗Spännande att få se vad höstresan går åt….kram

  18. Att planera resan är halva nöjet tycker jag. Stockholm är inget dåligt resmål. Finns massor att göra även om vädret inte skulle bli bra

  19. Nu har vi faktiskt sådant väder som vi reser till Menton till i oktober. Som vi brukar, inte i år. Och inte förra heller. Vi har ju vädret här sas.

  20. Hoppas att det är shoppat och klart nu!
    Lycka till med planerna inför höstlovet.
    Krsm, Ingrid

  21. Visst är det jobbigt när det är fullt med folk i äffarerna, jag blir jättetrött av det. Men så härligt att vara ledig hela veckan, trevlig kväll kram

    • Visst är det skönt att slippa att trängas men det blev riktigt drägligt i dag. Förmodligen beroende på att jag var där så pass tidig. Ska bli väldigt skönt även om jag inte kommer iväg på någon resa.

      Kram och det samma!

  22. Det är ljuvligt att ha något att se fram emot!! Här blir det London på höstlovet, har inte varit där sen jag var 15 på skolresa….

    Kram Jenny

    • Åh, så roligt med London! Jag har varit där tre gånger men det var länge sedan. För två år sedan mellanlandade jag där men då såg jag bara flygplatsen.

      Kram

  23. sockenvagenssota

    Jag är också sugen på en resa att se fram emot… Blir Idre å jobbets vägnar om några veckor, men hade gärna åkt till solen privat lite längre fram. Kram

  24. Anki

    Stockholm … många år sedan jag var där – kanske dags att ta en tur dit för mig också🙂 Önskar dig en trevlig resa dit i alla fall🙂
    Kram

  25. Vore så skönt att komma iväg någonstans!

  26. Även om Stockholm inte direkt bjuder på sol och bad kan det finnas mycket annat trevligt att syssla med här. Vi kanske kunde få ihop en liten bloggträff på något trevligt ställe.

  27. Ibland så hoppar även jag den där ”pocenten” för min tid är dyrbar även om jag är panschis!
    Resa, ja. Restarmen rycker även i mig. Stockholm är fint! Ett tag var jag där rätt ofta, sen kom åren då jag inte var där alls.
    Onsdagskvällskram❤

    • Visst sparar man gärna några kronor om man kan göra det men tiden ska också räcka. I dag gjorde den det. Stockholm är alltid trevligt att besöka.

      Kram❤

  28. yfronten

    Det går fint att turista i Sverige också. Jag ska hälsa på vännerna i Varnhem på höstlovet. Och läsa en del, tänker jag.🙂

  29. Stockholm är absolut rätt plats att tillbringa ett höstlov på. Med shopping, god mat och bra museer så är det inga problem att tillbringa en vecka där. . Ja och så nära och kära förstås som ska få sin tid. ;- )

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

