September…

…ska avhandlas i deltävling 25 i Bosses lilla lek.

Denna gång är vårt uppdrag att med hjälp av de nio bokstäverna S-E-P-T-E-M-B-E-R och med nio egentagna bilder berätta vad den första höstmånaden betyder för oss personligen.

Mina bilder visar vardagliga ting som jag förknippar med september och tiden när sensommaren så sakteliga går över i höst. Själv tycker jag att månaden doftar starkt av vemod samtidigt som den höga och klara luften är härlig. Men i skrivande stund råder sommarvärme hos oss fast i september kan vädret skifta snabbt…

Bilderna är som vanligt klickbara.

Trevlig fredag!

 

Categories: Uncategorized | 56 kommentarer

Inläggsnavigering

56 thoughts on “September…

  1. Gillar Din tolkning av september🙂 go’ morgon å jag hoppas Du får en bra fredag, kram

  2. Härliga september bilder, september för mig är alltid vemodig också kram

  3. Ta fram crosstrainern, ja😉. Roligt att få se ditt september! Grattis till fint färdigställande av Bosses uppdrag! 25:e uppdraget? Var inte medveten om att det varit så många.

  4. Min favoritmånad! Men inte slit än….

  5. Tycker du ska ställa mer saker i vägen för crosstrainern😉 September, jag gillar den om den är solig och fin, annars kan det kvitta! Håll en tumme runt 12!

  6. Fina bilder😀

  7. Oj så fint. Bra poäng måste du få på den!

  8. Så härliga bilder! Får mig att längta.

  9. Väl utfört uppdrag och härliga bilder … bra jobbat!

  10. Så fint, grattis, du har verkligen fina bilder som gestaltar ”din” september.
    Kul med energibilden. Men, det sägs ju att det är tanken som räknas, ja inte vet jag.
    Björnbär som är så gott, nästan lika goda som blåbär.
    Kram till dig.

  11. Vilken fin beskrivning av september. Jag tycker precis som du, att den är lite vemodig eftersom man vet vad som komma skall!
    Hoppas ni får en fin fredag!
    Kram

    • Tack. Visst är den vemodig för vi går inte direkt mot ljusare tider men samtidigt så kan september vara väldigt fin.

      Kram och det samma!

  12. Väldigt roligt att se dina fina bilder och läsa texterna om hur du ser och känner inför september.
    Grattis till väl utfört uppdrag!
    Det är verkligen roligt att läsa de olika bidragen och tänk så olika de är.
    Önskar dig en bra fredag.
    Kram!

    • Tack! Visast är det roligt att läsa andras texter och se hur de upplever september. Vissa gemensamma nämnare har jag noterat men det finns också många olikheter!

      Jag önskar dig det samma.

      Kram

  13. Fina bilder!
    Kram 💕

  14. Snyggt jobbat som vanligt.🙂

    Trevlig fredag och kram på dig ♥

  15. Fina bilder och fyndiga kommentarer. Och du har björnbär hos dig! Va lyxigt!

  16. Ja september är fint o du har fått till det super fint …ja strumpor är inget kul för min del ….men inte ännu he he fin fredag kram

  17. SÅ fint ,-))
    Kanonbra jobbat!
    Fina bilder som ger fin stämning.
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

  18. Alla vägar bär ju till Rom.🙂 Vi tycks ha ungefär samma inställning till September. (Förutom badandet.) Vacker och vemodig sensommarmånad. Pedagogisk och tjusig redovisning. Helt i min smak. Lycka till med frigörandet. Bara den åtgärden är ett svettigt motionspass. Själv satte jag in motionscykeln i det där lediga rummet. Ikväll ska hon hämtas vid stationen. Bäst jag städar undan lite i rummet.🙂
    Kram från BarfotaBosse som snart ska inta ännu en måltid utomhus. Men skuggorna är långa och äter upp gräsmattytan mer och mer.

    • Ja, man säger ju så men ändå tog det på tok för många år innan jag kom dit. Men bättre sent än aldrig😉 Så sant som det är sagt! Bara att baxa< fram crosstrainern kommer att generera en rejäl träningsvärk och förmodligen även ryggont, men fram det ska den! Så mysigt att dottern kommer hem på besök. Då kan det inte stå fordon där😉

      Hoppas lunchen smakade bra även om skuggorna var långa…

      Kram

  19. Pingback: Mellan sommar och höst | Bosse Lidén

  20. Härlig tolkning av september, björnbär Sååå gott. Stor kram och en jättetrevlig helg

  21. Vilken härlig tolkning! Och den där grytan…

    Hoppas ni hittar nån trevlig pigga-upp-och-slappna-av-resa🙂

    Gomorron!

    • Vi får väl se. Problemet är bara att Husse inte har semester på lovet så kanske åker jag till Stockholm… Eller så får det bli senare.

      God eftermiddag!

  22. Vilken trevlig lösning på Bosses septembertävling!
    Trevlig fredagskväll!
    Kram, Ingrid

  23. Mycket bra tolkning av september🙂

  24. En finurlig tolkning av september.

  25. Wow, vilka smarta lösningar på September bokstäverna! Klockrena bilder och vad som gäller i september! Jag har också försökt mej på denna uppgift, älskar september..trots att den påminner om vad som komma skall! Kram och trevlig helg!

    • Det är just det. September är startsträckan mot mörkare tider och vintern är väl inte min favorit. Men jag njuter av fina dagar just nu!

      Kram och det samma😀

  26. September verkar väldigt lockande sett genom din ögon. Men så mycket höstmånad har det inte varit hittills🙂

    • Kanske är det just därför som september är rätt okej ändå! Sommaren har en tendens till att förskjutas tidsmässigt och denna underbara sommarvecka vi haft upplevde vi inte i somras!

  27. God fortsättning på din fina SEPTEMBER! ❤

  28. själv håller jag på att smälta senaste resan – i Rom finns det något för alla smaker.

  29. yfronten

    Mmm, höstgrytor är en bra grej! Vi hoppas att grannarna har med sig riktigt mycket grönsaker (det hör man inte mig säga ofta…) imorgon när vi ska göra tuppgryta.

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

