Ett brev…

…betyder så mycket!

Även om jag visste att det var på gång så blev jag ändå glad. I går fick vi ett väldigt fint tackkort från äldsta fröken med make. En underbar bild från den glada dagen och kortet hamnade raskt på hedersplats i bokhyllan.

Numera är det sällan som vi får några vanliga brev eller vykort utan oftast blir det mest reklam. Min syster  är i alla fall, precis som äldsta fröken, flitig med att skicka så några per år blir det i alla fall. Till och med fönsterkuverten är färre till antalet men räkningarna landar ju in elektroniskt så slipper dem, det gör vi inte. Enda skillnaden är en modernare och miljövänligare leveransmetod för annars verkar summan av lasterna vara konstant.

Skickar du vykort när du är på resande fot?

Trevlig tisdag!

kort

 

 

Categories: Uncategorized | 56 kommentarer

Inläggsnavigering

56 thoughts on “Ett brev…

  1. Älskar att få brev kram

  2. Älskar att få brev och ”riktig” post. Tackkort är ju en sådan grej som ligger högt på listan över kul saker att få!
    Förr skrev jag brev varje dag. Hade mängder av brevvänner och postutdelningen var dagens höjdpunkt🙂

  3. Vilken trevlig post! Vi får inte längre reklam eller räkningar, en enda tidning om böcker. Skönt så. Skickar inte vykort från resor, väldigt intensivt, hinner knappt (något foto med iPad till familjen), på fem dagar hinner ju posten inte fram…. Facebook är ju praktiskt, når vänner man sällan träffar eller bor långt borta.

  4. Förstår att Du blev glad, sån post är kul att få🙂
    Ibland skickar jag vykort då vi varit ute med husvagn, beror på hur länge vi är borta😉
    Jag skickar dock alltid brev till min fars äldre syster ett par gånger om året,
    en uppdatering och bilder på Elin🙂

    Skickar Du julkort?

    kram

    • Så trevligt att du håller fast vid den traditionen! Kan tänka mig att din faster uppskattar det väldigt mycket. Ja, jag skickar alltid julkort men det blir tyvärr färre och färre eftersom många inte skickar…

      Krma

  5. Jag har en väninna som alltid skickar vykort när hon är iväg och det är jätteroligt att få kort från henne! Numera lägger ju alla upp bilder på sociala medier så det är ovanligt med vykort. Jag skickar inte heller förutom när jag var i Japan, det kändes så exotiskt så då fick det bli på gammalt sätt!
    Kram

  6. Ja jag skickar några vykort när vi är i väg det tycker jag är skoj🙂 fin dag o kram

  7. sockenvagenssota

    Jag försöker skicka kort då jag reser, för det är ju så skoj med post! Särskilt ungarna tycker det är roligt🙂

  8. Blir också glad när jag får kort, ett handskrivet brev har jag nog inte fått på 20 år. Skickar kort ibland… 📩

    Kram ❤

  9. Det var jätte länge sen jag skickade ett vykort!
    Allt görs elektroniskt numera!
    Men det är ju jätte roligt att få.
    Kärvar brukar skicka när han är ute i den stora världen med segelbåten och vi blir alltid lika glada när dom dimper ner i brevlådan! 🙂
    Kram!

  10. Jag har väl alltid skickat vykort. Numera begränsar jag mig till mina barn och barnbarn. Jag älskar att få snigelpost😀 så mycket mer personligt.
    Solig kram❤

  11. Jag förstår också att det fick hedersplatsen🙂 Så roligt att ha det och titta på då och då!
    Jag är dålig på att skicka kort nuförtiden……inte ens julkort blir det längre😦
    Kram och trevlig tisdag!

  12. Nej jag skickar inte ens julkort längre. Liksom dig har vi också e-räkningar för det mesta. I brevlådan hamnar mest postreklam, direktreklamen slipper vi. Fre,lör,sön dimper DN ned. På köpet får vi DN digitalt övriga dar.

  13. Ibland undrar jag om jag är den siste brevskrivaren. Jag skickar julkort, påskkort och kort från semesterresor. Jag skriver och skickar vykort, kortare brevkort och längre brev. Jag får sällan svar även om jag vet att breven uppskattas.

    Med tiden blir det allt svårare att hitta påskkort och brevpapper. Men jag ger inte upp. Att få ett kort eller brev betyder mycket.

    • Dig är det verkligen ordning och reda på! Dessutom roligt att du fortsätter med traditionen att skriva handskrivna hälsningar. Jag uppskattar det mycket😀

      • Tyvärr skriver jag oftare till jämnåriga eller äldre. Kanske borde jag skriva mer till barn? Vet inte om det känner till ordet ”brevvänner” längre.

  14. Min mor vill alltid ha ett vykort eller brev i brevlådan=) Jag skickar sällan vykort men julkort skickar jag ett fåtal till kära. Resterande julkort går med elektronik. Tyvärr så ser det ut nu för det mesta. Kram

  15. Trevligt med sån post i brevlådan! Det tycker nog alla🙂

    Men som man bäddar får man ligga… Jag skickar så gott som aldrig några kort nuförtiden, varken vykort eller julkort. Förr om åren skrev jag mängder…

    Ha en braig dag!

  16. Vad mysigt att få ett riktigt brev och så var det trevligt innehåll också. Får väl erkänna att jag inte har skickat vykort på väldans många år.

  17. Jag brukade skicka till mormor…

  18. Jag är väldigt dålig på att skicka vykort. Min syster däremot gör det, säger hon i alla fall, för det är väldigt sällan de kommer fram.😉
    Ha en skön kväll!
    Kram, Ingrid

  19. Så mysigt med brev eller kort. Jag skickar i alla fall varje jul. Så mysigt att få själv. Trevlig kväll och kramen

  20. Det finns några få i släkten som inte använder datorer och till dem skickar jag julkort och vykort om jag är ute och reser. Det händer att jag även skickar gratulationskort med brev till mina barn när vi inte träffas på deras födelsedagar men annars har jag slutat skicka meddelanden med post. Det är lite synd för det är väldigt roligt att få ”riktiga” brev. Men förmodligen är det bristen på dem som gör att det känns kul och exklusivt när de dyker upp.

    • Förmodligen är det så för numera är skörden inte lika stor längre. Men jag blir glad när det dimper ner en personlig hälsning i brevlådan!

  21. Så kul att få ett tackkort, och visst är det roligt att få kort och brev.
    Jag fick ett vykort från vänner i dag som varit utomlands. Gissa vad glad jag blev.

    Kramkram.

  22. (jag som sparat alla mina vykort sedan jag var barn, typ 5 år när jag fick den första!🙂

    • Jag har sparat ett urval men långtifrån alla. Däremot har jag kvar ett av min pappas vykort som han fick från sin farmor. Numera är det inramat och fungerar som tavla.

  23. Visst är det trevligt att få brev och kort! Jag blir verkligen jätteglad! Och så roligt att det idag kom tackkort från den galda dagen, säkert med ett underbart foto på.
    Jga skriver en hel del julkort och ett vanligt brev blir det då och då liksom ett och annat kort från en semester eller så.
    Oftast är dte till ”mina gamla” posten går.
    Jag har sparat många vykort som jag fått när jag växte upp och läser dem ibland fortfarande. En del av mig finns där.
    Kram och trevlig kväll.

    • Ja, det var verkligen ett underbart foto och sådana försändelser uppskattas. Jag har sparat en del jag med men långtifrån alla. Vissa hälsningar betyder dock mer…

      Ha det så gott i värmen!

      Kram

  24. jag som knappt vet mina barns adresser….

  25. Jag använder numera ”appen” ”Riktiga vykort” som Postnord har, och tar ett foto, antingen på oss som är med ,eller på någon fin utsikt..t.ex Grand Canyon, och så skickar jag det via appen, som sedan skickar ett foto i pappersform till mottagaren, jag vet,det är inte riktiga vykort, men blir personliga ändå,och så smidigt att slippa leta efter frimärken och vykort när man är ute och reser, nu vill jag bara ha gratis wi-fi, haha!!!

    • Sonen använde sig av den när det gällde julkort från Brasilien. Smidigt och bra samt garanterat framme. Gratis wifi är naturligtvis önskvärt men finns det inte så betalar jag en slant!

  26. Nej inga papperskort men en hel del bilder med mms blir det till vänner o familj.

  27. Ja pappersbrev är kul, men nog uppskattar jag mail och ”annat” också… Det mesta går snabbare idag men pappersbreven tar längre tid än förr. Knepigt!

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

