Vilken tur…

…att min favoritmoster fick tag på mig när jag vara i stora staden och uppgraderade höstgarderoben!

Hon befann sig nämligen på favoritstranden i Lillhålan och undrade om jag var på väg dit. Det var jag verkligen inte utan i stället var jag på väg till kyrkogården för att sätta en bukett på mamma och pappas grav. (Så svårt fortfarande att skriva mammas och pappas…)

Men väl hemma så satte jag fart! Badväskan packades, cykeln åkte ut från förrådet och två minuter senare var jag på väg. Hur gott var det inte att åter igen känna sommarvarm och vit sand mellan tårna! Vattnet kristallklart och hyfsat varmt så naturligtvis blev det ett bad och ett långt sådant. Sedan lite trevligt småprat om allt och inget innan jag cyklade hem igen.

Shoppingen blev också lyckad och i min kasse från H&M fanns tre par långbyxor och tre skjortor. Summan stannade under tusenlappen och då klagar i alla fall inte jag. Har tidigare inte handlat så mycket på H&M men gillar deras lite striktare stil på en del plagg. Prisvärda vardagsplagg som dessutom passar bra i gruvan.

God natt och god morgon!

Som vanligt är bilderna klickbara.

Categories: Uncategorized | 42 kommentarer

Inläggsnavigering

42 thoughts on “Vilken tur…

  1. Låter som en toppen höstdag!🙂

  2. Förstår att det är jobbigt att ”ställa om” när en anhörig är borta.
    Ja, ni har något längre sommar än vi här uppe. Hälsningar från höstrusket.
    HM är inte så tokig, och de har utvecklats enormt under senaste åren. De är ju väldigt populära i USA. Bl a Cos, Monki och &Other Stories hör till HM concernen…

  3. Skönt att gravarna fick det fint! Kram

  4. Mysigt kram

  5. Men så härligt, ett dopp i havet. Haha jag handlade också på hm i går, var i staden Kalmar med döttrar två. Trevlig söndag och stor kram

  6. Visste är det väl ett rent fantastiskt väder vi har här långt in i september…🙂

    Söndagskram ♥

  7. Skönt septemberväder här, men bada, näe. Men gläder mig åt balkongens mysiga vrå och tomaterna.

    Varm skyltsöndagskram❤

  8. Visst är det underbart med detta ljuvliga sensommarväder!
    Kram

  9. Vilken bra kombo du fick till. Härligt med strand, hav, bad och moster och fint att du fick tag på lite till höstgarderoben. Skulle behövas här också men förkylningen har bromsat mig och jag har tyckt det varit öfr varmt att gå i och ur butiker. Men jag kommer igen.
    Jättefina plagg du fick tag på och dessutom till ett btra pris.
    Önskar dig en trevlig söndag.
    Kram!

    • Tack! Jag blev nöjd för det är prisvärda vardagsplagg som passar bra i gruvan. Din tid kommer när förkylningen lagt sig.

      Tack och jag önskar dig det samma😀

      Kram

  10. Otroligt så klimatet skiljer sig åt här i vårt avlånga land, klart det är blågult😉 medan delar av landet fryser sig blåa, så lyser den gula solen på vissa andra🙂

    Men nån vägren har Du icke😀

    Prisvärd shopping är ju aldrig fel🙂

    kram

  11. roligt att hitta bra saker för en bra peng🙂 vi satt ute till midnatt igår🙂 fin söndag kram

  12. Perfekt shopping. Och snyggt var det också! Jag brukar alltid hitta kläder på H&M som passar…och oftast har jag tur att hitta såna med röda prislappar på🙂
    Förstår att det är svårt att besöka dina föräldrars grav…..Men skönt att du fick några trevliga timmar sen med din moster i stället!
    Kram

  13. Grattis till gott shoppingresultat!
    Det låter som en riktigt härligt sensommardag. Igår var det riktigt varmt och skönt här, så då skulle man nog kunnat vara vid stranden, men i dag är det annorlunda och vindarna påminner om att hösten trots allt är här.
    Kram, Ingrid

  14. Vad härligt att vädret är så sommaraktigt fortfarande🙂 Fina fynd gjorde du också – en braig dag, helt klart🙂

  15. yfronten

    Jag gillar billiga kedjor som HM, men vi har bara Kappahl och Lindex här så det blir ofta det.

  16. H&M är ju en stående favorit🙂

  17. Väl värt att glädjas åt, både shoppingfynd och badhelg🙂

  18. Otroligt att kunna bada i havet såhär i september!! Jag har inte badat i Sverige alls i sommar! Knappt i Stilla havet heller (bara fötterna) men i några pooler i Kalifornien blev det ett dopp, men snart förhoppningsvis blir det bad i medelhavet!
    På HM kan man hitta fynd,helt klart!

  19. Ser skönt ut med badstranden

  20. Jag vet inte om man någonsin vänjer sig vid sådant. Det svåraste är att säga det högt. Det tycker i alla fall jag. Det låter alldeles för fel.
    Du fick i alla fall ut det bästa ur dagen. Bra shopping och underbart strandhäng🙂 Det är inte illa på samma dag.

  21. Raija

    Du ser ut att ha gjort riktigt fina fynd och till bra pris🙂 . Det är verkligen härligt med sommarvärmen nu.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

